Sisäinen kiintolevy kuin ulkoinen kiintolevy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Degra 31.08.2007.

1. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yritän parhaani mukaan selittää jos joku tietäisi mistä on kyse ja mistähän näitä saisi. Pahoittelen jos pistin kysymykseni väärälle keskustelualueelle.

Elikkä tarkoitus olisi irroittaa tietokoneesta yksi tai useampi kiintolevy ja siirtää sisäinen kiintolevy "laitteeseen", josta voisin kiintolevyjen sisällön siirtää toiseen tietokoneeseen USB2-liitännän kautta niin mikä on tämän laitteen nimi, paljonko maksaa, mistä näitä saa ja saisiko jonkun linkin.

Googlettanut olen mutta ilmeisesti hakusanat mulla on aivan väärät mutta jos joku jaksaisi jelppiä, näyränä kiitän.

2.  
  3. Mikaeli26

Mikaeli26 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis haluat ostaa ulkoisen kovalevyn vai tehä omapatentilla sellasen?
    jos haluat ostaa ulkoisen niin tietoasemalt saa LaCien 320gb 84,jotain e ja 500gb 129e.

4. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkohan se termi nyt sitten "omapatentti"?

Elikkä siis tavallaan kehykset ja siihen tietokoneesta irrotettu kiintolevy.

Ei, en halua ostaa ulkoista kiintolevyä, tuo Lacien mulla onkin 500GB.

5. ma-za

ma-za Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä käsitin ton niin, että degra haluaa siirtää kamat tavalliselta kovolta usb:n kautta toiselle koneelle. mä en yhtään tiedä onnistuuko moinen. onko toinen konees rikki vai mikset vaan laita ne laniin ja siirrä?
    EDIT: näköjään on :)

Viimeksi muokattu: 31.08.2007
  7. Mikaeli26

Mikaeli26 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja meikäläinen ymmärsin sen niin et degra haluaa säästää kustannuksis ja tehä oman tai ostaa ulkosen mut ei tiedä merkkiä, mut ei se ilmeisest niin menny :D

8. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos!

Kyllä on auttavaisia ihmisiä tällä foorumilla.

9. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun moka, selitin epäselvästi, kiitti myös sulle!

10. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tarkoitit varmaan degra silleen että siirtäisit sisäisen kiintolevyn kiinni johonkin ulkoiseen laatikkoon ja siitä ulkoisesta laatikosta sitten lähtisi USB liitäntä jolla pystyisit siirtämään tiedostoja toiselle koneelle(?)

se on vähän samallalailla kuin tavallisessa ulkoisessa kiintolevyssä mutta siellä olisi sitten tavallinen sisäinen kiintolevy laatikon sisällä. niitä on kyllä sellaisia tyhjiä ulkoisia kiintolevylaatikoita joihin voi laittaa sisäisen kiintolevyn ja näin saada ulkoisen kiintolevyn USB liitännällä. en vaan enään muista mistä niitä voi ostaa...

ja on olemassa toinenkin yksinkertainen tapa siirtää tiedostoja koneelta koneelle. esimerkiksi anttilassa ja expertillä myydään sellaista PC to PC USB(?) johtoa, se on johdon pätkä jossa on kummassakin päässä USB liittimet ja ne kumpikin liitetään kahteen eri koneeseen ja sitten vain USB:n kautta siirtää niitä tiedostoja, yksinkertainenhan tapa se olisi.

11. jmpk

jmpk Guest

hakusessa on ilmeisesti tavallinen ulkoinen kiintolevy kehikko. elikkä sisäinen kiintolevy laitetaan ulkoiseen koteloon, josta sitten usb:llä tietokoneeseen.

näitä löytyy varmaankin kaikista paremmista atk-liikkeistä. ota selvää onko kiintolevysi ide vai sata.

esim. verkkokaupassa on monenlaisia

tuossa sitten esimerrkiä asennuksesta *linkki*

12. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos näistä, mulla on molempaa mallia idea ja sataa.

Jaa tämä sivu