User Käyttäjä Salasana  

lauantai 6.9.2008 / 21:46
Haku:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > prince vie piraatit oikeuteen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prince vie piraatit oikeuteen
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Prince vie piraatit oikeuteen

uutinen julkaistu: 14 syyskuuta, 2007

Pop-muusikkona ja lauluntekijänä tunnettu Prince aikoo haastaa useita tahoja oikeuteen, koska nämä levittävät tai myyvät Princen tekijänoikeuksien alle kuuluvia tuotteita internetin kautta. Prince on palkannut Britanniassa majailevan Web Sheriff -yrityksen hoitamaan Princen etujen puolustamista. Yritys on poistattanut YouTubesta useita videoita, jotka on tallennettu digikameroilla tai ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:1234>
jaska551
Junior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toivotaa nyt vaan parasta että prince haviää oikeudessa.
hipunoppa
Newbie
_
14. syyskuuta 2007 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juup piratebay toi on warettajan taivas.
Senior Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 09:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Alkaakohan pojalta rahat loppumaan,kaikkien pedo-
oikeus käyntien takia.Joten jostain olis saatava lisää
tässä olis yksi paikka jota vois kokeilla.No seurataan
miten käy?
Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Sunde sanoi myös, että Web Sheriffin mahdolliset yhteydenotot sähköpostilla päätyvät roskapostisuodattimen uhriksi.
Aika loistava heitto :D
Admin

2 tuotearviota
_
14. syyskuuta 2007 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti okse:
Alkaakohan pojalta rahat loppumaan,kaikkien pedo-
oikeus käyntien takia.Joten jostain olis saatava lisää
tässä olis yksi paikka jota vois kokeilla.No seurataan
miten käy?
Sekoitatko nyt M.Jacksonin ja Princen keskenään? :)

Ja mielestäni jokainen joka tekee/tuottaa musiikinsa itse ja julkaisee sen on täytsin oikeutettu haastamaan kenet tahansa joka hänen oikeuksiaansa rikkoo.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. syyskuuta 2007 @ 08:05

mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 10:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Web Sheriffin johtaja John Giacobbi sanoo, että Prince mielestä hänen konserttinsa tulisi muistaa sellaisina kuin ne olivat, eikä huonolaatuisina videokopioina. "

Entäs jos ne on valmiiksi kuraa? Nojoo jotenkin tuntuu että warettajien jahtaaminen/tuomitseminen on must juttu ja muilla "rikoksenhaaroilla" on hauskaa kun enää ei jahdata...
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
"Web Sheriffin johtaja John Giacobbi sanoo, että Prince mielestä hänen konserttinsa tulisi muistaa sellaisina kuin ne olivat, eikä huonolaatuisina videokopioina. "

Entäs jos ne on valmiiksi kuraa? Nojoo jotenkin tuntuu että warettajien jahtaaminen/tuomitseminen on must juttu ja muilla "rikoksenhaaroilla" on hauskaa kun enää ei jahdata...
Miten niin muita "rikoksenhaaroja" ei enää jahdata?

Tuli tossa hetken aikaa mietittyä, että moni perustelee nämä toimet jotenkin tuomittaviksi sillä perusteella, että piratismia ei koskaan saada kitkettyä pois.
Kun nyt ollaan tässä vaiheessa, että alamme tässä yhteiskunnassa olla valmiita repimään teoksien tekijöiltä oikeuksia perusteluin "tää ei koskaan tule toimimaan", niin sitten varmaan huumekauppakin saa toimia ihan vapaasti, koska huumeita ei koskaan saada kitkettyä pois katukuvasta vaan päin vastoin. Ja voi kuule miten niitä "tavallisia ihmisiä" (huumekauppiaita) sorretaankaan tässä maailmassa esim. kuulusteluissa jne.
himpinen
Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Semmonen ihminen joka princen biisejä warettaa sietääkin joutua vankilaan... Sen levyjen ostajat mielisairaalaan... Sori, oli ihan pakko...
izanbaby
Junior Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nojoo jotenkin tuntuu että warettajien jahtaaminen/tuomitseminen on must juttu ja muilla "rikoksenhaaroilla" on hauskaa kun enää ei jahdata...
Oletko seurannut maailmaa viime aikoina muun kuin Afterdawnin välityksellä? Samallain sitä muitakin rikollisia jahdataan. Pitäisikö pikkurikollisten saada touhuta ihan rauhassa, ettei kukaan puutu siihen, kun on paljon kovempiakin rikoksia? Ei se ole mistään muusta toiminnasta pois vaikka warettajia jahdattaisiin. Varsinkin nuoria warettajia pitäisi rankaista enemmän, niin ehkä ne jotakin oppisi ja oppisivat elämään ihmisiksi. Ehkä isona sitten tajuaisivat että kaikki ei tule luonnostaan "mulle -> heti -> ilmaiseksi".

