Pitäisi saada kuva ja ääni tietokoneelta televisiolle. Emolta lähtee digitaalinen äänilähtö(tai koaks.). Näytönohjaimesta tulee ulos 2*DVI +komposiitti. Välimatkaa on n.15m. Olen katsellut: 15m HDMI-HDMI kaapelia (jatkoa nähden uudelleen käyttöarvoa) HDMI-DVI adabteri (Tietokoneen päähän) Mutta kuinka saan kuvan televisioon jossa ei ole HDMI sisääntuloa, ainoastaan Scart sekä RCA. Äänen saan vahvistimelle, kunhan löydän tarpeeksi riittävän kaapelin. Toinen vaihtoehtoon siirtää kone TV:n viereen. Tällöin tarvitsisi jatkokaapelit näppäimistölle (USB 15m) sekä näytölle(DVI) Kiitos jo valmiiksi vastanneille
aika haastavaa voi olla , sillä dvi ja hdmi ovat digitaalisia signaaleita , ja tv scart ja rca liittimet ottavat analogista signaalia sisään, eli tarvitsisit konvertteri palikan joka hoitaisi muutoksen , en ole varma että onko edes saatavilla semmoista , jos on , niin voi olla aika tyyris. eikö näytönohjaimessa ole tv-ulostuloa joko svideo tai komposiitti? dvi liitännästä voi lisäksi tulla analogisia signaaleita , mutta aina ei välttämättä ole näin.
Parilla eurolla löytyy scarttiadapteria johon sisääntulona on komposiitti. Eli tällainen telkun scarttiliitäntään ja komposiittijohdot tietskasta siihen.
löytyykö 15metrin komposiitti johtoa. Mistä tälläistä olisi luvan löytää, samoin tuon haaroittimen kanssa. Pitää sitten laittaa tuo HDMI johto kun on vastaanotin kaliberia, joka käsittelee tämän digitaalisen signaalin.
Komposiitti-scart adapterin ostin itse jostain halpahallista. 15m yhtenäistä komp.johtoa tuskin löydät, täytyy tehdä itse. Lyhyt johto keskeltä poikki ja väliin tavallista tv-antennikaapelia (koaksiaali-) tarvittavat määrät niin ei signaali kärsi. - Jos vehkeissä on molemmissä päissä hdmi-mahdollisuus niin käytä ihmeessä sitä, minkä kaapelin hinnassa häviät niin kuvan laadussa kyllä voitat.