|
Blockbuster valitsi Blu-rayn - formaattisota ohi?
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 18 kesäkuuta, 2007
Maailman ylivoimaisesti suurin videovuokrausketju Blockbuster on päättänyt tukea ainoastaan Blu-ray -formaattia meneillään olevassa teräväpiirtoformaattien sodassa. Yhtiön 1450 Yhdysvalloissa toimivaa vuokraamoa tulevat laajentamaan teräväpiirtovalikoimaansa ensi kuun aikana ja valikoima tulee käsittämään ainoastaan Blu-ray -elokuvia.
Yhtiö on kokeillut viime vuoden lopusta lähtien molempien ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No onneks en ostanu sitä toista :)
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 12:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
\o/ \o/ \o/ Jee!! Jee!! \o/\o/\o/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2007 @ 12:27
|
Member
|
18. kesäkuuta 2007 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Näin sen juuri pitikin mennä :)
|
Newbie
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bleeding: Näin sen juuri pitikin mennä :)
Jep!
|
|
fantasyX
Newbie
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 12:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Yeah !
|
Member
9 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kieltämättä kova isku HD-DVD tukijoille.Itse en kuitenkaan vielä lähde kummankaan kelkkaan,ennenkuin varma voittaja on tiedossa...
|
|
Smar
Newbie
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mua ei pirut kiinnosta.
Voittakoot ketkä tahtovat, ostan mielummin ulkoisen kovon tiedonsiirtoa varten.
|
|
RIVER2
Account closed as per user's own request
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hyvin pärjään vielä (toistaiseksi) DVD:llä. Ja muutenkin kantaisin mieluummin mukana kannettavaa kovoa, kuin läjää kertakirjoitteisia levyjä.
|
|
kasperus
Newbie
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
muistaakseni tietokoneisiin on jo lg tehnyt aseman joka tukee molempia uusia dvd formaatteja joten eiköhän sellainen tule dvd-videoksikin. sen jälkeen tämän "formaatti"-sodan loppu tulos on melko yhden tekevä koska molemmat käyvät samaan soittimeen.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei ole formaattisota edes alkanut....
Muutama vuosi vielä vähintään menee ennen kuin näkee kumpi alkaa muodostua "standardiksi", ei todellakaan mikään blockbuster sitä päätä.
Enkä aina jaksa ymmärtää ihmisten reaktioita tähän, mikä tollasten "\o/ \o/ \o/ Jee!! Jee!! \o/\o/\o/" pointti on? Ettekai te mitään suuria summia vetoja ole lyönyt sen formaatin puolesta? Tuskin olette edes ostaneet mitään soitinta vielä, ja vaikka olisittekin, joudutte uuden kuitenkin vielä ostamaan jossain vaiheessa voittaaa kumpi tahansa, joten olette "investoinut turhaan" nykyiseen soittimeenne kuitenkin. Miksi ihmeessä jollekkin on niin suuri juttu että juuri se toinen voittaa? Sehän on se ja sama kumpi sen voittaa? Sama kuvanlaatu ja äänenlaatu. (mutta toinen formaatti ei sentään mätäne käsiin *wink*)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2007 @ 13:36
|
|
Anthonius
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Edellinen kommentti tuli selkesti HD DVD'n kannattajan suusta. :)
Ei kannata hikeentyä toisten kommenteista noin paljoa :)
Itselle tämä Blurayn suosio merkitsee ainakin yhtä sun toista. Esimerkiksi kaksipuolisen Blueray levyn kapasiteetti tulee tulevaisuudessa tarpeeseen, koska pelien textuurikoko kasvaa jatkuvasti. Näin saadaan suuria määriä dataa kätevästi yhdelle levylle.
