intel core 2 duo e6750 kellottaminen.. (apua kiitos)

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi luf3i 21.08.2007.

1. luf3i

luf3i Guest

Elikkäs tarkotus ois kellotella tuota e6750 prossua,emolevy asus p5k SE,muistit 2x 1gt 800mhz ja joku 550w poweri

Aion biosissa kellotella ja kysymys ois miten tämä tapahtuu?
    Minulla on perus cooleri mutta matalat lämmöt corejen lämmöt siinä 10-17c astetta ja cpu 9-17c..

neuvoja!

2.  
  3. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. luf3i

luf3i Guest

Englannin tunnit on tullu nukuttua..
    Suomeksi ja yksinkertaisesti ohjeet nii hyvä tulee. kiitos.

5. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Hyvät lämmöt, mutta ei oikeat. Ootko miettiny miten saat prossun ilmajäähyllä kylmemmäksi kun huoneenlämpö? Se ei valitettavasti ole mahdollista.

Itellä sama yhdistelmä ja näyttää bios päivityksen jälkeen n. 15 astetta alakanttiin. Ennen bios päivitystä vielä enemmän.

6. ZamPPa007

ZamPPa007 Guest

Mitähän järkeä noin ärsyä prossua kellottaa???

7. luf3i

luf3i Guest

Olen katsonut biosista ja vaikka millä ohjelmilla ja tuommoset lämmöt on kaikki antaneet voi olla että näyttää alakanttii.. Sitä en tiedä.

Mutta itse asiaan miksen pysty esim. kellottamaan ClockGen ohjelmalla?
    vanhalla prossulla ja emolla olisin pystynyt kellottamaan kyseisellä ohjelmalla.

8. luf3i

luf3i Guest

Mikään ei riitä, haluanpa nyt vaan tehokkaampaa tikitys tahtia!

9. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Niin näyttää minullakin, muualla paitsi biosissa joka näyttää cpu:n lämpötilaksi 34 astetta, ennen biosin päivitystä sekin oli siellä 20 alapuolella. Ja jos puhallettava ilma on esim 25 asteista, miten prossu voi olla alle 20...

10. luf3i

luf3i Guest

Jaa jaa mut niitä neuvoja kaivataan edelleenki!

11. Juffeo

Juffeo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletan että sinulla on vista. Oletko kokeillut järjestelmänvalvojana ohjelmaa? - näkisin näin että vista ei anna sun normaaliuserina tehdä mitään radikaalia koneellesi =).

Mulla on sama prossu ja mulla peruskäytössä +30c ja ei siitä paljon muutu kun tulen raskaammasta sovelluksesta. (everest ultimate)

12. luf3i

luf3i Guest

En ole vistaa viellä hankkinut xp :llä mennään vielä.

13. luf3i

luf3i Guest

Joo olen seikkailut tuolla biossissa, olen kaikkea säätänyt. Mutta mitään en ole saanut aikaa eli apuva!

14. Sanzu

Sanzu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyn nytte ihan vaan että ootko ihan varma tosta prossun kellotuksesta?
    tarpeeksi tehoa on varmasti, et ehkä edes huomaa eroa vanhaan kellottamattomaan. Tossa menee takuu, joten oo sitte kanssa varma ennen ku alat kellottamaan. oman prossun sain aikoja sitte paskaksi ku ei ollu tarpeeksi hyvää jähdytintä ja emo meni samaan syssyyn.

15. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  16. Tuksu82

Tuksu82 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Niinno, eihän sillä paljon kellottamisen kannalta väliä, jos lämmöt on 15 astetta pielessä. Ois voinu prossu kärähtää jos niihin olisit luottanut, mutta ei kestä kiittää.

17. luf3i

luf3i Guest

Niinpä. Jos oisin saanu käräytettyä nii nyt v*tuttais koska tällä viikolla saanu tän prossun.

18. Jontter

Jontter Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tänään sain koneen jossa on tuo prossu.. On kyllä vääntöä ja itsellä ei ainakaan ole tarve lähteä kellotteleen.

19. luf3i

luf3i Guest

Joo kyllähän tuosta potkua riittää, mutta sitä potkua ei oo ikinä liikaa. Ja kyllä tuosta joskus potku loppuuki nii tulevaisuutta ajatelleen haluan kellotella.

Tänään olis tarkotus kellotella, eilen luin tuota braiden antamaaa ylikellotus faq sivua.

20. luf3i

luf3i Guest

En tajua miksen voi muuttaa fsb taikka kerrointa ?

Tiedän kyllä että mitä kaikkee siel pitää säätää ja näin mutta en saa noita muutettua. Nii vähän vaikea kellotella.

21. core2

core2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Jaa tämä sivu