integroitu äänikortti realtek ac97 vs creative sb x-fi xtrememusic?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jarkko.83 08.07.2007.

1. jarkko.83

jarkko.83 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko erillisestä äänikortista mitään hyötyä äänenlaadun kannalta?

2.  
  3. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Riippuu kaiuttimista/kuulokkeista ja mitä teet koneella.

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Riippuu myöskin emolevystä. Integroidun äänikortin suurin haitta on emolevyn muut komponentit jotka ovat niin lähellä että ääni signaali ottaa herkästi sähköistä häiriötä. Toisissa emolevyissä integroidun kanssa ei ole mitään ongelmia kun taas toisissa on eriasteisia sivuääniä, suhinaa tai käyttöön liittyvää häiriötä. Kaikkein yleisin on kovalevyjen käytöstä aiheutuvaa rahinaa äänisignaalissa.

5. Kiedis

Kiedis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noihin häiriöihin liittyen: Itse omistan 3 vuotta takaperin hankitun pakettikoneen Fujitsu Siemens Scaleo 800. Tähän on laitettu 25 euron Terratec Aureon 5.1 PCI äänikortti ja äänentoistossa käytetään Logitechin X-540 5.1 kaiutinpakettia. Emolevy on Everestin mukaan MSI 648 Max. Jos esim laitan pöytälampun päälle, se kuuluu myös kaiuttimista ikään kuin voimistettuna. Sama jos käytävän valon pistää päälle tai käynnistää koneen. Tiedä sitten johtuuko siitä, että emolevyn osat ovat liian lähellä toisiaan vai mistä. Integroitu äänkortti on otettu Biosista pois päältä. Joten ilmeisesti tarpeeksi pienessä kotelossa tai huonossa emolevyssä häiriöitä voi ilmetä myös erikseen ostetussa äänikortissa.

6. pseDe

pseDe Guest

Mulla on toi sama äänikortti enkä itse ole ainakan kuullut minkäänlaisia rahinoita tai häiriöitä.

Jaa tämä sivu