Hei taasen, Ensiksi taas pahoitteluni, jos olen kirjoittanut väärälle alueelle. Sitten asiaan.. Avaan tietokoneen ja ruutuun tulee mustalla pohjalla ja valkoisin kirjaimin: CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU Softmenu Käyttis on windows. Muuta asiaan liittyen: Kohdasta pääsee pois f1 nappia painamalla, mutta olisi silti kiva saada se pois. Ekalla kerralla sen jälkeen, kun käytin tietokonetta, niin useilla sivuilla oli ns. varmenneongelmia, mitä ei aikaisemmin ole ollut. Esimerkiksi messenger ei mennyt sisään, mutta taas skype meni. Ajoin viirustarkistuksia, mutta mitään hätkähdyttävää ei löytynyt. tämän jälkeen mesekin taas toimi.. Ehdotuksia? - marke10
Voi. Sehän pistää vakio/tehdasasetukset päälle, eihän niissä mitään vikaa ollut uusinakaan niissä emolevyissä?
Katooko multa sitten jotain tietoa tai jotai tärkeää? EDIT: Kun painoin del ni heti tuli semmoset kaks vaihtoehtoa: Load optimize defaults Load fail-safe defaults
ei sulta katoa mitään koska BIOS ei vaikuta kiintolevyn sisältöön se on oikeastaan harwaren ja boottauksen säätöä varten siellä voi esim. valita jos koneesi ei esim. boottaa CD:ltä niin sieltä saa boottaan. MUTTA ÄLÄ MUUTA ASETUKSIA BIOSISSA JOS ET TIEDÄ MITÄ OLET TEKEMÄSSÄ, SE VOI PISTÄÄ KONEESI IHAN SEKAISIN! Poltin näytönohjaimeni kerran kun en tiennyt mitä tein. Mutta default settingin voit laittaa turvallisesti, se on koneen biosin oletus/aloitusasetus.
Toi CPU is unworkable or has been changed tarkoittaa jotain sinnepäin että olet vaihtanut prosessorin tai se ei ole käytettävissä (korjatkaa jos oon vääräs oon vast 13v). Mutta oon aika hyvä tietokoneissa
Se kyllä vaihto sen ihan ittestään jos on vaihtanut.. Mutta painanko noista vaihtoehdoista Load optimize defaults Load fail-safe defaults Vai onks ne edes noi?
LolzZz: kyllä suomensit oikein, lisäksi siinä pyydetään tarkastamaan prossun asetukset biossista "Please recheck - CPU Softmenu " marke10: Pelkkä asetusten tallennus voi riittää sama iloitus tulee biossista jos biossin asetukset on nollaantuneet. Tarkasta että kellon on oikeassa samalla. ja tallenna asetukset biossissa. mikäli se ei auttanut, Lataa toi -Load optimize defaults ja tallenna biossin asetukset.