1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma tiedoston poistamisen kanssa.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi musketti 03.11.2003.

  1. musketti

    musketti Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löytyisköhän täältä vastausta ongelmaani. Mulla on yks isohko tiedosto, jota en saa millään poistettua. Dellaamisen yhteydessä kone herjaa "Cannot delete xxxxxxx: It is being used by another person or program...jne." Käyttikseni on WinXP ja olen sen administrator, muita käyttäjiä ei ole. Tiedosto on häirinnyt jo useita päiviä ja tänä aikana olen bootannut koneen jo monesti.

    Joidenkin lontoonkielisten sivustojen ohjeita olen kokeillut huonolla menestyksellä, esim. tiedoston poistamista SafeModessa.

    Samanlainen ongelma on tullut vastaan kerran ennenkin, mutta tiedoston poisto onnistui silloin parin päivän jälkeen(!?!).

    Aina ei käsitä. ; )
     
  2.  
  3. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Liittynyt:
    04.08.2003
    Viestejä:
    2,235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Taitaa olla vain osittain imuroitu avi tiedosto tai vastaava... Tuo on "bugi" wintoosassa, file explorer kun tykkää katsoa tiedostoista paljon muutakin infoa kuin mitä heti näyttää. Tuosta voi selvitä joko poistamalla command promptista (komentokehote) tai safe modesta. Mutta myös näin voi onnistua: valitse tiedosto ja pidä kursoria sen päällä, heti kun se loota ilmestyy siihen paina shift-delete.
     
  4. piiska

    piiska Active member

    Liittynyt:
    12.10.2003
    Viestejä:
    1,221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tai sitten poistat sen filun semmosella ohjelmalla ku esim. fix-it utilities (joku tommone). sillä voi korjata myös kiintolevyn vikoja jne.
     
  5. Pein

    Pein Active member

    Liittynyt:
    22.10.2003
    Viestejä:
    1,292
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    [quotefile explorer kun tykkää katsoa tiedostoista paljon muutakin infoa kuin mitä heti näyttää[/quote]
    tuon takia tiedosto ei tahdo poistua kun se on vielä explorerin käsittelyssä.
    Saat sen poisettua sitten kun explorer on sen "lukenut" eli välillä kerkee käydä vaikka Rovaniemellä pullakahvilla tai etelän reissulla.

    Parempi ratkaisu on mennä tosiaan tonne command promptiin ja poistaa se siellä. Se kun ei jää miettimään mitään turhia tietoja tiedostoista.
     
  6. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. musketti

    musketti Member

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti kaikille hyvistä neuvoista!
     

Jaa tämä sivu