Mikälaisiin taajuuksiin saa ylikellotettua suunnilleen E6750 prossun asus Striker Extreme emolla ja Noctua NH-U12 jäähyllä oon kuullu puhuttavan jostain 3.5-3.7ghz (oon ostamassa tässä konetta kohta parempia komponentti ehdotuksia? ja otan siihen mm:8800gtx ja sit kun tarvii niin toinen gtx @sli rinnalle)
Pautiarallaa noille tienoille maximissaan pääsee ilmajäähyl riipuen: emost, muistist, volteist ja siit lämmöst.
no ton jäähyn pitäs olla paras mahdollinen ja tuuletusta sille tarpeeksi ja tolla emolla kellotus pitäs tapahtua silmät kiinni...
paljon myös riippuu siitä minkälainen kotelo sulla on. Eli hyville kelloille pääsee jos sulla on edessä vähintää 1 120mm ja takana 2 120mm tuuletinta. Sitten vielä laitat ton noctuan puhaltaa ulospäin, niin kyllä 3,5-3,7ghz on vakaa.
Sinulla 3.7ghz kellot tossa E6750? minkälaisilla jäähytyksillä? juu attelin jus tota Antec P180 koteloa siinä ois ainakin noita tuulettimia siinä lähellä ja sit vaan puhallus suunat kohallen
Jätetäänpäs nyt noi vähintään sanat poies lauseesta. "Eli tarvitset hyvän ilmankierron omaavan kopan (+ tuulettimet)" p.s. en tarkoita ola "näsäviisas" kunhan tarkena, koska täälläkin sattuu kiertään pilkun nussijoita jotka tämän jäkeen eivät usko yhden hyvän 90cm voimaan... Edellisestä viestitstäni jäi puuttumaan myös tuo surittimen sepping/core ittel se on "L719A786" jolla "yleisesti" sijoitutaan noille hertseille ilma jäähyl.
Kyllä se yks 90cm tuuletin riittää ;D Mulla on 2x 8x8cm tuulettimia takana ja hyvin riittää. Edessä 2, sivussa 2 ja katossa 1.