miten vahva poweri seuraavalle kokoonpanolle???

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Oxdorf86 22.05.2007.

1. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

eli olen töissä kokoamassa asiakaspalautuskamoista konetta myyntiin seuraavista osista

Prossu: e6300 intel (dual core)
    emo: abit n18 sli
    Muistit: 2GB ddr-2 533mhz
    Näyttis: CLUB 3D 2x8500GT 256mt ddr-2 (SLI:ssä)
    kovo: seagate 320gigaanen

eli pitäis nyt koppa hommata näille ja VIRTALÄHDE mahdollisen halvalla.GNT:ltä hommaan suoraa.pääkymsys paljon SLI:ssä olevat 8500 vie extra virtaa (tylysti vain 2xkertaisesti vai?)riittäskö 350w vai pitääskö olla 400w+???

tämä kone tullaan myymään joten toimivuus pitäis olla melko varma.hinta ois 500e kun on valmis jos sann kopan ja virtalähteen 60e =P )

Olen tilaamassa ton kopan ja powerin mahdollisimman halvalla GNT:ltä että saadaan tuo 500e hinnan alle myytyä,eli mikä ois minimi.
    siks laitoin tänne näyttis sectioniin tämän keskustelun aiheen koska en tiedä tarkasti paljon noi 8500gt:t vie virtaa SLI:ssä ollessaan.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.05.2007
  2.  
  3. j0p0

j0p0 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sulla ainakin löytyy ammattitaitoa... Kyselet jokaista työhön liittyvää asiaa täältä :p

Tuskin noi paljoo virtaa vie kuiteskaa.

4. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

kuules jopo -_- eikös täälä saa kysyä asioita? ilman napinoita.

5. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saahan sitä aina kysyä. Tarkemmin en osaa sanoa, että paljonko kone vie, mutta nakkaa samanlainen virtalähde, kuin sigusi koneessa on niin uskoisi riittävän.

6. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @tyson

Tuo hänen sigun poweri ei ole mitenkään laadukas. Mutta eihän sillä ole niin väliä, kun jonkun muun kone on kyseessä. ;)

7. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sebu, hän etsii virtalähdettä viidelläkympillä. Tuohon hintaluokkaan en usko järinkään laadukasta löytyvän :-(.

8. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kattele nyt vaikka niitä compucasen bundleja sieltä gnt:ltä.

9. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

tämä kyseinen 500w micro one on 70e virtalähde.kävimme aikasemmin keskustelun tästä kyseisestä virtalähteestä ja totesimme että tämä kyseinen sarja on tätä "none" mandariinikiina tuotantoa.
    tiedostan micro onenin laatuvaihtelun kyllä :D

micro one ---> oululainen PC yritys joka tilaa muiden vermeitä ja lätkäsee oman tarran päälle ja tuotteiden laadut vaihtelee sen mukaan mistä ja keltä he ovat milloinkin tilanneet tavaransa ja minun oma micro 1 on valmistettu saksassa joten uskon sen olevan aika OK laadultaan että se siitä laatu kyseenalaistuksista.

micro one tilaa usein himalajan tuoltapuolen kamaa joka on laadutomampaa mutta kannattaa kattoa mistä vermes on kotosin alunperin niin micro oneiakin saa laadukkaana.

(sebu92 & tyson)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.05.2007
  10. apilas

apilas Guest

Vaikka itsekin olen noiden merkki virtalähteiden kannalla niin täytyy kyllä myöntää, että niiden hinnoissa on muutakin kuin vain pelkkää 100% laatua. Eli jo esim. pelkästä Antec-merkistä tulee hiukan lisähintaa mikä on tietenkin käyttäjälle hyödytöntä.

Halvemmissa virtalähteissä ei ole mitään "merkkilisiä" hinnoissa!

11. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Virtuaalipippeli kasvaa

12. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

nexus on pahin "rahastus" virtalähde.olen hoitanut tapauksia viimeaikoina hyvin paljon jossa etenkin 500w nexukset pamahdellu ja vieny DVD asemaa ja emoa mukanaan.hintaahan noilla on mutta laatu tuntuu olevan hyvinkin epävakaata.varmaan monella toimii iha ok mutta laittanu mietityttää viimeaikoina noi nexukset.

chiefteckkiin kääntyisin jos haetaan hinta/laatusuhdetta mutta tähän asiakspalautuskama koneeseen en sellaista laita

13. aph1900

aph1900 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa kyllä mun nexukset on aina toiminu eikä ole pamahellu enkä tosin ole kyllä kuulutkaan että jollakin olis toi 500breezer hajonnu mutta tiedä sitten.

14. apilas

apilas Guest

Joo itse jututin vajaa vuosi sitten henkilöä, ennen kuin ostin oman Nexukseni, joka toimii takuupalautusten kanssa ja hän kertoi, että Nexusten takuukorjaus/vaihto prosentti on yksi alhaisimmista. Saman henkilön suusta tuli, että samaa ei voi sanoa kaikista muista virtalähteistä. Ja täälläkin hehkutettua virtalähdettä palautetaan takuuseen kuulemma kovalla prosentilla.

Noh tästähän ei voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin, että ihmiset arvostavat enemmän korkeampaa tehoa hetken aikaa ennemmin kuin hiukan alempaa tehoa pidemmän aikaa.

Itse henk.koht. kyllä kaadun luotettavuuden puolelle ennemmin kuin korkean maksimaalisen tehon puolelle.

Miinusta Nexukselle tarvitsee kyllä antaa hiukan liian korkeasta hinnasta, mutta pitkällä aikavälillä se maksaa itsensä takaisin kun ei tarvitse ostaa joka toinen vuosi uutta virtalähdettä.

15. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

no ei noita oo kun 2 irto tapausta ollu nyt tässä lyhyen ajan sisällä että en todellakaan tuomitse siitä nexusta mutta hintaa saisivat pitää kyllä vähä inhimillisempänä. (pamahtaneen olivat juuri breeze500w)tietenkin törmään näihin "huonoihin" kokemuksiin ensimmäisenä koska olen takuuvaihdonssa hommissa =D harvemmin kukaan soittaa että edeleen nexus rullaa

suosittelen itsekkin nexusta jos varat riittää =)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.05.2007
  16. apilas

apilas Guest

Olet takuuvaihdossa hommissa ja olet hommannut itsellesi Micro-one virtalähteen! :XXDD

Luulisi, että sinä jos joku osaisit arvostaa laatua virtalähteissä, ja olisit nähnyt mitä poksahtavat virtalähteet saavat aikaan. Puhutkohan ihan totta siinä, että olet töissä kyseisen kaltaisessa paikassa :) Harvempi meinaan noin surkeaa virtalähdettä laittaisi tuollaiseen kokoonpanoon niinkuin sinulla on.

Noh meitä on joka lähtöön!

17. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

huoh..apilas älä ala ja LUE aikasemmat kirjoitukset.
    tämä prkl:leen micro one ei tule olemaan koneessa ikuisesti mutta bujdetti löytyy meiltä kaikilta ja mieluiten otan 1-2kk micron onenin virtalähteen ku otan vaikkapa 4000+ prossun väliaikaseks tai jonkun hinssi näyttiksen tai jotain muuta typerää,järkevintä ottaa halppis virtalähde budjettivajeessa väliaikaseks stna.

alle tulossa (CHIEFTEC PSU ATX 500W PFC 12CM BLACK) josta jopa sun ei auta nitistä prkl,alkaa menee stnana hermo jos komponenteissä on jotakin huonoa nii kyllä siitä keksitään nii vitusti keskustelun aihetta.ja kyllä tiedän riskit KIITOS.

ja mitä ammatti taitooni tulee,olen vasta 4kk ollut näissä hommissa joten tietämykseni ei ole ihan kaikista merkeistä vielä kohdallaan,pahoittelen jos olen aiheuttanut jotakin PRO illuusiota itsestäni.

18. apilas

apilas Guest

Eli kyseenalaistamiseni osui täysin nappiin! Kiitos että kerrankin täällä oli joku rehellinen naama :)

19. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Nexus on kallis ja ylihintainen laatuunsa nähden.PISTE.

Mutta Enlight,Chieftec ja HEC.Tuossa muutama halpa ja hyvä virtalähde.

Viimeksi muokattu: 30.05.2007
  20. apilas

apilas Guest

No minusta se on hyvää laatua, jos tuote kestää pidempään kuin useat kilpakumppaninsa.

Mitenkäs se menikään: Halvalla ei hyvää saa!

21. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

mutta kallis ei välttämättä ole aina hyvää,hinnoittelukysymys.

Jaa tämä sivu