Ja tuo lahoaminen nyt ei merkitse yhtään mitään, koska jos yksi erä tuollaista tekee niin sehän täyttä typeryyttä tuomita koko Bluray formaatti. Aina pitää ajatella asioita pidempään ennekuin menee laukomaan :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2007 @ 13:51
|
|
masateppo
Junior Member
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
hyvin sitä on ceedeillä pärjänny, itelle on dvd vielä "uutta" :P näin meillä
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 13:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hyvähän se olisi, jos sota olisi ohi mahdollisimman äkkiä, mutta kun se todennäköisesti ei ole. Noh, vielä ei ainakaan itselläni ole mitään syytä ostaa kummankaan formaatin laitteita.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 14:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anthonius: Edellinen kommentti tuli selkesti HD DVD'n kannattajan suusta. :)
Loppupeleissä mulle on aivan sama kumpi jää standardiksi. En omista kumpaakaan laitetta tai levyä vielä. Totta että HD-DVD:n puolelle olen kallistanut mielipiteeni, mutta ei se sentään niin vahvoja tuntemuksia herätä että jotain " \o/ \o/ \o/ Jee!! Jee!! \o/\o/\o/" juttua alkaisin heittään O_o
HD-DVD:tä tukenut sen takia, että olen aina tykännyt tukea niitä hieman heikompia osapuolia ;) ja HD-DVD leirillä ei ole historiaa sisällönrajoituksesta, rootkit-suojauksista, mätänevistä pinnotteista tai tyhjistä lupauksista, ja olen toshibaa pitänyt aina laadukkaampana merrkinä kuin esim sonya. Mutta tosiaan jos blu-ray saa noi ongelmansa ratkaistua, niin hyvä vaan jos tämä lopettaisi tämän tyhmän sodan, jota kyllä hieman epäilen, noiden yhtiöiden olisi jo alunperin päätyä yhteen formaattiin, eikä alkaa valmistaa omiaan.
|
|
oappi
Junior Member
|
18. kesäkuuta 2007 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllähän se blu-ray olis sinäänsä parempi et siin on enemmän kapasiteettia 30vs50 ja on niitä 200gigan blu-ray prototyyppejä taidettu esitelläkki. Harmi et blu-raystä karsittiin se laatikko ratkasu joka olis estäny naarmut. Nyt on sitte sama ongelma ku näissä nykysissäki et yks tarpeeks paha naarmu nii levy on pilalla.. olis se sitte hd tai blu. Noh onneks on usb tikut/kovot joilla voi pitää dataa ilman et tarvii suuremmin pelätä et menee rikki. Puhumattakaan tallennuksen nopeudesta ja helppoudesta.
|
|
Muotka
Newbie
|
18. kesäkuuta 2007 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Helpomalla pääsette kun ostatte sen hybridi soittimen sitten.
|
|
375H&H
Member
|
18. kesäkuuta 2007 @ 15:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No eiköhän siinä vaiheessa kun Suomessa(kin) alkavat HD-lähetykset ole telkkareiden hinnat laskeneet ja formaatti sodat ratkenneet. Sitten näitä asioita kannattaa vasta ihan vakavissaan pohtia.
Ja toisaalta jos nyt jo ostaa häviävän formaatin soittimen niin so what, siinä vaiheessa kun "sota" on loppunut, voittanutta soitinta saa satasella, ja onpahan saanut siihen asti nauttia paremmasta kuvanlaadusta.
|
Member
4 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mä ainakin ennemmin käytän kovalevyy ku jotai DVD Blu-Ray yms.
