Asrock K7NF2-RAID

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -WK- 16.10.2007.

1. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli minulla on tuommoinen otsikon mukainen emolevy. Kokeilin laittaa emoelvyyn Athlon XP 2400+ prosessorin, mutta virtanappia kun painaa niin emolevy ei reagoi mitenkään, ei lähde edes tuulettimet pyörimään kun napista painaa. Jos käyttää virtajohtoa edes takaisin, odottaen välissä hetken, niin silloin emolevy lähtee käyntiin heti kun johdon tökkää kiinni ja sammuukin virtanapista, muttei siis käynnisty siitä ollenkaan.

Ilman prossua emolevy käynnistyy ja sammuu virtanapista, Duron 800mhz prosessorin kanssa tulee myös kuva ruudulle eli emolevy boottaa ja toimii täydellisesti, bios toimii. Biosin versio on uusin 1.30.

Olen kokeillut säätää emolevyn jumppereita ja kaikki kaapelit ovat varmasti kiinni oikein. Olen kokeillut myös kahdella powerilla. Käyttämäni muistikampa on toimiva, eri DIMM-paikkoja on kokeiltu. Emolevy ei piippaa ollenkaan tuon 2400+ kanssa.

Mitenkähän tuo emolevy ei edes starttaa tuon 2400+:n kanssa, eikö nuo emolevyt yleensä virrat pistä kiertämään vaikka prossu olisikin rikki? Prossu on ulkoisesti kuin pakasta vedetty eli täysin kunnossa olevan näköinen, ei pienintäkään murtumaa coressa, myöskään hopeatahnaa ei ole annosteltu ruokalusikalla vaan sitä on vain coren päällä tarpeeksi. Prossu on väriltään vihreä, yleensä nuo 2400+:t taitavat olla ruskeita, onkohan tällä vaikutusta? Koodi on kuitenkin AXDA2400KV3C.

Viimeksi muokattu: 16.10.2007
  2.  
  3. Tosikko

Tosikko Guest

Minulla on samanlainen ongelma samalla emolevyllä. Prosessorina Athlon XP Barton 3200+. Kaikki osat on testattu erikseen, että muistit, prosessori jne ovat varmasti toimivia. Tosin tämä on ensimmäinen kerta kun koneen kasasin alusta loppuun niin olen saattanut sössiä system panelin kytkökset, että miten oikein kytketään nuo power led, power sw kytkimet?

Jaa tämä sivu