Elikkä ku mulla on Logitechin 5.1 kaiuttimet josta lähtee 3 johtoo koneesee:mikki reikää subi, vihreesee etukaiuttimet ja sinisee takakajarit. Ongelma on se kun pitää aina ryömiä tonne konee taakse vaihtaa johtoja ku haluan puhua headsettii. Elikkä oisko josstai semmosta lootaa jossa ois vaikka kahet audio-reiät joita sitte jostai napista vois vaihtaa? ettei aina tartteis ryömiä tonne pöyän alle..
Et tainnu oikee ymmärtää... Äänikortti on, siinä on 3 reikää sininen, vihree ja punanen. Kaiuttimen johot menee jokaiseen reikään ja tolla jollai soundmanager ohjelmalla vaa laitetaa että subbari on mikkireiässä ja vihreessä on etukajarit jne. eli jouduin aina irrottamaan kaiuttimet kun haluan kytkeä headsetin. eli etsin "lootaa" jonka vois laittaa kiinni noihin kolmee reikää ja sitte siinä ois kahet reiät joiden välillä voisi vaihella vaikka nappia painamalla.
Eikö sulla oo siinä koneen etuosassa ollenkaan liittimiä headsetille tai mikille...semmosen liitäntälevyn voit siihen hankkia jos ei oo...ja sit yhistää sen vaan emoon...
ei oo ku takana ne reiät. Mistä vois hommata sellasen liitäntälevyn? mulla on jo tossa muistikortinlukija, mutta sen voi heittää helevettii en sillä mitää tee.
No helpoimmalla pääset ku ostat semmosen kotelon jossa ne on siinä eessä valmiina. Kaippa jollain creativella vois esimerkiksi olla jotain systeemejä josta sais siihen eteen semmosen ilman uuden kotelon hankintaa. Eiköhä esim. tommonen kävis... http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=207&product=15911 ...tosin aika hinnakas...
Nojoo.. kaippa tulee helpommaks vaa ostaa uus äänikortti. Kiitti kuitenkin neuvoista. taino mistä sais niitä etupaneeleja?
Muistan nähneeni juuri tuohon tarkotukseen käyvän vempaimen jonku liikkeen nettisivuilla myynnissä, koitan muistella... Ei tuu mieleen, mutta olen ehdottoman varma, että semmonen on, koska ajattelin tilata sen juuri samaan tarkotukseen.
Biltemasta saa halvalla semmosen LAATIKON mikä laitetaan kiinni ääni ja mikki piuhasta kii änäriin.ja siit lähtee johto laatikkoon jos on ne reiät. käy kattoo www.biltema.fi ja sit siihe hakuun 23265. se on Multimedia HUBI nimeltään. maksaa 6e.
Menee hiukan jo ohi: Jos kotelossa on äänelle liittimet edessä, niin eikö silloin vastaavat ääniliittimet ole poissa käytöstä takaa?
ei pidä paikkaansa. minulla on ittellä tuossa koneen katossa ääni paikat, emossa takana, äänikortissa takana, ja vielä äänikortin etupaneelissa eessä. ja kaikki pelaa samanaikaisesti. on kotiteatteri konees kiinni takaa. sit ku pelaan käytän änärin etupaneelii ku siin on säädöt jne.
edelleen hanki se äänikortti. Sinne ne sun kolme johtoo yhdistetään esim. digitaaliseen ulostuloon ja headsetti tulee kiinni analogiseen ulostuloon. sitten vaan ohjelmalla valitset analog vai digitaali vaiko kenties molemmat. Näin siis itselläni...
Minkä ihmeen takia kannattais ostaa uus äänikortti vain lisäliitäntöjen takia, jos on mahdollista ostaa 6 euron kytkin?
Mulla on ainakin usb -näppis ja näppiksessä on liitin kaiuttimille ja mikille. Pidän kaiuttimia koneen takana kii ja headsettiä näppiksessä.
ei mitään. itse ostin erillisen äänikortin että sain VISTAN ku siin tarttee X-Fi:n ja sit viel ku tartten etupaneeli säätöjä. 180e makso tuo Creative X-Fi sound blaster platinium. etupaneeli ja kortti. hyvä paketti. mut jos haluu vaan sen ettei tartte ryömiä pöydän alle vaihtaan yhtä helkkarin piuhaa niin osta tuo Hubi.
Ite en edes ajattele käyttäväni koskaan vistaa. kun xp hajoaa lopullisesti niin hankin macin tai linuxin.
Tuosta hubista ei taia olla apua koska kun kaiuttimen johtoja on 3, headsetin 2. että kaiuttimien johot menee kaikkiin reikiin. eli musta johto line in reikää, vihree vihreesee ja subbarin johto mikrofoni reikään. paintilla piirsin tämmösen, toivottavasti ymmärrätte mitä yritän selittää tossa kuvassa. http://img69.imageshack.us/img69/2205/jioeh9.jpg
siis vista tarvii x-fi:n? vai mitä tarkoitat vista ei edes täysin tue x-fi:n kaikkia ominaisuuksia mitäs jos hankkis jonkun halvan usb "äänikortin" johon ton headsetin lyö kiinni. hinta jotain 10€ luokkaa jää toi äänikortti pelkästään 5.1 kajareille
siis kattos kun laitat sen HUBIN niihin TIETOKONEESSA OLEVIIN REIKIIN. eli ne piuhat siittä koneesee kii. niin siinä LAATIKOSSA on ne samat paikat. eli sille sun subbarille, 5.1 kajareille etu ja taka kajareille paikat. tajuuks? siin on 2m piuha että sen voi laittaa pöydälle. niin helppo irrottaa ja pistää headsetti kii siihe.