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. syyskuuta 2007 @ 11:09

mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitan muilla, pahoinpitelyt, kavallukset, pedofiilit, raiskaukset, tavalliset varkaudet, tapot, murhat jne...ne nauraa partaansa kun ns "vähäpätöisempiä" jahdataan. Vähäpätöisempiä siksi että, ei ns ole ketään vahingoittanut, muutakuin rahapussia tosin ne jotka warettavat vaikka princen kappaleen/videon eivät välttämättä sitä ostaisi (niin olisiko se sitten pois keltään), tosin voisi kyllä sitten olla myös warettamatta.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitan muilla, pahoinpitelyt, kavallukset, pedofiilit, raiskaukset, tavalliset varkaudet, tapot, murhat jne...ne nauraa partaansa kun ns "vähäpätöisempiä" jahdataan. Vähäpätöisempiä siksi että, ei ns ole ketään vahingoittanut, muutakuin rahapussia tosin ne jotka warettavat vaikka princen kappaleen/videon eivät välttämättä sitä ostaisi (niin olisiko se sitten pois keltään), tosin voisi kyllä sitten olla myös warettamatta.
Taas tätä. :D

Miten ne "tosi rikolliset" voi nauraa, kun piratismiin oikeasti lukeutuu tätä "tosi rikollisuuttakin". Siihen sekaantuu varmasti pahimmillaan jopa tätä sinun "ihmisten vahingoittamistakin".

Jos taas ne nauravat kun näitä "tavallisia ihmisiä" jahdataan, niin eiköhän noilla "tosi rikollisilla" ole oikeasti muutakin tekemistä kuin seisahtua miettimään "Hei mutta vähäpätöisempiäkin rikollisia metsästetään".

Kuten izanbaby osuvasti sanoikin, niin tosiaan elämää on muuallakin kuin näilä sivuilla (joissa nyt oikeasti käy aika vähän ihmisiä verrattuna vaikka pelkästään Suomeen) ja oikeasti maailmasta löytyy näitä "kolikon toisiakin puolia".

Mun puolestani piratismi voisi vapautua ja sitten voisi esim. työlainsäädäntö "vapautua". Ei olisi mitään suojaa työnteolle. Voisin minäkin palkata itselleni pari alaikästä dunaan yötä päivää duunia. Sitten voisi vapautua huumeet. Ihan turha sellasta valvoa, jota ei saa kitkettyä kokonaan pois? Voisi jopa muuttua huumeet kannattamattomaksi bisnekseksi ja sitä kautta kitkeytyä itsestään pois.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. syyskuuta 2007 @ 11:22

izanbaby
Junior Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitan muilla, pahoinpitelyt, kavallukset, pedofiilit, raiskaukset, tavalliset varkaudet, tapot, murhat jne...ne nauraa partaansa kun ns "vähäpätöisempiä" jahdataan.
Jeps, liikennettäkään ei kannattaisi valvoa. Sama se jos joku ajaa ylinopeutta. Liikennepoliisitkin jahtaamaan näitä murhaajia, pedofiileja yms. Eiköhän noita asioita tutki ihan eri tahot. Tuskin liikennepoliisit tai "nörttipoliisit" joutuvat hirveästi murhia tms. selvitteleen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. syyskuuta 2007 @ 11:40

mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 11:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitan yleensä tavallista kaduntallaajaa, en mafian jäsentä :-p, tosin warettaminen on "rikos" kuten edellä mainitsin, mutta ei mielestäni niin suuri kuin vaikka raiskaus. Minusta voisi ihan hyvin sallia vaikka cd:stä tehdä mp3:n itselleen tai kopion omasta dvd:stään. Itse en hyväksy warettamista koska kyllähän työstä korvaus täytyy saada, tosin nämä drm ja muut sekoilut eivät ainakaan avita piratismin kitkemistä, sitä on aina ollut ja tulee olemaan.

