1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

VirtualDubMod - No audio decompressor could be found - Mpeg1 Layer2

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Manala 26.05.2007.

  1. Manala

    Manala Member

    Liittynyt:
    03.12.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

    Olen tässä yrittänyt jo jonkin aikaa kääntää Topfieldilla tallentamiani DVB-ohjelmia Xvid-muotoon VirtualDubModin avulla, mutta äänen kohdalla joku tökkii.

    Käytännössä olen tehnyt sillä tavalla, että olen hakenut Altair-ohjelman avulla .rec-tiedostot topparista tietokoneen kovalevylle ja demuxannut ne ProjectX .90.4:llä. Kun olen demuxannut .rec-tiedoston, olen ladannut siitä syntyneen m2v-videotiedoston VirtualDubModiin ja lisännyt audio streamiksi demuxauksesta syntyneen mp2-audiotiedoston. Kuva kääntyy ongelmitta Xvidiksi tai miksi ikinä haluan, mutta audiolle en pysty käyttämään kuin direct stream copya.

    Jos yritän valita audiolle full processing moden ja pakata audion esimerkiksi Lame MP3:lla 48khz, 16bittiseksi stereoksi haluamallani bittiratella saan seuraavanlaisen virheilmoituksen kun yritän aloittaa kääntämisen .avi muotoon Save as-komennolla:

    "No audio decompressor could be found to decompress the source audio format."

    WTF? Eikös VirtualDubModin nyt pitäisi kyetä moinen audiostreami hanskaamaan?

    "AVI audio stream 1 [tag 0x0050, MPEG-1 layer 1, 2] 224kbps", eli tietääkseni ihan sitä peruskauraa mitä DVB-lähetyksissä tulee kyljessä?

    Asensin ffdshown uusimman versionkin yrittäessäni ratkaista tätä, mutta tuloksetta. Mikä tässä mättää ettei alkuperäisen audion purku VDubModilla onnistu? Kaikki playerit soittavat iloisesti sekä ProjectX-demuxista syntyvää mp2-tiedostoa että VDubissa audion puolesta direct stream copylla tallennettua Xvid-avia.
     
  2.  
  3. jannejok

    jannejok Regular member

    Liittynyt:
    06.07.2005
    Viestejä:
    865
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu