Tere, Elikkäs kun rupean pelaamaan jotakin peliä niin ensin näyttö sammuu mutta kone pysyy käynnissä. Kone pitää kumminkin sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Luulen että vika on näytönohjaimessa. Vika ilmenee esim. Enemy territory ja BF2:ssa. Oon lukenu muilta foorumeilta että bf2 pyörii tällä näytöohjaimella. Joten kysymys kuuluu missä vika? Speedfan ohjelman mukaan lämpötilat pyörivät siinä 25-30 asteen välillä. Intel Thermal analysis tool näyttää että cpu0 n.40 ja cpu1 n.45 astetta. Kuormitettunakaan lämmöt eivät nouse yli 50 asteen. Kaikki neuvot ja ideat otetaan vastaan Olis vaan kiire pelaamaan, mutta kuukauden sisällä ostan luultavasti Ati Radeon X1950 pron. Koneeni: Intel Core 2Duo E4300 1.8gHz kellotetu 2.40Ghz Ati Radeon 9800 pro - 128mb 1Gt Muistia En näistä niin tiiä että tarviiko muita tietoja, mutta jos tarviitte niin kysykää. Kiitos etukäteen..
Oletko kokeillut päivittää ajurit? http://ati.amd.com/support/driver.html Edit: Jos et ennen ole ajureita päivittänyt niin, poista ensin vanhat ajurit ohjauspaneelin Lisää Poista valikosta, sen jälkeen asennat tuolta sivuilta ladatut ajurit.
Oon päivittänyt ajurit, unohtui vain mainita se tuossa. E: Koitin just laittaa 3Dmarkin pyörii mut teki saman homman.
Yhellä kaverilla tuli ihan samat ongelmat 9800 all-in-wonder ohjaimen kanssa kun ea julkas toisen vai kolmannen patchin peliin. Kyllästy taistelee sen kans ja vaihto uudempaan
Joo oon itekki taistellu aika lailla tän ongelman kans mut aattelin viel kysästä täält et jos jollain olis ollu samanlainen ongelma ja läytäny ratkasun siihen. Et jos ei ongelmaan löydy ratkasua ostan sen radeon X1950 Pro:n.
Huomasin just että kun menen ccc:hen, sieltä Smartgart niin voi valita AGP nopeuden (speed), normisti se on 8x mutta kun vaihoin sen 4x niin peli (BF2) toimii mutta värit ovat mitä ovat ja näkyy viivoja ym.ym. Joten kellään tietoa mikä on ongelma ja mitä tehdä?
Suosittelen lämpimästi koneen avaamista ja tuulettimien kunnon tarkistamista. Tuttavalla paloi 9800se, kun oli "hieman" kerännyt pölyä näyttiksen jäähdytys... Ja samalla se prossutuulettimen tarkistus!
Joo koneesee on kaikki uusittu paitsi toi näyttis ku ei ollu just sillon hyllys ku olin ostamas kamoja. Pölyjä siel ei oo mut saan ostettuu uuden näyttiksen viikon sisäl. Joten voi lyödä lukkoo vaikka ongelma ei ratkennut..