1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten Premiere Pro:sta ulos kunnon DivX:ää?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi PJKuona 08.10.2003.

  1. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen aiemmin tuonut Premiere 6.5 versiosta editoimiani videoita ulos DivX -muodossa. Laatu on ollut hyvää ja homma on toiminut oikein.

    Nyt päivitin tuon Premieren versioon Pro. Olen nyt yrittänyt saada ulos edes jonkinlaista DivX -videota, mutta turhaan. Kuva pikselöityy ja nykii. Toisinsanon laatu on todella surkeaa. DivX versio on 5.1 Pro adware supported. Kokeilin myös aiemmalla DivX 5.03 pro versiolla, mutta tulos oli sama.

    Osaisiko joku vihjata mistä tämä ongelma johtuu. Olen siis yrittänyt monilla eri DivX asetuksilla, mutta turhaan. Kone on Athlon Xp 2600+, 512Mb muistia, Hercules 3D Prohet 8500 64Mb.
     
  2.  
  3. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pura .avi pakkaamattomana tai aivan mitättömän vähän pakattuna jollain lossless kodekil ja sit vaikka virtual dubilla hoidat divx koodauksen.
     
  4. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin olen nyt joutunut tekemäänkin. olen tuonut videon ulos Premierestä Huffyuv v2.1.1:llä pakattuna ja sen jälkeen olen VirtualDubilla pakannut videon DivX:ksi. Olisi vain helpompaa kun ei tarvitsisi montaa kertaa pyöritellä samaa videota paketista toiseen. Säästyisi aikaa, hermoja ja kiintolevytilaa.
     
  5. Tuoomas

    Tuoomas Member

    Liittynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    PJKuona, kuinkas oot onnistunu saamaan tolla 6.5:lla DivX:nä ulos. Mitä mun pitää tehdä, että mäkin saan sen onnistumaan.
     
  6. Scuppe80

    Scuppe80 Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2003
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    se tapahtuu näin... luonnollisesti ku sulla on timeline renderoituna ja koko editointi työ valmiina niin valitse export movie ja sitte settings (export movie settings) ikkunasta video paikasta compressor: ja sieltä etit Divx codekin mikä versio sulla nyt sattuu oleen ja muista ne frame sizet laskee oikee laskimella kyllä se pistää vituttaa jos on tunteja paketoinnu ja sitte kaikki menee vituiks ja audio kohasta valittet sen millä se paketoi äänet jne jne..
     
  7. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri noin kuten Scuppe80 sanoi se homma menee.
    Lisäisin kuitenkin sellaisen pienen yksityiskohdan, että kannattaa aluksi exportata ihan pikkupätkä. Tämän pätkän perusteella voi sitten katsoa ja todeta onko asetukset ym. kohdallaan. Kuten Scuppe80 sanoin, niin se todella harmittaa jos on tunteja pakannut ja huomaa, että esimerkiksi yksi ääni- tai kuvakanava on jäänyt vahingossa poispäältä.
     

Jaa tämä sivu