Tarkoitan tuolla must-jutulla että warettajien metsästyksestä on tullut nykyaikaista ketunjahtia (kuten ne britit tekevät) :-), eli täydellinen muoti-ilmiö. Itse kunnon piratismi pitää kitkeä, on jotenkin alakuloista lukea "koulupoika sai 5000€ sakot kun oli warettanut princen tsipaleen"....ja sitten itse levittäjä tehdas vain naureskelee, sorry boy. Eli tavalliset kulutajat vain yleensä kärsivät kokojutusta, melkeimpä väittäisi että ne jotka warettavat eivät kuitenkaan ostaisi ko princen levyä...
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitan yleensä tavallista kaduntallaajaa, en mafian jäsentä :-p, tosin warettaminen on "rikos" kuten edellä mainitsin, mutta ei mielestäni niin suuri kuin vaikka raiskaus. Minusta voisi ihan hyvin sallia vaikka cd:stä tehdä mp3:n itselleen tai kopion omasta dvd:stään. Itse en hyväksy warettamista koska kyllähän työstä korvaus täytyy saada, tosin nämä drm ja muut sekoilut eivät ainakaan avita piratismin kitkemistä, sitä on aina ollut ja tulee olemaan.

Tarkoitan tuolla must-jutulla että warettajien metsästyksestä on tullut nykyaikaista ketunjahtia (kuten ne britit tekevät) :-), eli täydellinen muoti-ilmiö. Itse kunnon piratismi pitää kitkeä, on jotenkin alakuloista lukea "koulupoika sai 5000€ sakot kun oli warettanut princen tsipaleen"....ja sitten itse levittäjä tehdas vain naureskelee, sorry boy. Eli tavalliset kulutajat vain yleensä kärsivät kokojutusta, melkeimpä väittäisi että ne jotka warettavat eivät kuitenkaan ostaisi ko princen levyä...
Kuten jo mainittin, elämää on muuallakin. En nyt menisi sanomaan, että on trendikästä metsästää warettajia, vaan se on tehostunut, syystäkin. Ennemminkin on trendikästä mainostaa asiasta. Yhtälailla huumekaupoistakin jää jengiä kiini ja isoja sakkoja tulee sellaisillekkin, jotka yksinkertaisesti edes jollain yrittävät tulla toimeen.

Eikä tosiaan ketään olekkaan miettinyt piratismin vakavuutta suhteessa muihin rikoksiin, mutta kun se nyt on rikos, niin kai siihen sitten pitää kiinnittää huomiota? Vai jatkammo yhä samalla linjalla "mahdotonta valvoa täuydellisesti, siis vapautukoot"?
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Rikollisen piratismin kimppuun tuleekin käydä niinkuin rikollisen huumekaupankin, mutta kansalaisten oikeustaju ei aina käy yksiin lain kanssa, ja siitä ne ongelmat syntyvät. Onhan miedot huumeetkin jossain laittomia ja jossain taas ei. Toki oman maansa lakia tulee noudattaa, mutta lain saa myös kyseenalaistaa?

Kansalaiskeskustelusta lähtee signaali päättäjille.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. syyskuuta 2007 @ 12:16

mehumummo
Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Oletko seurannut maailmaa viime aikoina muun kuin Afterdawnin välityksellä? Samallain sitä muitakin rikollisia jahdataan. Pitäisikö pikkurikollisten saada touhuta ihan rauhassa, ettei kukaan puutu siihen, kun on paljon kovempiakin rikoksia? Ei se ole mistään muusta toiminnasta pois vaikka warettajia jahdattaisiin. Varsinkin nuoria warettajia pitäisi rankaista enemmän, niin ehkä ne jotakin oppisi ja oppisivat elämään ihmisiksi. Ehkä isona sitten tajuaisivat että kaikki ei tule luonnostaan "mulle -> heti -> ilmaiseksi".
Nämä "nuoret warettajat" ovat vain tietoisia paremmasta. Kaikki maailman DRM suojaukset vaikeuttavat elämää. Tulipa tuolta MTV storesta ladattua joitakin piisejä. Näissä biiseissä oli ihan väärät nimet, jotain tyyliin ASD123456. Lisäksi nämä biisit eivät toimineet foobar2000, jonka innokas kannattaja olen. Oli pakko käyttää windowsin tuotetta, windows media playeria. Silläkään ei aluksi toiminut, piti hakea joku lisäjuttu siihen netistä.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Nämä "nuoret warettajat" ovat vain tietoisia paremmasta. Kaikki maailman DRM suojaukset vaikeuttavat elämää. Tulipa tuolta MTV storesta ladattua joitakin piisejä. Näissä biiseissä oli ihan väärät nimet, jotain tyyliin ASD123456. Lisäksi nämä biisit eivät toimineet foobar2000, jonka innokas kannattaja olen. Oli pakko käyttää windowsin tuotetta, windows media playeria. Silläkään ei aluksi toiminut, piti hakea joku lisäjuttu siihen netistä.
Ja nämä "nuoret warettajat" ovat myöskin itse ajaneet tilanteen siihen pisteeseen omalta osaltaan, että on DRM-suojaukset.
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadown:
Lainaus:

