Elikkä minulla on sellainen ongelma, kun poltan dvd levyä (4,7gb) siihen menee noin 1-2h riippumatta levystä. Äsken kun asensin tulostimen uudestaan ja käytin levyn ajureita asemassa, hiiri alkaa tökkimään ja jumittamaan kuin olisi suoritinkäyttö 100%(tai pahempi). Asemana on HP:n oma HP DVD Writer 740b. Apua kaivataan!
Olen asentanu windowsin uudestaan joten ei pitäisi olla viiruksia. Winukan asensin kyseisen ongelman takia mutta se ei ole hävinnyt.
Kuulostais siltä, että polttavassa asemassa ei ole DMA päällä. Oletko asentanut emolevyn piirisarjan ajurit? Tarkistapa laitehallinnasta levyohjaimien asetuksista onko siellä laitteet(kovot ja polttava) DMA vai PIO tilassa.
Anteeks tyhmyyteni, mutta jos viitsisit laittaa tarkemmin, nimittäin olen ennenkin koittanut säätää tuolta mutta ilman tulosta.
Käynnistä -> Suorita -> devmgmt.msc -IDE ATA/ATAPI Controllers (tai jotain vastaavaa) -Ensisijainen IDE kanava -> Ominaisuudet -> Toinen välilehti. -DMA päälle -Toissijainen IDE kanava -> Ominaisuudet -> Toinen välilehti. -DMA päälle
Kaikki ovat omasta mielestäni jo DMA, mutta yhdessä lukee "nykyinen siirtotapa PIO-tila" enkä saa sitä pois.
Ite sain palautettua DMA tilan poistamalla laitehallinnasta kyseisen aseman ja toissijaisen ide-kanavan. Sen jälkeen koneen buutti ja windows löysi laitteet uudelleen DMA-tilan kera.