Kaiuttimien valinta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hakfu13 26.05.2007.

1. Hakfu13

Hakfu13 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen hommaamassa raskaansarjan pelikäyttöön kajareita, tilaan sopisi passelisti 5.1. Kertokaa hinta laatu suhteeltaan hyviä kajareita. Eli mahdollisimman hyvät, muttei nyt mitään über kalliita olla hommaamassa.

Olen kattellut noita Creativen ProGamer G500. Testeissä pärjännyt aika hyvin?

Kertokaa omat mielipiteenne!

2.  
  3. anttikon

anttikon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nuo ovat hyvin kehutut joten varmasti hyvä valinta.
    Mutta minkäs hitaisia olit ajatellut?

4. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ainakin jos fps pelejä pelaa ( esim Cs, bf, cod etc ), niin kannattaa mielummin satsata kuulokkeisiin.

5. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    niin aivan, jos pelaaminen on se mitä haet niin hommaat n.100e maksavan äänikortin ja sitten kunnon kuulokkeet. Näillä saa aikaan kunnon peliulottuvuudet.

6. Hakfu13

Hakfu13 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No se G500 hintaluokka on kohtuullisen sopiva.

Äänikorttina toimii uudessa koneessani Creativen Xi-fi XtremeGamer.
    Olen ajatellut että kotona haluis kunnon äänentoiston kokohuoneeseen.

Voisitte antaa toki myös kuuloke vinkkejä, kun atm löytyy vain ikivanhat romut.

Ps. Älkää kuitenkaan liiaksi hypätkö kuuloke puolelle ;)

7. anttikon

anttikon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. Shiraz84

Shiraz84 Guest

Joo ite oon ajatellu hommata noi, eiköhän ole ihan "muhkeat" äänet... Joo ja mitä kuulokkeisiin, kyllä mun mielestä kajarit on tärkeämmät, mutta kummatkin on (lähes) välttämättömän omista "syistään"! Joo tällä hetkellä löytyy jotku 10€:n halpis kuulokkeet, kohtapuolin olis tarkotus hommata nämä:

Icemat Siberia

Eli noita suosittelen, niin kajareiden ostoon jälkeen...

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.05.2007
  9. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa nuo Icemat Siberiat yms. roskat unohtaa jos yhtään haluaa äänenlaatua.
    Koko huoneeseen jos halutaan kunnon äänentoisto niin unohdetaan myös nuo Logitechin yms räppänät.

10. Shiraz84

Shiraz84 Guest

Unohtuko jotain...? No sanoa ne paremmat vaihtoehdot, "innolla" odotellaan...

11. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Normaalit kuulokkeet, esim. Sennheiser HD555.
    Kaiuttimia jos halajaa niin esim. 5x Tannoy Mercury F1, AP Sub Focus ja Procasterin vahvistin.

Viimeksi muokattu: 27.05.2007
  12. Shiraz84

Shiraz84 Guest

Jos noita kajareita halajaa niin muuta ei sitten voikkaan halajata, joo... Logitech Z-5400 ja Icemat Siberiat voittoon, niin ja niitten lisäksi se konekkin siihen...

13. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miksi ei voisi jotain muuta haluta enää noiden jälkeen?
    Kunhan nyt ehdotin kun haluttiin hyvää muttei üuberkallista.
    Icemat Siberiat ovat huonot vaikka mitä väittäisit.
    Ehkä Logitechin seteillä hikisesti pystyy pelaamaan mutta musiikilla luultavasti hirveät.

14. Shiraz84

Shiraz84 Guest

No uberkalliita noi on, ainakin mun mielestä... Ja paha nyt mennä puhumaan noitten kahen puolesta kun niitä ei ole kuullut/käyttänyt saati edes nähnyt, mutta ei voi olla huonoja hintansa ja tunnettavuutensa ansiosta, ei vain voi... No mutta se selviää piakkoin, kuhan sen koneen ensin hommaa...

15. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten hinta ja tunnettavuus liittyy laatuun, varsinkin noissa kun nuo ovat halvat molemmat?
    Ehkä nuo ovat siksi tunnettuja kun joku Anttila yms. myyvät noita kun parempaakaan marketeissa ei ole tarjolla?
    Yleensä halvalla ei saa hyvää, toki poikkeuksiakin on, mutta hintaansa nähden jokin tuote voi olla hyvä vaikka absoluuttisella asteikolla se olisi paskaa.
    Ne mitä minä ehdotin olivat melkein halvimpia mitä erillislaitteina saa.

16. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Asiaa sivuten, ja vain asiasta tietäville,
    mikä olisi paras subwoofer "noin" 350€ hujakoilla,
    vai saako tohon hintaan vain kuraa?

