1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD2one vs DVD X Copy XPress????

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kempsu 24.10.2003.

  1. kempsu

    kempsu Member

    Liittynyt:
    27.08.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu elikkäs olen nyt alkamassa ottaa elokuvistani mielelläni huippulaatusia backuppeja hyvällä kuvalla ja äänellä , elokuvasta tulee siis talteen vain ja ainostaan itse elokuva ääniraitoineen ja teksteineen eli ei extroja eikä muita lisukkeita saa olla ja olen tutkimus työn perusteella päätynyt näihin kahteen vaihtoehtoon mutta kun ei oikeen käytännön kokemuksia noista kahdesta oiken ole??Joten neuvoja ja suosituksia nyt kaivataan kyseisistä ohjelmista.DVD2one:n kanssa tulisin käyttämään DVD Decrypteriä ja Nero6:sen uusinta versiota ja vissiin tohon DVD X Copy XPressiin ei tarvitse mitään lisä ohjelmia ja jos vaakakuppi heilahtaa ton DVD X Copy XPressin puolelle niin ostan siitä oleva GOLD version , on vissiin monipuolisempi ohjelma.Jos on jo ollut jotain keskustelua kyseisistä ohjelmista niin sorry jo etukäteen tää turha aihe , ei vaan jaksa kahlata kaikkia juttuja läpi.Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen neuvoista.
     
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Ainoa huonopuoli tuossa DVDXCOPY:ssä on että se tekee varoitustekstin jokaisen leffan alkuun. DVD Shrink olis ilmainen vaihtoehto ja laatu on samaa luokkaa kuin DVD2onessa. Itse ainakin kallistuisin sen puoleen. :eek:)
     
  4. kempsu

    kempsu Member

    Liittynyt:
    27.08.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Millaista jäkeä tuo DVD X Copy XPress sitten tuottaa??Joku väitti että siinä pitäis olla parempi kuvanlaatu kuin DVD2one:ssa , tiedä sitten??
     
  5. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytän itse ahkerasti Shrink 3betaa ja Adder_78 osuu naulan kantaan. Hyvää jälkeä tulee ainakin noilla >70%:lla.

    Täältä löydät vertailut eri ohjelmista:
    http://www.cdfreaks.com/article/114/

    Tuosta DVD X copystä en maksaisi, Shrink ajaa mielestäni saman asian, kunhan kompressio jää alle sen 30%. Tarvittaessa samalla ohjelmalla voi myös jakaa dvd:n kahteen osaan, which is nice=)

    X copystä saa kyllä ne varoitustekstit pois Ifoeditillä kikkaillessa. Saat tarvittaessa ohjeet minulta tai metsästät itse täältä: http://www.dvdrhelp.com

     
  6. vzk

    vzk Member

    Liittynyt:
    20.08.2003
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVDShrinkin laatu ja hintataso on kohdallaan.

    Levyistä voi jättää roinat (extrat ylim. tekstit, äänet) pois,
    jolloin kuvalle saadaan hieman lisää tilaa.
    Tuota Shrinkin Deep Scannia en ole kokeillut,
    mutta käsittääkseni sillä pitäisi saada
    parempaa jälkeä, ajan kustannuksella tietenkin.

    Pinnacle Instant Copy on mainio ohjelma myös,
    ainoa vika on sen hitaus, elokuvan pakkaamiseen
    menee parisen tuntia, mutta laatu on parempaa.
    hintaa ohjelmalla paikasta riippuen 40-60 euroa.
    7.0 versioon on hidden settings editor,
    ja taitaa 8.0 versioonkin jo olla, mutta itse
    7.0:n kanssa olen muutaman isomman elokuvan pakkaillut ja laatu ollut hyvä (7GB elokuva).

    Itse en DVD X Copya omista, mutta jälkeä olen nähnyt
    ja se ei kauheasti imarrellut. Ainakin TFT-näytöltä
    katsoessa laatuerot huomaa parhaiten.
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2003
  7. kempsu

    kempsu Member

    Liittynyt:
    27.08.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joopa joo lisää tutkimus työtä on nyt tehty ja alkaa tulla siihen tulokseen että jos haluat hyvää niin on nähtävä hiukan enemmän vaivaa eikä mentävä sieltä missä on aita matalin. Tässä kyseiset ohjelmat joiden pitäisi vissiin päihittää muut markkinoilla olevat pakkaus ohjelmat :CCE Basic 58.00$ & Cinema Craft Encoder SP vaan vaivaset 1,750.00$ ??Mielipiteitä tosta CCE Basic:kistä "Tilaukseen??"
     
  8. Adder_78

    Adder_78 Guest

  9. ouhboy

    ouhboy Member

    Liittynyt:
    02.10.2003
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen käyttänyt CloneDVD ohjelmaa, tyytyväinen olen ollut eikä kuvanlaadussakaan valittamista. Helppokäyttöinen ja nopea, tekee kaiken muun paitsi rippaamisen. MrShavez:n antaman linkin mukaan eri ohjelmien kuvanlaaduissa ei ole kauheeta eroa, cce:tä en ole kokeillut, varmaan tulee parempaa laatua mutta monta ohjelmaa tarvitsee ja näyttää isolta aikaa vievältä hommalta!
     
  10. ouhboy

    ouhboy Member

    Liittynyt:
    02.10.2003
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Halusin sittenkin kokeilla ajan puutteessa tuota MPEG-it cce sp ohjeella: http://www.mpegit.net/DVD-R_2_Bach.php mutta tuli hieman hämmennystä. Pääsin tuohon 6. kohtaan jossa pitää valita cce:n videoasetuksit. Kumminkin minun ohjelmassa on ihan erilaiset asetukset kuin tuossa kuvassa. onko mulla joku vääräversio vai miten..?! tässä kuva omasta asetuksesta:
    [​IMG]
    vastaan mpegetin:
    [​IMG]

    Ohjelma mikä minulla on CCE SP ver. 2.67.00.11
     
  11. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohjeessa käytetty versio on CCE SP 2.50.01.00. Mutta kyllä se onnistuu uudemmallakin versiolla. Tosin itsellä ei "toistaiseksi" paljon kokemuksia...
     
  12. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta CCE:stä,

    kannattaa käyttää DVD2DVD-R nimistä ohjelmaa sen kanssa. Tekee kaiken automaattisesti, paitsi laittaa oletusarvot CCE:hen. Ne täytyy tarkistaa itse, Doom9:stä ohjeet tähän, jokaisen leffan kohdalla omat asetukset. Kuitenkin ohjelma helpottaa CCE:n käyttöä, kaikki tapahtuu automaattisesti yön pimeinä tunteina..=)
     
  13. lg4040B

    lg4040B Member

    Liittynyt:
    23.09.2003
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Shavez pistäkkö suoran linkin tohon dvd2dvdr ohjeeseen...itte kun en löytäny...
     
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    DVD2DVD-R on käsittääkseni lopetettu, kun DVD2SVCD:hen tuli DVDR-tuki mukaan.
     
  15. MrShavez

    MrShavez Regular member

    Liittynyt:
    01.08.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu