GeForce 7900GT, Vista ja kellotus (kellot ei pysy)

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Bagoonga 31.05.2007.

1. Bagoonga

Bagoonga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koska coolbitsiä ei ilmeisesti saa Vistassa pelittämään, niin kokeilin sitten atitoolia ja rivatuneria, jotta saisin näyttiksen kellot edes samalle tasolle missä ne olivat ennen Vistaa, sigussa nämä edelliset kellot. Mutta kun yritän nostaa kelloja niin mikään ei muutu, sliderit liikkuu mutta kun yrittää saada käyttöön niitä niin ne palaavat takaisin vakioiksi. Miten ne saa pysymään. Rivatunerissa ei "test"-nappi edes tule aktiiviseksi kun sliderreita liikuttaa, ja jos painaa apply, niin taas pätkähtää vakiot.

2.  
  3. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos tuntuu että on aivan pakko kellottaa ja ei ota onnistuakseen, niin BIOSin fläshääminen auttaa. Nibitor-nimisellä ohjelmalla tein itse niin että avasin oman korttini BIOSin Nibitorilla (siellä on se Read Bios tms. kohta eli BIOS luetaan suoraan kortin omalta fläsh-piiriltä) ja editoin 3D-kelloiksi nuo Ultran taajuudet tähän omaan korttiini. Sitten fläshäsin NvFlash -ohjelmalla biosin korttiin. Tuo on hankalan kuulonen operaatio, mutta ei pitäs mitään riskiä olla kun lähtökohtana on originaalibios, tietysti pitää tietää miten paljon kortti kellotusta kestää.

Nibitor: http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,selectfolder/cat,92/

NvFLash:
    http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,selectfolder/cat,42/

Mulla on 64-bit versio tästä Vistasta ja tässä kyllä saa kelloja ainakin laskettua tuolta ajureista, tuon biosfläshin tein jo sillon kun oli XP.

Viimeksi muokattu: 31.05.2007
  4. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joo nibitorilla vaan!! ei tarvii miettiä että toimiiko esim. atitool tms. ja ei tarvii pyöritellä ylimääräisiä ohjelmia.

5. Bagoonga

Bagoonga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pystyykö biossin fläshäämään windowsissa, vai pitääkö mun vääntää boottaava CD, entä onnistuuko se USB-tikulla. Koneessa nimittäin ei oo korppuasemaa.

Ja jos joku keksis mikä on vikana softakellotuksen epäonnistumiseen niin neuvot ovat edelleen tervetulleita. XP:ssä ei kellotuksessa ollut mitää ongelmaa, joten Vista lienee jotenkin osallinen. Ja adminina olen kokeillut RivaTuneria ajaa. Ois hyvä saada softakellotuksella ekaks testattua vakaat kellot ja sit mahd bios-muutos. En viitsis fläshätä ketuiks ku ei oo PCI-näyttistä ihan heti saatavilla, jolla vois korjata tilanteen.

Viimeksi muokattu: 03.06.2007
  6. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tee boottaava usb-tikku!

Jaa tämä sivu