1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

22-tuumaa vaiko 24-tuumaa

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi A_SA 08.08.2007.

  1. A_SA

    A_SA Member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs nyt on pari iltaa pähkäilty kyseisen kysymyksen kanssa. Eli uudeksi TFT-näytöksi 22" vai peräti 24"? Näyttö tulisi pääasiassa perus surffi ja tv/leffa käyttöön. Kyllä sillä joskus saatettais sortua pelaamaankin, mutta harvemmin. Olenkin siis pähkäillyt, että leffat olisi mukava katsoa tuolta 24", mutta meneekö normi nettisurffaus kauheaksi hakemiseksi noinkin isolla näytöllä?

    Ehdokkaiksi olen miettinyt näitä : ( jos se nyt edes ketään kiinnostaa )

    22"
    - http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft21_40/226bw.asp
    -http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=ET.L8508.017
    -http://tinyurl.com/2pvm3j

    24"
    -http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=ET.F16WE.B02
     
  2.  
  3. WIEWSONIC

    WIEWSONIC Guest

    24" ei oo yhtään liian iso nettikäytössä, todella mahtava. TV, leffa ja pelikäyttö nousee uusiin ulottuvuuksiin kun näytöllä on kokoa ja laatua.
    Siitä tulikin mieleen että jos ostat 24" niin osta mielummin joku laadukkaampi. Mielummin hyvä 22" kuin huono 24". Näin tekisin minä jos oisin sun asemassas. Voin suositella BenQ FP241VW 24" mikäli rahaa on vähän enemmän käytettävissä. AIvan mahtava.
     
  4. HorZor

    HorZor Guest

    Onhan tuo saanut paljon hyviä arvosteluja, mutta vähän arveluttaa input lagin suuruus. Tuolla voi vertailla näyttöjä keskenään. Aika iso viive on tuossa FP241VW:ssä. FP241W Z:ssa on vähän pienempi viive, mutta silti aika iso. Linkki. Onko jollakin kokemusta näistä BenQ:n 24 tuuman näytöistä pelikäytössä?
     
  5. WIEWSONIC

    WIEWSONIC Guest

    Tällä omalla BenQ VW:llä olen pelannut lähinnä GTA: San Andreasta ja toimi moitteettomasti. EI häntinyt yhtään ja toimi natiiviresolla loistavasti. FPS pelejä en oo vielä kokeillut.
     
  6. HorZor

    HorZor Guest

    Riittääköhän yksi 8800GTX pyörittämään 1920x1200 resoilla melko raskaitakin pelejä?
     
  7. RaakaLiha

    RaakaLiha Member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  8. lavomir

    lavomir Member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  9. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    TN paneeli eikä digitaalista liitäntää, ei siis välttämättä kannata.
     
  10. lavomir

    lavomir Member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikäs tää TN-paneeli on? Onko PeteTK mielipidettä tohon LG L2000CN monitoriin? Näytön ostamista kun rajoittaa se että resoluution pitää olla minimissään 1600x1200.
     
  11. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ollut tommoinen Acer muutaman päivän, pelaa muuten hyvin mutta teksti näkyy esim sähköpostia kirjoittaessa haaleesti ja kuvaakaan ei saa oikein teräväksi. Olen säätänyt kontrastia ja valoisuutta, mutta ei auta. Säätömahdollisuudet ovat aika rajalliset. Näytönohjain on mulla Club 3D 8600GT,joten kyllä näytön sillä pitäisi toimia. Lieneekö tämmöinen "haaleus" ison näytön ominaisuuksia. Näytön hertsimäärän säädössä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa 59 ja 60, 1920 x 1200 resoluutiolle.Jos vaihtaaa pienempiin resoluutioihin kuvanlaatu on todella huono. Onkohan näyttö "karvalakkimalli" vai enkö osaa säätää sitä oikein.
     
  12. WIEWSONIC

    WIEWSONIC Guest

    veikkaanpa että johtuu siitä että tuossa on vain VGA liitin eli kuvanlaatu ei kovin tarkka. ja näissä resoissa sen huomaa helpommin, siksi kannattaa ostaa 24" jossa on VÄHINTÄÄN DVI liitänät.
     
  13. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mistä näistä meikäinen tietää, tuli vaan hätäiseti hankittua. Pari viikkoa on jo kulunut, ei voi tuotetta enää palauttaakaan.
     
  14. atte68

    atte68 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huh, tänään olikin viimeinen palautuspäivä, pääsin roskasta eroon.
     

Jaa tämä sivu