1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus p5k+ ääniongelma.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi konne 19.09.2007.

  1. konne

    konne Member

    Liittynyt:
    11.04.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä ostin uuden koneen osina.Sain onnistuneesti koottua kaverin kanssa... kaikki sujuu hyvin ja nytkin sujuu mutta 1.ongelma

    tietokoneesta ei kuulu ääniä mitenkään.Vähän jotain mörinää kaiuttimista kun laitan ne. Kuulokkeillakaan ei kuulu mitään.Vistan audiohallinta on punaisena ajurit oon mielestäni asentanu aivan oikein.En saa mitenkään ääniä kuulumaan vaikka oon säätäny vistaa lähes kaikista paikoista.
    Kone toimii muuten aivan moitteettomasti mutta ääniä ei kuulu millään.
    Koneen kokoonpano on tällänen:

    Asus p5k, intel core duo e6750, gts8800. poweri corasairin 520w,2 gigaa muistia.Windows vista home premium, kovu ja dvd asema ja kotelo.

    Tartisin apua sillä kone on loistava ilman ääniä (ei tod.).Kiitoksia jo etukäteen olisi tosikiva jos saisin toimii äänet.Ilmoitelen jos saan äänet toimimaan niin ei jää tää kummitelemaan.Sanokaapa jos tarvitte lisää infoa.
     
  2.  
  3. miccelson

    miccelson Member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itse poistin/asensin ajurit useampaan kertaan ennenkuin sain toimimaan (tosin xp käyttiksenä), ajurit suoraan realtekin sivuilta,ei mukana tulleita, niitä en saanut asentumaan ilman virheilmoituksia.

    Eli suoraa vastausta en osaa antaa, omani sain parin päivän säheltämisessä toimiin.
     
  4. Raquzz

    Raquzz Regular member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    293
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile asentaa uudestaan ajurit siltä emon mukana tulleelta ajuri levyltä.
     
  5. konne

    konne Member

    Liittynyt:
    11.04.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sori kun olen vähän nobo. Siis asennanko uudestaan kaikki ajurit vai vain tuon audio ajurin.Ja pitääkö minun poistaa vanhat ajurit?
     
  6. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käy mieluusti ne ajurit asuksen sivuilta niin saat uusimmat. Kannattaa myös asentaa piirisarjan ajurit ja flashata bios versio uusimpaan. Bioshin flashin voi hoitaa sillä asus update ohjelmalla.
     
  7. konne

    konne Member

    Liittynyt:
    11.04.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Äänet toimii latasin netistä ajurit ja räpläsin jotain wuhuu jejejejejej.
     
  8. turpekim

    turpekim Member

    Liittynyt:
    02.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pääton nostaa tätä uudelleen ylös, kun tyhmä tarvitsee apuja. Tilasin paikallisen firman kautta konepaketin haluamillani osilla ja kasattuna. Muuten homma pelaa hyvin, mutta mitään ääniä ei kuulu. En viitsisi kuskata konetta heti takaisin liikkeelle. Mullakin P5k -emona ja äänikorttina creativen SB x-fi extreme music. Yrittelin tutkiskella asetuksia, mutta eipä auttanut. Pitäiskö hakea jotain päivityksiä ja tarkkaan ottaen mitä?
     
  9. miccelson

    miccelson Member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koita laittaa piuhat kiinni emon äänilähtöihin jos kuuluu niin varmaankin biosista täytyy vaihtaa äänikortiksi se creative. Biosiin pääset kun koneen käynnistyessä painat DEL ennenkun windows käynnistyy.

    Jos ei auta, lisää/poista realtekin ajurit pois ja lataa realtekin sivulta uudet high definition ajurit ja asenna ne.

    Myös creativen netti sivuilta voit katsoa onko sun äänikortilles uudempia ajureita? (taas poista eka vanhat ennenkun asennat uudet)

    Itse veisin koneen takas ja vaatisin vieläpä hyvitystä matkoista tms, jos kone on kasattu, pitää se olla myös testattu. Tuskin paikallisella liikkeellä siitä kasauksesta on unohtunut rahat ottaa...
     

Jaa tämä sivu