1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kännykän päivitys meni metsään.

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi samfin 18.06.2007.

  1. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ajattelinpa tuossa päivittää kännykkään (E50) uutta ohjelma versioo USB:een kautta, koska känny oli hidas ja kuullut että uudempi versio auttaa tohon ongelmaan. Siinäpä sitä sitten känny rauhassa päivitteli itseänsä, kunnes kone menetti yhteyden kännykkään (nokian ihanat USB liitännät). Monelta muultakin kuullut, että se kaapeli on vähän hutera jos siihen vähäänkään koskee (itse en koskenut päivityksen aikana).
    No, siinähän lukee, että älä irroita kaapelia päivityksen aikana tai känny ei enään toimi. Niinhän siinä sitten kävikin. :=) Kännykkä ei lähde enään päälle.
    Tähän ei varmaankaan löydy muuta lääkettä kuin huoltoon kiikuttaminen?
    Kun se on hankala itse ruveta mitään ohjelmaa ajelemaan suljetussa kännykässä.
    Eipä tässä varmaan senkummempia kysymyksiä oikein tullut, mutta kellään muulla käynyt samanlailla?
     
  2.  
  3. Hb992

    Hb992 Member

    Liittynyt:
    11.05.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla kävi juuri samalla tavalla...
    Sain tilalle täysin uuden puhelimen..
     
  4. Wezda

    Wezda Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ahaa, eli päivitys voisi auttaa ajoittaiseen hitauteen.
    Omani on kyllä työkännykkä joten laiskana miehenä taidan käydä sen päivittämässä lähimmässä Elisa shopissa :)
     
  5. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Mulla ilmoitti kans tietokone päivityksen aikana, että yhteys on katkennut puhelimeen, mutta puhelimessa kuitenkin näkyi usb "valo" joten en koskenut puhelimeen ollenkaan vaan se päivitti sen loppuun. Sitten käynnistyi itsestään uudestaan ja toimi kuin junan vessa uuden ohjelmistoversion kanssa ;)

    Menitko koskemaan puhelimeen kun ilmoitti tuon yhteyden katkaisun vai odotitko meneekö asennus eteenpäin? Itsellä asennus jatkui vaikka se ton ilmotti.
     
  6. peta69

    peta69 Guest

    tämä yhteyden katkeamine kuuluu päivitys prosessiin,mutta jos olet irottanut kännykän heti sen jälkeen niin metsäänhän se meni ja tähän auttaa vain huolto,kun taas jos se oikeasti katkas yhteyden eikä sen jälkeen tapahtunut mitään niin sit on asia erikseen
     
  7. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    No sittenhän se meni meikäläiseltä ihan oikein ;)
     
  8. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä siinä hetken katselin ennenkuin kännykkään koskin. Muistaakseni se katkeili muutamaan kertaan ja haki taas yhteyttä, mutta mitään sen kummempia tekemättä. Oliskohan ollut niin, että olisin ollut kuitenkin liian hätäinen. Paha sanoa enään.

    Näin olen kuullut, että auttaisi hidasteluun. Itellä on todella hidas (tai oli) esim. viestiä lähettäessä. Kesti lähetys todella kauan.
     
  9. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Niihin ohjeisiin pitäisi lisätä että siinä vaiheessa kun kännykän ohjelmiston päivitys on alkanut niin on aika lähteä kauppaan hakemaan maitoa...
    Näin ei tule ihmisistä johtuvia hätäily virheitä :)
    Itse olen tosin käyttänyt sitä että kun olen laittanut kännyn päivittymään niin olen mennyt katsomaan telkkaria. Enkä ole mennyt lähellekkään konetta ennenkuin päivitys on mennyt loppuun asti.
    Ei tuu silleen hermoiltua sen kanssa kun se yhteys katkeilee....
     
  10. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin... sen kun olisikin tiennyt. :) Päätin nyt kuitenkin että se oli piuhassa vika kun teki tollein, niin ei harmita niin paljon jos satuin hätäilemään sen päivityksen kanssa. :=) Täytyypä kuitenkin jossain vaiheessa kiikuttaa se huoltoon, niin saa rakkaan kännykän taas toimimaan.
     
  11. peta69

    peta69 Guest

    sanotaan nyt viä sen verran et ite oon näitä luureja päivitelly kyllä aika paljon(n:50kertaa) ja aina se pc pitää saman äänen kun ottaisit johdon irti eli hukkaa yhteyden tätä tapahtuu useammin kuin kerran niinkuin tossa yllä mainittiin ja se on ihan normaalia,sen jälkeen pitäis tulla näytölle lukeen että päivitys onnistui ja nyt voit irottaa kaapelin,puhelin on hetken pimeenä ja käynnistyy ittestään hetken kuluttua
     
  12. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvä tietää kun ensi kerralla rupeaa päivitelemään luuria.
     
  13. makinee

    makinee Member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kauan ton nokia software updaterin pitää antaa käynnistyy? :eek:
     
  14. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    oletko kokeillut,että kännykkä on suljettuna.
    Kun alat päivittään.Meinaan pari vuotta sitten
    yksi Ericsson en muista numerosarjaa,mutta kuitenkin
    niin päivitys piti aloittaa niin,piuha kiinni ja aloitin,
    vähän ajan päästä eerikki,heräs eloon,meni kyllä aika kauan
    ennen ku valmis,sulki vielä,itsensä kun oli valmis.
    Ajattelin vaan,kun kerran huoltoon viet, vois vaikka kokeillakin.
     
  15. samfin

    samfin Regular member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    1,086
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Puhelin on jo käynyt huollossa, mutta kuitenkin yritin totakin, mutta ei tapahtunut mitään. Nyt toimii taas hienosti luuri. Kiitos nokian huolto. :)
     

Jaa tämä sivu