Konetta käynnistäessä näyttö ei mene päälle ja kone piippaa kolmesti (1 pitkä, 2 lyhyttä (??)). Mistä voisi johtua?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi fo_o 13.07.2007.

1. fo_o

fo_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, elikkäs en ole kovin hyvä koneitten kanssa, mutta yritän kyllä täsmentää tarvittaessa. Kone on siis kannettava (Hp Pavilion dv6000).

2.  
  3. juunas11

juunas11 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli ilmeisesti kyseessä on muistivika. Itselläni teki samaa pöytäkone, ja huomasin sitten, että muistipalikka oli huonosti kiinni. Se ilmeisesti siis valittaa ongelmaa ensimmäisessä muistissa. Kannettavassa voi olla vähän vaikeampaa ruveta komponenttien kanssa sähläämään, mutta jos tunnet jonkun osaavan kaverin, tai uskallat itse yrittää, niin kokeile vaihtaa siinä olevaa/olevia muistikampoja. En ole itse ikinä purkanut kannettavaa kuitenkaan. Osaisiko joku osaavampi hiukan valaista?

4. fo_o

fo_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkennan vielä, että se kyllä lähtee päälle ihan normaalistikin, mutta vain noin joka 20. kerta.
    Kannaatako siis viedä huoltoon, ja pyytää niitä kattomaan onko ne muistikammat ok?

5. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä sinä voit ihan itse katsoa niiden muistikampojen kunnon. Eli emossa on kiinni sellaisia piirilevyjä yksi tai kaksi kappaletta(kuva) ja katsot ovatko ne pohjassa kiinni ja putsaa myöskin pölyt niiden päältä.

Mutta pieni varoituksen sananen ,älä pahemmin koske sormin itse piirilevyn johtimiin ja komponentteihin ,koska ihmisen ihossa on aina rasvaa jolloin se voi aiheuttaa oikosulun piirissä ja aiheutta näin kyseisen komponentin toimimattomuuden. Joko käytät jotain hanskoja tai otat vain piirilevyn reunoista kiinni.

Viimeksi muokattu: 13.07.2007
  6. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 13.07.2007
  7. fo_o

fo_o Member

Kiitokset:
    0