Ja nämä "nuoret warettajat" ovat myöskin itse ajaneet tilanteen siihen pisteeseen omalta osaltaan, että on DRM-suojaukset.
..ja ottamatta kantaa puoleen tai toiseen nämä "nuoret warettajat" ovat ottaneet niskalenkin levy-yhtiöistä ja pakottaneet heidät muuttamaan toimintatapojaan. Uusi tekniikka ja uuden sukupolven aktiivisuus on sen saanut aikaan.

Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.

Bertrand Russell
Senior Member

8 tuotearviota
_
14. syyskuuta 2007 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistäköhän ne keksii TBP:n haastaa oikeuteen, kun 1)sen palvelimilla ei laitonta matskua liiku, 2) se ei riko Ruotisin lakeja? "Linkeistä", jotka sisältää Princen kappaleen/albumin nimen?
mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minäkin olin innokas musan kuuntelija aikanani, mutta se loppui juuri drm:n takia. Olin ainani ostanut sony-merkkisen cd-soittimen ja muutamia vuosia sen jälkeen ei enää suostunut toistamaan cd:itä ja kuinka ollakkaan osa oli jopa sony:n omia(dion)levyjä, jolloin palautin kauppaan, onneksi sain rahat takaisin, musan osto jäi siihen, kunnes ostin ipod:n mp3:sia varten. Eli media firmat ovat itse osa syyllisiä waretuksiin. JA elämää on paljon tiedän, elän sitä itsekkin lapsien, matkojen, työ yms sanomaletien parissa, satuin nyt juuri tekemään töitä ja samalla lukemaan postejani...
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stillborn:

..ja ottamatta kantaa puoleen tai toiseen nämä "nuoret warettajat" ovat ottaneet niskalenkin levy-yhtiöistä ja pakottaneet heidät muuttamaan toimintatapojaan. Uusi tekniikka ja uuden sukupolven aktiivisuus on sen saanut aikaan.
Mielenkiintoinen väitä. Kunhan vielä pystyt perustelemaan kantasi.
Kellopeli
Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Surkein yritys sitten kristuksen syntymän saada waretukselle piste. No rahoja voi tietenkin tuhlata jokainen omalla tavallaan. Mä lähen nyt tuhlaan omiani baariin! Viikonloput kaikille!
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. syyskuuta 2007 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kellopeli:
Surkein yritys sitten kristuksen syntymän saada waretukselle piste. No rahoja voi tietenkin tuhlata jokainen omalla tavallaan. Mä lähen nyt tuhlaan omiani baariin! Viikonloput kaikille!
Niin kuten ylinopeuksiin, rattijuopumuksiin, tappoihin, murhiin, huumerikoksiin jne. Kaikkia näitä ei varmasti saada koskaan loppumaan, mutta silti niitä vain yritetään lopettaa.
jarppa151
Junior Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maailma muuttuu.C-kasetti aikaan ja elokuvien puolelta VHS aikaan kopioinnista ei puhuttu mitään.Nykyään warettaminen on mukamas suuren luokan rikos.pohjinmiltaan on kysymys samasta asiasta,nykyään se on vaan helpompaa ja nopeampaa ,toki varmaan myös yleisempää.Asian ydin on ahneus.On se sitten levy-yhtiöiden ja/tai ehkä,warettajienkin.
Mainos
_
__

_
izanbaby
Junior Member
_
14. syyskuuta 2007 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ainakin minun nuoruudessani artistit yms. purnasi laittomasta kopioinnista mm. Suosikissa, kun C-kasetit yms. oli vielä. Ei vaan niin paljon päässyt kuulemaan, kun ei vielä niin tehokasta tiedotusvälinettä kuin Internet. Tulipa sitä silloin itsekin kopioitua, mutta onneksi tajusin sen lopettaa. Ja miten warettaminen olisi nykyään suuren luokan rikos? En minä ole ainakaan huomannut, mutta rikos kuitenkin johon pitää puuttua.

Mielelläni maksan palveluista joita käytän ja jätän käyttämättä jos en tyytyväinen ole hintaan, palveluun tms. Samalla tavalla toivon muidenkin tekevän oman työpanoksen kohdalla (en ole musiikkialalla).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. syyskuuta 2007 @ 15:17

Sivu:1234>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > prince vie piraatit oikeuteen

Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2008 AfterDawn Oy