Onko mitään kikkoja millä voisi säätää puhaltimien (prossu ja 2xkotelopuhallin) nopeuksia jos ohjaus on otettu kyseenomaiselta emolta? Pyörivät melkorauhallisesti ja lämpöjen pitää nousta melko paljon ennenkuin emo nostaa puhaltimien kierroksia.
Milläs mittaat lämpös? ...varma et tarkka? Biossiisa samat lämmöt? Eikö emon mukana tullut cd.llä tai valmistajansivuilta ladattavaa softaa jolla tuo säätö onnistuisi, ellei biossissa ole?
Lämmöt oon katsonut biossista, intellin omalla lämpöjenkatselu ohjelmalla ja everestillä, lämmöt on nuitten kesken hyvin lähellä toisiaan eli noin 50 molemmin puolin. Emon mukana tulleessa levyssä ei ollut mitään ylimääräisiä ohjelmia, intellin sivuja olen tutkinut mutta ei ole ainakaan osunut silmään mitään säätö sydeemiä.
SpeedFan nimisellä ohjelmalla pystyy ainakin säätämään tuulettimien nopeuksia ja katselemaan lämpötiloja. Ladata voi esim tästä http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/muut_ohjelmat/speedfan.cfm
Olen käyttänytkin speedfania ja se on kyllä OK ohjelma mutta tässä nykyisessä paketissa se ei tunnista emoa joten sillä ei pysty säätämään nopeuksi ja kotain muutakin jäi pois, lämmöt sillä näkee kyllä molemmista ytimistä.