1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka monella rikkoutunut Topfield 5100

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi jp.69 18.09.2007.

  1. jp.69

    jp.69 Guest

    Elikkä itsellä kesti ks.laite vain 8 kk ja nyt kyrvähti kiintolevy.Tiedän että parilla kaverilla samanlainen ja takuuaikana on sattunut samalla lailla.Onkohan tuo miten yleinen ongelma???
    Luulis että tuolla hinnalla saisi kohtuu laadukkaan laitteen mutta taitaa tilanne olla toinen.Käyttävätköhän kiintolevynään Maxtoria kun ei kestä???.
     
  2.  
  3. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on jo toinen 5100 PVRcE 160 Gb kovalevyllä, hankittuna Elisalta. Ensimmäinen hukkasi kolme kertaa tallennukseni niin, että tiedostot kutistuivat 0 ja 1 MB kokoisiksi, eli noin sekunnin mittaisiksi. Kerran hukkaantuminen tapahtui pienen sähkökatkon johdosta, muille kerroille ei ole mitään ulkoista syytä. Lähetin laitteen huoltoon ja sain uuden tilalle.

    Nyt olen kuukauden verran ollut uuden boksin onnellinen omistaja, mutta eilen tämäkin boksi teki saman tempun. Boksi "kaatui" eli meni jumiin ja sammutuksen jälkeen se ilmoitti tarkistavansa tiedostojärjestelmää tai jotain muuta vastaavaa. Kaikki tallennukset hävisivät. Lisäksi Toppy on vakio-EPG:llä missannut muutaman tallennuksen, PlasmaEPG on toiminut vähän varmemmin. Tiedoston siirtelytkin toimivat joskus ja joskus ei, laitteelta voi odottaa mitä vain.

    Minulla on ainakin mennyt niin monesti Topparin kanssa hermot, että suosittelen kaikille lämpimästi kiertämään huippukentän kaukaa.
     
  4. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jännää. Täällä on Topfield TF-5100PVRt toiminut aivan mainiosti vielä hirveään hintaansa nähden. Pitää nyt toivoa että ei tee samanlaisia temppuja kuin teillä.
     
  5. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep sama homma TF-5100PVRc HDMI ollut 3 kk käytössä.
    Ihme ja kumma ei mitään ongelmia ole esiintynyt,
    onko harvinainen yksilö.??
     
  6. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täälläkin ollut 3kk käytössä. Ei mitään muuta ongelmaa, mutta yhden tiedoston on hukannut 1Mb:n kokoiseksi.

    Muutenkin kokolailla tyytyväinen laitteeseen olen. Tiedonsiirto tietokoneen kassa saisi kyllä olla ripeämpää.
     
  7. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suosittelivat minulle firmiksen päivitystä, sen pitäisi korjata asia (?). Takuuhuoltoonkin olisin saanut laittaa, mutta sieltä saa samanlaisen viallisen tilalle. Rehellistä puhetta. Vaihto Saloran boksiin olisi onnistunut, jos heillä olisi sellaisia hyllyssä ollut.

    Etsiskelin sitten firmistä netistä.
    Tuotteen malli on tarkasti ottaen TF5100PVRcE ja ilman tuota viimeistä E-kirjainta kyllä löytyy päivitys suomen sivuilta, v2.95. Korealaisilta sivuilta löytyy myös E-kirjaimella varustettu malli, joka näyttää samalta, mutta on 80 Gb kovalevyllä ja yhdellä virittimellä!! Itselläni kuitenkin on 2 viritintä ja 160 Gb kovalevy. Mikähän sekasikiö minulla siis on? Ja käykö siihen sama käyttis kuin malliin TF5100PVRc. Erikseen ovat sitten vielä HDMI ja Masterpiece -versiot. Haisee vehkeelle koko homma.
     