Esimerkkina juuri toi ap:n sub focus, sillä mitä nyt siitä googlasin niin siitä on lähinntä sanottu että se on ihan "välttävä" mutta ei mikään erikoinen.

Settinä mulla on tällä hetkellä
    vahvari: yammun rx-757
    etu kajarit: Tannoy Fusion 4
    Keskari: Tannoy Mercury F Center

17. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Halvin minkä minä tiedän on BK:n Xls-200, se on jopa musiikillakin hyvä.
    Ehkä tuollainen käytettynä?
    Bk:n Gemini voisi myös olla ihan ok, tosin äänenpaineet taitaa aika heppoisiksi jäädä.

18. GoldenFIN

GoldenFIN Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi helvetti sentään, etkö nyt tajunnu yhtään lukea tota ensimmäistä viestiä? Sun ei tartte tulla tänne hehkuttaa tietojas jostaki über hifistä, mist lähtee semmosina hertseinä ääniaallot ulos, ettei ihmisen korva enää ees tunnista semmosta tai erota. Jos nyt kattoo tota sun settiä niin 5x Tannoy Mercury = ~500€ + AP Sub Focus = ~300€ + Procasterin vahvari = ~300€ YHTEENSÄ = ~1100€

Ja jos nyt jaksaisit katsoa mitä ensimmäisessä viestissä luki niin siellä sanotaan että ollaan hommaamassa hyviä kajareita 5.1, missä hinta/laatu suhde pitää olla kohdallaan ja hän on itse ajatellut noita CREATIVE ProGamer G500, eikö tossa vaiheessa pitäis vähän päässä helistä, että ollaan ostamassa semmosia 200-300€ kajareita eikä mitään professional Hifi-kajareita vahvistimineen kaikkineen.

19. mufasalol

mufasalol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hahaha, noi ei todellakaan ole mitkää uber hifi kaíuttimet, noi on juuri siinä rajalla että saa halvalla kunnon äänentoiston (ei rätise, on tarpeeksi äänenpainetta, toistaa kaikki taajuudet kunnolla jne). Ei todellakaan minkään ihmisen kuuloalueen ulkopuolella >_<
    Kysyjä kirjoitti että haluaa hyvän äänentoiston koko huoneeseensa. Silloin pitää unohtaa noi "setit" heti kättelyssä ja ostaa vaikka pikkuhiljaa jos rahat ei heti riitä. Eli ekana vahvistin + etukajarit, sitten myöhemmin lisää.

20. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En hehkuta tietojani mistään üuberhifistä vaan tarjosin vaihtoehdoksi käytännössä halvimman erillislaitteista kootun setin mitä kehtaa jopa kuunnella.
    Tuolla Sub Focuksella ei päästä edes ihmisen kuuloalueen alarajalle asti joten se siitä üuberhifistä :D

Hyviä kajareita haluttiin raskaaseen pelikäyttöön, no 200e muovipurkit ei samaan lauseeseen kuulu.
    Vieläkään ei mitään professional hifi-kaiuttimia tarjottu vaan ihan entry level laitteita jos olisi jopa oikeasti kiinnostusta edes kohtuulliseen ääneen.

21. GoldenFIN

GoldenFIN Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos tyyppi on ilmottanut panostavansa jotain about 300€ niin se kertoo vähän siitä ettei oo aikomustakaan ostaa hifi-kajareita. Mulla ittelläni on 2.1 kajarit ja joku saatanan Fujitsu Siemens subbari ja loistavasti pärjään eli nyt ei nussita niillä hertsipilluilla (näin mä oon ainakin ymmärtäny). Eli mun mielestä tässä ei olla hakemassakaan hifi-laitteistoa, vaan ihan perus äänentoisto settiä. Mä ainaki ymmärsin myös niin, että tätä settiä on tarkotus käyttää pelaamiseen? Noh 5.1 kajarithan on oivalliset siihen kun kuulee esim jossain FPS-pelissä kun vihollinen esim hiipii takavasemmalta, ja mun tietääkseni siihen ei hirveesti hifiä tarvita, että se ajaa sen tarkotuksen. Kun pelattavuutta ja siihen käytännön hyötyä kajareista hakee on se ihan sama minkälaisilla hifi-kajareilla pelaa. Tietenkin se on mukavaa plussaa kun se äänenlaatu hemmottelee sun kuuloaistias mut jollekin tavalliselle maantallaajalle noi 5.1 kajarit riittää aivan hyvin. Saiksä tosiaankin tästä semmosen kuvan, että tässä ollaan hakemassa jotain parin tonnin settiä? Mä en kyllä saanut, olis ollu pikkasen erilaista esimerkkiä hänellä, että minkälaista on ostamassa jos olis näin ollut. ^^

Peace! xD

Jaa tämä sivu