Mulla onkin freecomin taskukokonen 80GB ulkonen kovalevy ja se on hyvä
niin pieni et menee missä vaa ja kestävä naarmut ja kolhut ei haittaa toisin kuten jossai DVD levyis ulkokuorikin on alumiiniia
Mutta kyllä sitten ku noi Blu-ray ja HD DVD yleistyy ni niitäkin varmaa tulee käytettyy. Itse olen ilman muuta Blu-Ray:n puolella esim. isomman tallennuskaapasiteetin takia.
|
Newbie
|
18. kesäkuuta 2007 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
vielä vähän aikasta sanoa täällä suomessa sodan ratkeamisesta mutta kai se on aika merkittävä päätös jenkeissä. mielestäni kuitenkin parempi valinta on blu-ray kuin hd-dvd
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2007 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olis kiva kuulla blu-ray puolen perusteluja miksi se on parempi vaihtoehto tulevaksi standardiksi, itse oon kuullut pelkästään huonoa siitä. Pitäs jotain positiivistakin saada kuulla että pysyis mielipide neutraalimpana ;)
(niin ja se että blu-ray on kapasiteetiltaan isompi ei riitä mulle)
|
|
SuomiP
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
bluraytä on vissii hypetetty ja mainostettu suomessa enemmä koska asioista vähemmä tietävät ei oo kuullu ku blueaystä :D koulus meinaa joiltai kyselin nii ei porukat tienny hddvdt :D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2007 @ 15:58
|
|
subseeker
Newbie
|
18. kesäkuuta 2007 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: [quote=Anthonius]...olen toshibaa pitänyt aina laadukkaampana merrkinä kuin esim sonya.
Ei pidä paikkaansa, kyllä Sonyn tuotteet ovat laadukkaampia ja tyylitietoisempia, vaikka molemmat ovatkin ns. köyhän kansan vempeleiden valmistajia - vaikka joukosta muutama High End-laitekin löytyy. Melko tasaväkisiä jokamies-luokkaa siis.
Formaattisota kannattaa tosiaan katsella pidemmälle, ennen kuin alkaa ostoksia latomaan koriinsa - tosin jos hyllystä löytyy esim. PS3, niin eipä sekään menoa haittaa. Itse en aio päivittää n. 1000 elokuvan DVD-kokoelmaani uudempiin "parempiin" versioihin, vaan pidän ne ja alan tämän jutun ratkettua keräilemään uudempia leffoja - meni siihen sitten vaikka 10 vuotta. Toki muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta on hankala olla tekemättä ostopäätöstä ;-), mutta eipä tuo niin suuri rahareikä ole.
|
|
mjk
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SuomiP: bluraytä on vissii hypetetty ja mainostettu suomessa enemmä koska asioista vähemmä tietävät ei oo kuullu ku blueaystä :D koulus meinaa joiltai kyselin nii ei porukat tienny hddvdt :D
Johtuukohan p3:sta? No itse en kannata kumpaakaan en blue-rayta tai hd-dvd:tä ... dvd kova sana edelleen. Ovat halvempia valmistaa, kestävämpiä jne..
|
|
SuomiP
Member
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo voi olla ps3...
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Maksavaan
Newbie
1 tuotearvio
|
18. kesäkuuta 2007 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki: Olis kiva kuulla blu-ray puolen perusteluja miksi se on parempi vaihtoehto tulevaksi standardiksi, itse oon kuullut pelkästään huonoa siitä. Pitäs jotain positiivistakin saada kuulla että pysyis mielipide neutraalimpana ;)
(niin ja se että blu-ray on kapasiteetiltaan isompi ei riitä mulle)
1) Blu-Raylla on suurempi tuki takanaan, toisin sanoen sille tullaan julkaisemaan enemmän elokuvia ja lisämateriaaleja. Lisäksi Toshiba on ainoa joka tekee hd-dvd soittimia, joten kyllä hyllyyni sopii mieluummin jonkun toisen yhtiön tekele.
2) Se on teknisesti edistyneempi, ja sen kokoa on helpompi kasvattaa tulevaisuudessa. Kuka muistaa aikaa jolloin puhuttin " 2-puoleinen dvd on jo turhan iso, enempää tuskin tullaan tarvitseen..."
3) Kovempi pinnoite kuin hd-dvdssa.
4) Nopeampi. Vrt. 54Mbps -> 36,55mbps.
|