Elikkä hommasin uuden sATA levyn koneeseen ja sen pitäis sopii tähän ihan hyvin hommasin sen ide levyn kaveriks eli koneessa on kiinni nyt ide sata ja välillä ulkonenkovalevy. No aluks ku käynnistin koneen nii kone ei hyväksyny kovalevyä jostain syystä ja sit kävin biossissa jossa en osannu oikee asialle tehä mitään ja käynnistin sit koneen uudestaa ja kone löys sen kovalevyn sit alustin sen ja osion. Ja nyt ku käynnistin koneen uudestaan nii nyt se ei taas löydä sitä kovalevyy. Missä vika? Emolevy on asus A7V600 ja uus kovalevy on samsungin 500 giganen ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12051 tommonen)
Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että onhan levy siltattu hitaampaan sataI tilaan, kun tue levy ei taida sataII:sta tukea. Levyn mukana luultavasti tuli ohjeet moiseen toimenpiteeseen.
No en tehny mitään muuta ku laitoin johdon kovalevyyn ja koneen päälle ja alustin ja osioin. muuta en oo tehny eli ei taida olla sata 1 muutettu. ja ohjeissa sanotaan et mene www.samsunghdd.com sivulle sieltä saa softan. Voi olla et suomensin ton väärinki koska mun englanti on tosi paskaa mut en kyl löytäny mitää apuu tuolta sivuilta
Siis, silttaus tarkoittaa että kovalevyyn laitetaan jumpperi kiinni ohjeiden mukaan. Mitään softia ei kyseiseen toimenpiteeseen tarvita.
Joo mä oon siis tosi tyhmä koneitten kanssa ja englantiki on tosi paskaa nii en ymmärtäny tosta ohjeista yhtään mitään. En tajuu mitä mun pitäis tehä. Olen laittanut virta ja sata piuhan oikeisiin kohtii. Mitä vielä?
Laita toi jumpperi paikoileen mikä on keskellä tuossa kuvassa. Se jumpperi tulee kovalevyn mukana muistaakseni.