Tietokoneen kasaaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hakfu13 08.06.2007.

1. Hakfu13

Hakfu13 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, olen tänä viikonloppuna kasaamassa konetta. Niin olis kiva tietää mitä kaikkia työkaluja/tavaraa siihen tarvitaan, kiitos vastauksista.

Kysymyksiä:
    Jos on boxed prosessori tarvitseeko käyttää lämpötahnaa, (onko siinä jotain tarroja ym. valmiina?)

Kuinka tarpeellinen se maadoitusranneke on?

(lisäilen sitten kun tulee mieleen)

2.  
  3. blacknen

blacknen Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Noissa boxed paketeissa on tahnat valmiina coolerissa, ei tarvitse muuta kun laittaa cooleri paikoilleen...

4. Hakfu13

Hakfu13 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nii voisitteko niistä työkaluista vähän vihjailla?

5. blacknen

blacknen Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    No ei siinä kummia tarvita.. muutamia erilaisia ruuvimeisseleitä ehkä kärkipihdit/pinsetit ja voimankäyttö mahdollisimman vähälle.. :)

6. jari53

jari53 Guest

Ku ite kasasin konetta en käyttäny mitään muuta ku yhtä ristipäistä ruuvimeisseliä.

7. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse en ainkaan oo mitään maadotuspihoja koskaa itestäni laittannu et en usko mitenkään tarpeelliseks sitä, kunhan vaa et pidä powerissas sähköjohtoa kiinni sillon ku kasaat ni hyvä tulee

8. Pume

Pume Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yleensä suhteellisen pieni ristipääruuvimeisseli riittää kasaukseen. Kärkipihdeistä / pinseteistä voi joissain tapauksissa olla apua, mutta itse olen aina pärjännyt ihan vaan ruuvarilla. Kannattaa miettiä mm. sitä, että missä järjestyksessä komponentit on viisasta laittaa koneen sisuksiin, jottei jossain vaiheessa käy niin, että jotain liitintä ei saakaan paikalleen, koska tila on käynyt niin vähiin. Monesti esimerkiksi uudet näytönohjaimet ovat jo niin suurikokoisia, että niiden alle jää helposti piiloon esim. Sata-liittimet tai vaikka USB-liittimet.
    Jos mahdollista, niin virtajohdot kannattaa kiinnittää vasta viimeisenä, niin voi jättää tarpeettomat johdot joko kokonaan pois (riippuu, että voiko virtalähteen piuhoja irroittaa) tai sitten sitoa ne nättiin nippuun pois muiden laitteiden ja ilmankierron tieltä.
    Maadoitusranneketta en ole koskaan käyttänyt, olen vain pitänyt huolen, että en ole staattisesti latautunut. Esimerkiksi lämpöpattereihin on hyvä purkaa turhat jännitteet ennen koneen kasausoperaatiota. Jos sinulta kuitenkin tuollainen ranneke löytyy, niin käytä ihmeessä sitä. Eihän vara venettä kaada, vai miten sitä nyt sanotaankaan...
    Kun kone alkaa olla kasassa, kannattaa vielä varmistua siitä, ettei mikään piuha pääse kosketuksiin tuulettimien kanssa, ettei synny ikäviä sirinöitä, kun koneen iskee tulille. Myös kaikkien piuhojen ja komponenttien kiinnitykset kannattaa varmistaa käyttämällä järkevästi voimaa.

Siinäpä nyt näin aluksi, kysy ihmeessä, jos jokin asia jäi vaivaamaan.

Jaa tämä sivu