Hyvä kotelo tai sille teko ohje?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Akru 15.07.2007.

1. Akru

Akru Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

Oma koneen koteloni on melko vanha ja huono. Varsinkin kun olen itsekkin sitä jo vähän "viilannut" paremmaksi. Olen Etsimässä hyvää koteloa, mutta ei ole oikein löytynyt. Kotelon vaatimuksena on että se on:

Iso (mahtuu asentelemaan ja ilma kiertämään)
    Hyvät tuuletukset (saa olla hieman äänekäskin)
    Helposti avattava
    Pölysuodatin
    Hinta mieluiten alle 100€ ja ei tarvi tulla poweria mukana.

Olen lukenut monia arvosteluja ja ei ole löytynyt sopivaa tai jos on niin hintaa on ihan liikaa. Tällä hetkellä katseeni on olleet antecin sonata 2 ja sonata 3. olisiko nämä hyviä vaihtoehtoja? mielestäni p180 on melko ahdas, kun vertaa vaikka näihin sonata malleihin? olenko oikeassa?

Olen miettiny, että pitäiskö tehdä itse kotelo, mutta olisi hyvä saada vähän ohjetta ja neuvoa sitä varten.

2.  
  3. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Henkilökohtaista kokemusta ei p182:sta ei ole, mutta huolellisella työllä ainakin sonatoissa pitäisi olla tilaa ja hyvä ilmankierto. Itselläni on tällähetkellä (toistaiseksi, uusi koppa tulossa pian) antecin superlanboy joka on sisuskaluiltaa pitkälti samanlainen kuin sonata ja suhteellisen pieneksi koteloksi tilaa silti on hyvin. Hyvin suunnitellussa kopassa ei tuota hukkatilaa pitäisi ollakkaan. =)

Kotelon tekeminen on tietenkin mielenkiintoista hommaa, itsekin sitä olen aina välillä miettinyt ja kerran aloittanutkin. Rakentaminen kuitenkin vaatii todella paljon kärsivällisyyttä, rahaa ja tarkkuutta sillä osien esim. ruuvien paikat on sen verran tarkkaan määritelty että millin parin heitto ja saattaa mennä homma uusiksi.

4. Akru

Akru Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos.

Katson voisko yhdistää vanhaa runkoa itsetehtyyn koteloon ja jos ei kerkeä tehdä tai ei onnistu niin varmaan lähen hakemaan tuon Sonata III.

5. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    68
  6. zipzap

zipzap Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26