  8. Irranni

    Irranni Member

    Liittynyt:
    25.09.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ollut Topfieldin 5100 PVRc nyt 4,5 kk ja kovalevy tiltannut jo 4 kertaa. Jumi eka kerran kun yritin poistaa tallennettua kansiota. Halusi alustaa koko kovalevyn ja vaikka vastasin, ettei alusteta, kovalevy oli tyhjä. Nyt tehnyt saman kolmesti ja kun poistaa tallennettuja tiedostoja, hyytyy kuvaruutu takana. Kun ottaa virran pois, sama juttu, että alustaa koviksen, vaikka vastaa ei. Sitten ei anna edes aukaista listaa tallennetuista. Alkaa jo mennä hermot. Ja täällä korvessa kun asuu, en ole edes varma saanko mitään vekotinta tilalle, jos vien huoltoon. En ole kyllä kysynyt, vielä. Kuvittelin ostaneeni kunnon laitteen, mutta alkaa kypsyttää koko vehje. Tallennuksien siirtämiseenkään ei ohjekirjasta ollut apua, ei suomen- eikä englanninkielisestä. Onneksi joku pätevämpi sai ne masiinasta kuitenkin ulos.
     
  9. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jo on jännää. Itse en kyllä voisi Topparista tuollaista uskoa. Tosin tässä taloudessa ollut boxitin käytössä vasta digiajan alusta että myöhemminhän ne ongelmat ilmenevät jos ilmenevät. Toivottavasti saat boxin kuntoon Irranni.
     
  10. jp.69

    jp.69 Guest

    Alussa toi boksi teki sen että jämähti paikalleen eli ei vastaanottanut kapulan käskyjä.Imuroin uuden firmiksen jonka jälkeen kone toimi moitteetta tuohon ekaan tallennuksen tyhjenemiseen asti.Kun sen jälkeen sain tallennetua taas vähän tavaraa niin parin viikon päästä se teki tuon ettei päässyt enää katselemaan tallenuksia eikä se lähtenyt enää äänittämään.
    Taitaa olla melko susi peli hintaansa nähden.Käytettävyydeltään kone kyllä on huippuluokkaa mutta tuo varmuus onkin toinen asia.Niin ja mulla on kaapeli malli muttei tuota hdmi versiota.
    Lisätään vielä että onneksi ostin paikallisesta pörssistä niin pojat antoivat normiboksin tilalle siksi aikaa kun laite on huollossa.Tämä ei olisi mahdollista jos olisin tilannut netistä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.09.2007
  11. hakaja

    hakaja Guest

    Itselläni on tuo 5100PVRc MP ja siinä rikkoutui puolen vuoden käytön jälkeen USB-piiri. Ei siinä muuten paljon ongelmia ole ollut, mutta olen huomannut, että se käy todella kuumana(kiintolevy). Olen itse ajatellut laittaa ehkä jotain propellia tuonne boksin sisään pyörimään. Onkohan muilla noita lämpöongelmia?
     
  12. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä se minullakin lämpenee ihan pirusti. Joku ropeli siihen pitäisi laittaa, mutta kotelon sisälle ei voi mennä menettämättä takuuta. Pitäisi siis olla ulkoinen virtalähde ja tuuletin pitäisi käynnistää käsin. Ja meteliähän siitä ropelista tietysti tulee.

    Yritin etsiä propellivirityksiä netistä, löysin sivut



    Nyt boksini firmis on päivitetty, kansainväliseltä sivuilta löytyi sopiva päivitys PVRcE-malliin. Suomen sivuilla jaettava PVRc mallin päivitys ei asentunut. Virheilmoituksena oli E-06. (?) Odotellaan nyt pari kuukautta, pysyvätkö tallennukset levyllä.
     
  13. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tähän väliin päivän "tyhmä" kysymys.
    Mitä eroja on noilla PVRc ja PVRcE mallilla.??
     
