Formatoinnin jälkeinen puvustaminen!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Esamasa 23.06.2007.

1. Esamasa

Esamasa Guest

Tervehdys!

Elikkäs formatointia tässä pikkuhiljaa olisin alottamassa, koneen takkuilun takia.
    Haluaisin tietää, että mitä ohjelmia formatoinnin jälkeiseen koneeseeni pistän.
    Virustorjuntaohjelma minulta löytyy jo, F-Secure 2007.
    Aion myös laittaa ohjelmiksi CCleanerin ja Nero 7:männen.

Jos viitsitte/jaksatte, niin pistäkää tänne hyviä ideoita konettani varten =)

Koneeni:
    Windows XP SP2
    Pentium CPU 2,93GHz ja 1GB RAM
    Näytönohjain RADEON X300/X550 Series.

Pientä Joululahjalistaani:

Työpöytä:
    Haluaisin työpöydästäni siistin, helpon ja kätevän käyttää. Voisi olla kenties joku toinen sovellus, joka pyörittää työpöytää?

Kuvien pito ja katselu:
    Digikuvia haluaisin katsella ja säilöä varmemmin ja helpommin kuin nyt. Siihenkin voisi olla joku ohjelma?

Nettiselain:
    Mitä nettiselainta kannattaa käyttää, Operaa, Mozillaa vai Exploria?

Sähköpostiohjelma:
    Outlook vai Thunderbird?

Myös joku kätevä musiikin toisto-ohelma olis hyvä.

ERITTÄIN ERITTÄIN SUURI KIITOS, jos joku viitsii vilkaista ja kattoa =)
    JA hyvää Juhannusta !

2.  
  3. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nämä ohjelmistokysymykset ovat aika pitkälle mielipideasioita, kaikilla käyttäjillä on eri mielipiteet ohjelmien paremuudesta. Toimisto ohjelmistoksi käy ilmainen openoffice, tuosta selain kysymyksestä tulee väittelyä, mutta itse suosin operaa, uusin explorerikaan ei ole hassumpi. Codec:it saa monella tavalla, itse olen ottanut aina jonkilaisen paketin kuten xp codec pack:in ja sen kaveriksi vielä winamp musiikin toistoon.

4. Esamasa

Esamasa Guest

Entä, olisiko mitään digikuvasäilytys ohjelmaa hyvää olemassa?

Kiitos vastauksestasi! =)

5. Ap85

Ap85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sähköpostiohjelmaksi Thunderbird. Koneen siivoiluun easy cleaner on kätevä. Musiikin toistoon on myös vaihtoehtona sellainen ohjelma kuin foobar 2000.Itse olen siirtynyt siihen vuosien Winampin käytön jälkeen. Koneen suojaukseen on myös erittäin käytännöllinen ohjelma nimeltä AVG Anti-Spyware,joka toimii 30 päivää maksullisversion tavoin ja 30 päivän jälkeen kaikki muut toiminnot pysyy paitsi ohjelman muuri. Manuaali skannailuun kyseinen ohjelma on käytännöllinen,suosittelen.

6. Esamasa

Esamasa Guest

Kiitos ehdotuksistasi =)
    Ohjelmat:

Virustorjuntaohjelma olisi F-Secure 2007.
    Voiko siihen rinnalla laittaa tota AVG:tä?

Sähköpostiohjelma olisi Thunderbird.

Internet selain olisi Internet Explorer.

Musiikin toisto-ohjelma on foobar 2000 tai Winamp.

Toimisto-ohjelma on, jos saan toimimaan, Office 2003.

Koneen siivousohjelma on easycleaner tai CCleaner.
    Kumpi kannattais ottaa? Vai molemmat?

Olisiko mitään ohjelmaa, jolla voisi katsella kuvia ja järjestää niitä?

Kiitos vaivannäöstänne!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.06.2007
  7. dovien

dovien Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse tein pari viikkoa sitten ohjelmalistan, koska aion formatoida koneen lähiaikoina. Laitan oman listani tähän:

*Office 2007
    *Euroword
    *Syntax Wizard III
    *Alcohol 120%
    *Powerdvd
    *Bs Player (ilman spywareja)
    *Ad-Aware
    *Nero
    *CDisplay
    *VCL player
    *Adobe
    *Everest
    *Opera
    *Mozilla firefox
    *PeerGuardin
    *Facta
    *Active Virus Shield
    *MediaPlayerClassic
    *Winrar
    *Bitcomet
    *Emule

Tuossa on ainoastaan perusohjelmat, joten kaikkiaan laitan aika paljon enemmän ohjelmia.

Viimeksi muokattu: 23.06.2007
  8. Esamasa

Esamasa Guest

Juujuu.

Sulla näyttää olevan aika paljo kaikkia ei ilmaisia ohjelmia. Mä taas haen juuri niitä ilmaisia ja hyviä ohjelmia :D

9. Ap85

Ap85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AVG:n voi laittaa rinnalla,koska se on haittaohjelmien poisto-ohjelma.AVG:ltä on myös virusohjelma tarjolla mutta tarkoitin tuota Anti-Spywaree.Voit laittaa sen huoletta rinnalle.

Easy ja CCleaner,molemmat yhtä hyviä oikeastaan,itsellä on molemmat koneella,kun ei niistä haittaakaan ole. ;)

Kuvien katseluun en itse käytä juurikaan mitään,mutta sellainen ohjelma on kuin IrfanView v4.0, joka voisi olla ihan ok ohjelma.

10. dovien

dovien Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole kyllä joutunut mistään muista maksamaan kuin officesta. Kaikki muut on ilmaisohjelmia tai löytynyt kirjastosta.

11. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    virus ja palomuuri: f-secure internet security 2007
    selain: opera sekä Ie7 varalle jos ei toimi kunnolla operassa
    sähköposti: outlook express
    videoiden toistoon: windows mediaplayer 11 ja vaikka ffdshow codecit ja kaveriksi joko VLC tai BSplayer vanha versio.
    musiikkiin:: winamp
    putsaukseen: AVGantispyware, Spybot S&D, easycleaner ja ccleaner.

muita ohjelmia: winrar, openoffice, adobe reader, adobe flash, adobe shockwave, quicktime, realone player,

valinnaisia. Daemon tools, utorrent,

digikuvien hallintaan kameran mukana tullut softa jos semmoinen tuli, muista polttaa cd:lle aina kun otat kuvia ulos kamerasta silloin ne eivät häviä.

12. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuohon digikuvien katsomiseen ja järjestämiseen käy hyvin HP:n Image Zone. Itselläni se tuli tulostimen mukana ,mutta kai se voisi ilmaiseksikin saada vaikakpa HP:n sivuilta.. en ole kylläkään varma siitä ,mutta hyvin itselläni toimii.

13. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kokeilepa kuvien järjestelyyn Googlen Picasa ohjelmaa. Se on ilmainen ja sisältää monia valokuvien käsittelyominaisuuksia.
    http://picasa.google.com/

14. juka39

juka39 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten täällä ketjussa suositellaan Microsoftin selainta ja sähköpostiohjelmaa, vaikka AF:n HJTlokien tarkastajat ehdottavat niistä luopumista niiden tietoturvauhkien takia. Itse olen käyttänyt vuosia Firefoksia ja Thunderbirdiä ( toisena Gmail)eikä ongelmia ole ollut. Operakin on koneella, mutta en ole tullut sinuiksi sen kanssa, varmaan harjoittelun vähyyttä.

15. Esamasa

Esamasa Guest

Niimpä, miksei kukaan ole ehdottanut Firefoxia oletusselaimeksi?
    Onko siinä jotain vikoja? Itse olen sitä monen monta vuotta käyttänyt.

16. Ap85

Ap85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse tuolla ylemmässä viestissäni mainitsinkin Thunderbirdin sähköpostiohjelmaksi.Omassa käytössäni ollut kyllä täysin voittamaton ja turvallinen ohjelma.Eli se koneseen,jos sähköpostiohjelman laittaa.Asetukset ovat myös helpot laittaa.

Firefox,varmaan kukaan maininnutkaan kun oletetaan,että se on jo jokaisella oletuksena koneessa käytössä.Ja kyllähän se kannattaakin olla,ainakin tuon mikkisoftan vastaavan tilalla.

Firefox on nopea,käytännöllinen,turvallisempi kuin mikkisoftan vakioselain,löytyy myös paljon erillisiä lisäyksiä mozillan addons -sivustolla. Näistä Add-ons:ista löytyy kaikille jotain,esim. mouse gestures,joka tekee perushiirellä selailusta mielekkäämpää.Kannattaa tutustua.

17. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin firefoxiin täytyy ladata addoneja että sitä voi käyttää operassa ne ovat pääasiassa valmiina ja operaa saa customoitua erittäin paljon joten siitä saa varmasti jokaista mielyttävän ohjelman.

hyviä puolia on ainakin suljettujen sivujen muistaminen eli suljetut sivut jäävät muistiin siihen asti kun sammutat selaimen. välilehti selaus ollut jo ties kuinka pitkään. lempisivut voi jättää auki kun selaimen sulkee ja käynnistää uudelleen niin ne latautuvat uudelleen ja ne voi lukita jolloin niitä ei voi edes vahingossa sulkea.

jos olet tottunut jo käyttämään firefoxia niin opera tuntuu oudolta mutta kun opit kaikki salat niin firefoxit lähtee koneelta aivan varmasti.

18. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Totta. Nuo uudet pikasuosikit, joita saa yhdeksän kappaletta uudelle välilehdella ovat myöskin mainio ominaisuus.

Itse kuitenkin uskon, että uusin päivitetty Internet explorer menee normaalissa surffailussa peruskäyttäjällä hyvin, kun käyttää järkeä liitetiedostojen ja latailujen kanssa. Jos vika on käyttäjässä ei parhainkaan selain auta..

19. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllä järjenkäytöllä pääsee pitkälle Ie:nkin kanssa. jos ei niin hyvin tuo onnistu niin opera ja f-secure on turvallinen yhdistelmä. tuossa kattelin f-securen ilmoitus logia niin tänävuonna muutamia troijalaisia havainnu. ja käyty on ties missä.

20. juka39

juka39 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä vähän Operasta. Onko siinä suomenkielistä tukisivustoa keskustelupalstoineen niinkuin Firefoksissa ja Thunderbirdissä? Olisi niminttäin sellaiselle tarvetta, jon aion Operaa käyttää. Tietotekniset taitoni noin yleensäkin kun ovat kovin vajavaiset.

En kyllä käsitä, miksi IE:tä joku käyttää, koska siinä ei ilmeisesti ole mitään sellaista mitä ei Firefoksissa ja Operassa ei olisi. Onko pelkkää laiskuutta, ettei viitsi ladata näitä?

21. Ap85

Ap85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaahas, kuulostaa Opera kiinnostavalta, mitä tos luin. En oo itse siihen paremmin paneutunut, mut nyt kyllä tekee mieli koittaa sitä. Onko muuten mahdollisuutta siirtää Firefox asetuksia Operaan, kun alottaa sen käyttämisen ?

Jaa tämä sivu