EAX1650 PRO GE 256MB freezing ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi FCUKVIP 26.09.2007.

1. FCUKVIP

FCUKVIP Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

Kasasin juuri koneeni seuraavilla kokoonpanoilla:

Prossu: AMD 5600+ (89W)boxed
    Emolevy: ASUS M2N-E SLI 500 MCP
    Muisti: Kingston 667 MHz 1 Gb x 2 kpl
    Näytönohjain: ASUS EAX1650 Pro GE 256 Mb
    Virtalähde: Nexus NX-8040 Real Silent 400 W
    Kovalevyjä: 3 kpl (IDE-väyläisiä), 1 USB2-väyläinen LACie 500 Gb.
    Polttava: LG 4167 DVD-RW
    Näyttö: Vanha Samsung 19" 900NF kuvaputki näyttö. Hyvin toimii.

Olen asentanut windows xp sp2. Olen asentanut myös uusimman näytönohjain ajurin, jonka olen hakenut Asuksen sivuilta.
    Lämmöt ovat ok tasolla. 2 kotelotuulentinta on koneessa ja prossussa amd tuuletin. Tehoa pitäisi mielestäni riittää. Muistit on asennettu dual channellina = 128 bittiä. Oisko parempi asentaa ne 64 bittisenä?

Koneen näytönohjain freezaa noin 1-2 tuntia käytöstä. Pelejä en ole vielä ehtinyt pelata. Kun kone freezaa niin näyttö pysähtyy. Kone vielä surisee. Jos se olisi käyttis ongelma niin bluescreen pitäisi tulla. On mennyt hermot tämän kanssa 2 päivää. Osaisiko joku neuvoa, että mistä tilanne mahtaa johtua? Johtuuko se ATIn ajureista? Uusin ajuri on ATI 8401. Koneen mukana tuli cd-levy ohjaimen versiolla 8.28...Pitäisikö sitä ennemmin käyttää? Olisin kiitollinen jos joku tosiaan osaisi neuvoa. Olen myös ajanut 3DMark06 ja se pelitti hyvin läpi.

En tiedä mitä näytönohjainta pitäisi nyt ostaa jotta saisin koneen pelittämään. Tarvitsen kohtuuhintaisen ohjaimen. Pitäisikö siirtyä käyttämään NVDIA Geforce näytönohjaimia. Kiitos kaikille etukäteen.

2.  
  3. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siis menehän nyt www.ati.amd.com ja lataa sieltä uusimmat catalystit.

Ja Bluescreeniä tulee vaikka silloin jos raudassa on vikaa.

Jaa tämä sivu