Olen tässä pari kuukautta miettinyt, että ostaisinko polttavan dvd-aseman näihin erilaisiin polttohommeleihin. Kertokaa mielipiteitä ja ajatuksia aiheesta. Ainakin seuraavat asiat askarruttavat minua: 1. divx to dvd; kannattaako, saako laadukkaampaa jälkeä kuin polttaisi sen svcd:ksi? 2. tv-kortti kaappaus dvd:lle; onko järkevää, jos ei ole mahdollista käyttää digitaalista korttia, vaan joutuu tyytymään analogi-kaappaukseen(koska asun kuopiossa ja täällä salataan kaikki digi-kanavat) 3. kun vedän näytönohjaismesta s-video- scart tsydemillä kuvan tv:lle saanko kuvan varmasti näkymään aina näissä minun tapauksissani dvd-tasoisena. Pointtini on että saako kirjottavalla dvd-llä suurta lisäarvoa, kun arvostaa esim. laatua, ja toimintavarmuutta
tarkoitaako tämä että nuissa minun kysymissä tapauksissa ei dvr-rw asemasta ei ole hyötyä. please kommentoikaa viisaammat.
No ei kannata odottaa mitään huippulaatua. Noh laatu on toki katsojan silmistä kiinni. SVCD/CVD resot voisi olla parempia vaihtoehtoja DVDR:lle... No jos omistat ison kovalevyn niin siitä saa ihan kunnon jälkeäkin. Eka kaappaat jollain huffyuv/mjpeg (suht häviöttömiä codec:ja joten se pakattu materiaali tarvitsee useita gigoja tilaa) codecilla ja sitten pakkaat mihin muotoon haluat. Tai sitten voit ostaa sellaisen tv-kortin jossa on rauta mpeg2 pakkeri sisuksissa joten saat kaapattua suoraan mpeg2:seksi(suht hyvä laatu). Et saa. Parempi kuva tulisi DVD-soittimesta hyvin suojatulla RGB-scartilla. Tietskan TV-ulostuloista ei kauhean hyvää jälkeä saa pihalle. Paremman jäljen saisi jos vetäisit VGA -> scart, mutta siihen pitäis joko itse tehdä piiri tai sitten ostaa valmis laite jollain 70-80 eurolla.