Olen uutta konetta hankkimassa ja mielessäni on tälläinen paketti: Antec Sonata III - ATX-kotelo Asus P5K Intel P35 emolevy LGA775 Intel Core 2 Duo E6750 -prosessori, boxed 2*1024MB (1GB) DDR 400MHz PC-3200 muistimoduli Seagate Barracuda 7200.10 320GB Serial-ATA-II Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit OEM Näytön, näppiksen, hiiren ja äänentoiston otan vanhasta masiinastani. Muutama vuosi on kulunut kun viimeksi vaihdoin konetta ja alan seuraaminen on jäänyt kiireiden vuoksi hieman vähemmällä, mutta olenko menossa pahasti metsään jos tuollaisen paketin ostan?
Hyvälle näyttää kyllä, mutta etkö näytönohjainta tarvitse? Ja jos paketilla on kiire en suosittele tuota Sonata kolmosta, sillä kyseisessä kotelossa taitaa olla toimitusajat aika pitkiä.
Tohon hintaluokkaan ehdottomasti näyttikseksi GF 8800 GTS Tämän näköistä suosittelisin! Edit: Ja muisteiksi tosiaan 800MHZ
Mä mietein ja hieman sitä näytönohjainta ja taitaapi olla että päädyn siihen 8800 GTS:ään. Kiitos vinkeistä.. taidan miettiä vielä yö yli ja pistää tilauksen huomenna sisään....
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=51985,57682,60222,34019x2,51970,64432,56186 Itse lähtisin tuommoista hakemaan. Melko tarkkaan 1000 €. Q6600 on neliytiminen, ja siten ehkä tulevaisuuteen kestää pidempään. 8800 GTS ehdottomasti. T166 on hiljaisempi kuin Barracuda. WD:lläkin joitain hyviä malleja.
Tuosta neliydinprossusta on moneen kertaan keskusteltu ja suurin osa taitaa olla sitä mieltä että neliydinprossulla ei vielä tee mitään ja sitten kun tekee niin tuo Q6600 ei tule riittämään siihen tarpeeseen. Eli itse ainakin suosittelen E6750 prossua.
No niin eli tän illan paketiksi on muodostunut: Antec Sonata III - ATX-kotelo Asus P5K Intel P35 emolevy LGA775 Intel Core 2 Duo E6750 -prosessori, boxed Kingston HyperX 1024MB (1GB) 800MHZ DDR2 *2 Asus EN8800GTS/HTDP/320M GeForce 8800GTS Samsung T166 500GB 7200RPM SATA Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit OEM Mä melkein olen tuossa prosessori asiassa samaa mieltä. Neliytimistä ei vielä kannata hankkia.
Hyvä kokoonpano muuten, mutta vaihtaisin emolevyn Intel DG33TL -malliin. On micro ATX emo, mutta siinä on Intelin uusin piirisarja P33. Muuten aivan loistava kone.
Kannattaa käydä katsomassa tuollaisesta linkistä kumpi prosessori (Q6600 vai E6750) pärjää paremmin ohjelmissa tai tehtävissä, joita prosessori pyörittää omassa käytössä eniten. "Choose Benchmark" -kohdasta voit valita ohjelman tai tehtävän, jota prosessori suorittaa. Punaisella näät valitut prosessorit. Yleinen käytäntö taitaa olla: pelailuun E6750 sopii paremmin, kun taas muuhun käyttöön (HDTV leffat, photoshopit, videoeditointi, jne.) Q6600 soveltuu paremmin. Onhan noissa joissain tehtävissä todella suuretkin erot. Ja fundat, enpä menisi sanomaan, että suurin osa on sitä mieltä, että Q6600 ei kannata. Lukaisepas välillä muronkin foorumeita aiheesta. Siellä taisi suurin osa olla ketjusta Q6600:n puolella.
En nyt näe tuossa mitään järkeä. On se ehkä muutaman viikon uudempi kuin P35 piirisarja mutta integroiduille näyttikselle tuskin on tarvetta ja micro ATX emojen ominaisuudet ovat yleisesti ottaen rajoittuneemmat niin varustelun, ominaisuuksien kuin kellotuksenkin kannalta. Joten Asus P5K vaan kehiin...