Elikkäs ongelmana on sellainen että koneeni ei tunnista sata kovoja. Purin koneen ja kasasin sen uudestaan jonka jälkeen näin alkoi käymään. Minulla ei ole hajuakaan mistä se johtuu. Olen koittanut kolmella kovalevyllä ja kaikilla sama tulos. IDE kovalevy kuitenkin toimii. Pitäisikö ostaa uusi emolevy vai olisiko mahdollista löytää jokin muu ratkaisu ongelmaan.
Jos emolevyssä on tuki ide ja sata kovoille, niin se on tehty alunperin varmaa ide kovolle, joten koitas päivittää bios tai sitten en tiedä mistä saa mutta on olemassa jotkut ajurit tuollaisille emoille missä satakovot alkaa tökkiä.
Kattele laitehallinnasta, että näyttääkö se keltasia huutomerkkejä esim. SCSI- ja RAID-ohjaimien kohdalla. Itellä oli samoja ongelmia, mutta sitten huomasin, että ne puuttui. Heti helpotti ku asensi ne. =)
Joo, mulla oli myös sama ongelma (Asus A8V-E-SE), kun laitoin ide levyn lisäksi S-ata levyn. Kauan aikaa piti tumpuloida, mutta sitte huomasin kans että nuo RAID ajurit puuttuu ja kun asensin ne niin rupes kovalevyt löytyyn.