  14. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  15. Athlon

    Athlon Member

    Liittynyt:
    07.01.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vaikea kyllä uskoa Toppystä tuollaista, kun itsellä ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Itsellä 5100PVRt ollut jo reilut 2,5 vuotta. Joskus olen saanut boksin jumiin kun olen tallentanut kahta kanavaa yhtä aikaa ja samalla surffailut muilla kanavilla. Nekin kaatumiset ovat luultavasti johtuneet heikosta signaalista. Jumiutumisen jälkeen boksin on saanut takaisin toimintaan katkaisemalla virrat kaukosäätimellä, käynnistyksen jälkeen tiedostojen tarkistus on pyörinyt läpi ja jumitus hetkellä tallennuksessa olleet tiedostot näkyvät 0 tai 1mb:n kokoisina ja niitä boksi ei suostu avaamaan. Pilalle menneet tiedostot on saanut kuitenkin siirrettyä koneelle ja katsottua VLC-playerilla tai mplayerilla.
     
  16. jp.69

    jp.69 Guest

    No niin nyt tuli laite takuu huollosta.
    Ja todettakoon että kiintolevy ei ollutkaan sitten rikki vaan siihen oli vaihdettu virtalähde ja näyttöpaneeli.Omituista mikä tallenukset sitten hävitti kaksi kertaa,luulis kiintolevyssäkin olevan joku vika mutta ei ollut.Luultavasti viallisen virtalähteen takia kävikin niin kuumana.Nyt ei polta näppejä.Katsotaan nyt miten kestää.
     
  17. ILMO

    ILMO Guest

    Minulla kävi niin erikoisesti, että huolto kadotti boxin.

    Alkuperäinen ongelma oli äänten napsuminen, mutta enää ei napsu kun ei ole laitettakaan. Kuukauden verran meni tähän "korjaustoimenpiteeseen".
     
  18. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vähän samalta se näyttää nyt minullakin. Kun toinenkaan Elisan PVRcE ei toiminut päivityksestä huolimatta, halusin purkaa kaupan. ElisaShopitissa uskottelivat, että se onnistuu ja ottivat mielellään laitteen takaisin, mutta kertoivat pomon olevan poissa sillä hetkellä ja lupasivat, että pomo ottaa yhteyttä ja varmistaa asian sitten kun tulee takaisin. Mitään ei kuulunut kolmeen viikkoon. Yritin saada henkilöä puhelimen päähän pitkään tuloksetta, lopulta se kuitenkin onnistui. Sovittiin, että lähetän sähköpostitse tilinron ja rahat palautetaan. Nyt on 3 kk kulunut, eikä rahoja ole ilmaantunut. Sähköpostilla olen tiedustellut asiaa muutamaan kertaan, asiaa kuulemma käsitellään. Jumaliste mitä pelleilyä.

    Neuvoisin kaikkia kiertämään kyseisen firman kaukaa, ihan hyvä palvelu ostaessa, mutta sitten kun tarvitaan jotain reklamaatiota niin systeemi on liian iso ja kankea palvellakseen asiakasta.

    Topfield 5100 PVRc HDMI on toiminut hyvin, muutamia bugeja kyllä, mutta niiden kanssa pärjää.
     
  19. Kepu

    Kepu Member

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuttua tuttua...
    Mulla on myös 5100 PVRc ja se oli tiltannut tasaisin välein viime toukokuusta lähtien kolmekertaa, viimeksi perjantaina (3pv sitten). Nyt se tilttas kesken tallennuksen katselun, kun olin stopannut sen, ei lähtenyt millään käyntiin. Ei muuta kun virta poikki ja takasin eli kaikki tallennukset nollina! (neljäs kerta...).
    Käy tosi kuumana, jos ei muista pitää huolta siitä, että on virta poikki, jos vehje ei ole varsinaisessa käytössä. Sen pitää päästä jäähtymään, paitsi ettei se mitään auta, perkele!
     
  20. kalevi49

    kalevi49 Member

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Jep sama homma TF-5100PVRc HDMI ollut 3 kk käytössä.
    Ihme ja kumma ei mitään ongelmia ole esiintynyt,
    onko harvinainen yksilö.??[/quote]

    ------------------------------
    kuormita täysillä, takuuaikana,
    niin eiköhän pamahda.

    kannattaa testata takuuaikana jotta ei joudu itse kustantamaan,
    uuta laitetta.
     

Jaa tämä sivu