1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee E30plus C & DVB Viewer & kaukosäädin

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi mdmd 18.06.2007.

  1. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pystyykö Anysee E30plus C:n kaukosäädintä käyttämään DVB Viewerin kanssa? Olisiko tähän mitään pluginia?
     
  2.  
  3. pisberg

    pisberg Guest

    toimiiko ne ollenkaan keskenään (siis anysee ja dvb viewer) mulla tulee hetken kuvaa ja sit tulee ilmoitus että laitetta ei ole käytettävissä?
     
  4. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Toimii. Mulla Anysee E30 ja DVB Viewer ja toimii paljon paremmin kuin Anyseen oma ohjelma. Mutta tuota kaukosäädintä en ole myöskään saanut toimimaan.
     
  5. pisberg

    pisberg Guest

    laitoitko ruksi kaukosäätöön asetuksissa?
    mä en oo kokeillu ku jos toimii ku mulla tulee meklein heti ilm että laitetta ei ole käytössä vaikka se näkyy kyllä listalla
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    DVBViewerissä ei ole tukea anyseen kaukosäätimelle.
     
  7. muppis

    muppis Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Anysee julkaisi vasta SDK:n kaukosäädintä ja korttia varten, joten eiköhän tuo kohta ilmesty plug-in moisille tarpeellisille lisäosille.
     
  8. BigShowMa

    BigShowMa Member

    Liittynyt:
    01.01.2005
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko conax kyseisessä virittimessä DVBViewer käytössä?
     
  9. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Ei vielä.
     
  10. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Onko tästä tullut mitään lisäinfoa?
     
  11. Turex

    Turex Guest

    Ostin just huutonetistä halvalla kyseisen boksin... nyt ymmärrän miks sai halvalla :D lol... toivottavasti toi kaukosäätöhomma saadaan toimimaan, tahtoisin käyttää anyseen kaukosäädintä MediaPortalissa
     
  12. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVBViewerin saaminen tukemaan myös maksukanavia Anysee E30 C Plussan kanssa näyttää ainakin tällä hetkellä melko toivottomalta. Olen itsekin kirjoitellut tästä muutamaan otteeseen DVBViewerin forumissa, ks. esim. tämä thread: http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=20745 (Siellä se 19.12.2007 kirjoitettu ja 21.1.2008 jatkoeditoitu postaus on mun itsepintaisesti vastausta tällä hetkellä EDELLEEN odottava messuni.)

    Koska DVBViewer todellakin toimii ainakin minulla huomattavasti paremmin kuin Anyseen oma - sinänsä paljon lupaava - katseluohjelma, aion yrittää jankuttaa tästä samasta Conax-tukiasiasta DVBViewerin tekijöille vielä monta kertaa. ;-) Haitaksi ei varmasti olisi, jos myös mahdollisimman moni muu suomalainen kirjoittaisi heille tästä jutskasta vaikkapa juuri tuohon samaan viestiketjuun. Periksihän me ei anneta...
     
  13. DaMake

    DaMake Member

    Liittynyt:
    27.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve

    Laitoin perään kyselyä DVBViewerille. Ei kovin lupaavaa palautetta tullut kun parin tunnin päästä vilkaisin..

    "As I wrote, will not work and no intention to make it work. So stop nagging."
     
  14. petrisi

    petrisi Member

    Liittynyt:
    16.06.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tehnyt ohjelman jolla anyseen kaukosäätimen saa toimimaan kaikissa LIRC-protokollaa tukevissa ohjelmissa eli mm. dvbviewer, progdvb tai media player classic.

    Ota yhteyttä jos haluat softan testiin,

    petri.simolin@gmail.com
     
  15. sorrii

    sorrii Member

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisikohan joku neuvoa miten sen DVB-viewerin saisi toimimaan? Kokeilin sitä Anysee E30 Plus C'llä mutten saanut kanavia oikein. MTV3, nelonen ym. sisältävä nippu tulee haulla sinne 27 - 60 kertaa eli tuollaiset reilut 500 kanavaa, jotka vaan on luettelossa peräkkäin: mtv3-mtv3-mtv3-jne-jne... Ylen kanavia tai muita nippuja en ole löytänyt millään konstilla. Jostain sain aikaisemmin joskus niitä .ini -tiedostoja (elisa, velho,TTV ym.) jotka kaikki kokeilin. Samantyapainen tulos kaikilla ?!?!?
     
  16. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä on aika uskomaton ongelma ainakin omalla kohdallani. Minulla DVBViewer toimii TÄYDELLISESTI Windows Vista -koneessani Welhon verkossa Helsingissä. Windows XP -masiinassani TÄSMÄLLEEN sama Anysee Anysee E30 C Plus -purkki TÄSMÄLLEEN samoilla Anysee- ja DVBViewer-softilla (Anyseen omat ohjaimet ovat luonnollisesti erilaiset XP:lle ja Vistalle) tekee juuri tuon kanavanippujen monistamisen.

    XP-koneellani en voi siis käyttää DVBVieweriä oikeastaan ollenkaan, MUTTA siinä koneessa Anyseen oma viewer taas toimii hämmästyttävän hyvin. Vista-koneessani tilanne on päinvastainen; Anysee Viewerillä ei tee mitään, DVBViewer pelaa kuin unelma.

    Vaikka koneet ovat luonnollisesti fyysisesti melko erilaiset, en ymmärrä, miksi erinomainen DVBViewer ei XP-koneessani löydä kanavia, vaan tosiaan "monistaa niitä" noin, vaikka Vista-koneessani se löytää kaikki kanavat, sekä maksulliset että ilmaiset, hetkessä ja moitteettomasti.

    Ota tästä sitten selvää... ;-)
     
  17. turjare

    turjare Member

    Liittynyt:
    07.09.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse sain tapeltua tuon Anyseen toimimaan Soneralla täällä Torniossa siten, että tein transeditillä ihan uuden kanavapaketin, johon hain sonera.ini:stä käytetyt taajuudet ja QM-arvon. Tuon jälkeen kanavat löytyivät - Kanavien löydyttyä TransEditistä vaan "send" ja kanavalista siirtyi DVBVieweriin.

    "new tuning method" ei tunnu toimivan, kokeiltu versiot 3.9.40/3.9.8 ja combopurkissa ei tunnu olevan mahdollista vaihtaa antennin/kaapelin välillä muuten kuin valitsemalla kanava halutulta alueelta vaikkei kanava viritykään ja käynnistämällä softa uudelleen.
    (Mulla täällä rajalla jotkut ruotsin kanavat näkyvät DVB-T:nä, suomen kanavat tulevat sitten dvb-c:nä ja välillä ois hyvä että molemmat tunerit toimisivat kuten anyseen omalla softalla ilman kikkailuja)
     
  18. petrisi

    petrisi Member

    Liittynyt:
    16.06.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!

    AnyseeIR ohjelmasta on ilmestynyt uusi käyttäjäystävällisempi (?) versio.
    Uusi versio sisältää erillisen konfigurointiohjelman näppäinkoodien
    säätöön sekä palveluna toimivan ohjelman joka tulkitsee kaukosäätimen
    painallukset säätöjen mukaisesti.

    -Konfiguroitavat napit, toistorajoitukset, useampia toimintoja yhdelle napille
    -Tukee useita samanaikaisia clienttejä

    Ohjelmaa on testattu aika vähän, joten voi olla, että törmäät
    virheisiin. Siinä tapauksessa ota PrintScreen-näppäimellä ruutukopio
    ja lähetä minulle sähköpostilla niin selvittelen mikä on ongelma.

    Ohjelma vaatii .NET 2.0 frameworkin ja käyttää SQL Server 2005 3.5
    Compact Editionia. Nämä asennetaan asennusohjelman suorituksen
    yhteydessä ellei ne ole asennettuna jo koneessa. Ohjelma on testattu
    Vista x86 ja Vista x64 koneissa.

    Linkki asennusohjelmaan löytyy linkistä:
    http://forums.petrisimolin.com/showthread.php?t=133

    Asennusohje löytyy linkistä:
    http://forums.petrisimolin.com/showthread.php?t=134

    Lisään myöhemmin kuvalliset ohjeet kaukosäätimen konfiguroimisesta eri
    ohjelmiin mm. DVBViewer ja Media Player Classic.

    Antakaahan palautetta!

    Ystävällisin terveisin,
    Petri Simolin
     
  19. -Ihmemies

    -Ihmemies Member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aika hyvältä vaikuttaa.. Sain kaukosäätimen toimimaan, pitää vielä hienosäätää.. Minulla on windows XP, DVB Viewer ja kone on vanha..

    Hyvä ohjelma.. Jopa rakennusmies pärjää.
     
  20. jansku99

    jansku99 Member

    Liittynyt:
    01.09.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos tähän nyt sitten tullut mitään selkoa? Toimiiko Anysee E30 Plus:n kaukosäädin minkään hyvän katseluohjelman kanssa? Alkaa tympimään, kun ei voi tallentaa kuin yhtä kanavaa kerrallaan, eikä voi edes katsoa toista kanavaa!
    Ja jos toimii, LINKKIÄ ja jonniinnäköistä OHJETTA kiitos! Eka tällänen boxi, joten ei oikein ole kokemusta näistä eikä Googlekaan auta pätkääkään...
     
  21. petrisi

    petrisi Member

    Liittynyt:
    16.06.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimii testatusti ainakin dvbviewerin ja progdvb:n kanssa. Lisäksi sillä voi ohjata mm. winamppia ja muita mediatoistimia.

    Voit lukea lisää ja imuroida kaukosäädinpalvelun osoitteesta http://forums.petrisimolin.com/forumdisplay.php?f=52
     

Jaa tämä sivu