Joo, eli tarkoitus olisi kellottaa mutta en löydä mistään sitä missä on kerroin ja kumppanit... jos joku osaisi auttaa niin saisin tän 1,8ghz pois kiitosta jo etukäteen.
Biosistahan ne löytyy. Käynnistyksen yhteydessä painaa f12 tai del tai vastaava niin pitäisi päästä biosiin.
joo siis kyllä sen tiesin, mutta tämä AMI bios on todella erikoinen phoenixiin tottuneelle, nyt tarvis tietää vielä kuinka tällä biosilla saa intelin speed steppingin pois ja kuinka muistit saa 1:1 asetuksille? vietän joulua heti kun joku osaa vastata
itellä sama prossu ja sama emo, mutta en oikein itsekkään osaa joten EN VASTAA JOS KONEESI HAJOAA Biossiin pääset painamalla käynnistyksessä Delete. Delete > Cell Menu > D.O.T. Control Menu = Disabled Intel Eist = Disabled System Colck (MHZ) [1480] (mulla siis säädetty noin) Memory Clock (MHZ) (mulla 780MHz jos laitan yli 800MHz tai yli niin muistien jakaja on 13:14 ITSEKKÄÄN EN OSAA MUISTEJA SÄÄTÄÄ JOTEN EI KANNATA LUOTTAA NÄIHIN TIETOIHIN.) Adjust CPU Ratio [9] _______________________________________ > Advance DRAM Configuartion [Press Enter] Memory Tmings [manual] tCL (CAS Latency) 5 (en suosittele säätmään näitä koska en tiedä kuinka ne sun muisteissas on, mutta mulla ne on näin) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 tRRD [auto] tRC [auto] tWR [auto] tWTR [auto] tREF [auto] Comand Perclock (CMD) [auto] ____________________________________ Adjust PCI-E Frenguecy [100] (vakio) CAPU Voltage [0.1250V] Memory Voltage [2.00] NB Voltage [1.25] (vakio) SB Voltage [1.50] (vakio) FSB VTT Voltage [16%] > Spread Spectrum Configuartion [Press Enter] (en tiiä mihin noi vaikuttaa) ja jos haluat käynnistyksen alussa tulevan avaruusalus logon pois niin mene biossissa valikkoon Advance Bios Fetures > Full Screen Logo Display [Enabled > Disabled]
Juu, kiitti itselläni on kanssa CL 5 muistit niin tästä oli enemmän kuin apua... ja eikun kellottelemaan