|
MTV3: Maksu-tv-paketin suosio yllättänyt
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 15 toukokuuta, 2007
MTV3 kertoo, että sen maksu-tv-paketti on otettu yllättävän suurella innolla vastaan. Kanavapaketti on jo puolessa vuodessa noussut kaikkien aikojen tilatuimmaksi Suomessa. Paketti on tilattu jo noin 250 000 kotiin.
Saavutettu tilaajamäärä on MTV3:n tavoitehaarukassa, mutta tavoite on saavutettu uskottua nopeammin. MTV3 asetti tavoitteekseen saada 200 000-300 000 tilaajaa ensimmäisen ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
|
-Mercury-
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kimi ja Heikki kun jatkavat samaan malliin niin johan jää tilauksia uusimatta.
Kun lähteenä on MTV3 niin itse ainakin suhtaudun lukuihin suurella varauksella.
Hienoa toki olisi jos maksutv vihdoinkin saisi täällä jalansijaa, houkuttelisi uusia toimijoita alalle ja monipuolisempaa tarjontaa. Paskasta ei toki kannata maksaa, ja ainakin tällä hetkellä maikkarin paketti sellaista on. Formulat näkee, jos jaksaa/muistaa/kiinnostaa katsoa, vaikka RTL:lta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 08:57
|
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 09:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eikös ne tarkista kanavapaketin tilaavalta taloudelta tuon tv-luvan voimassaolon?
Mietin vain sitä että voiko osa katsojista hankkia tuon sillä periaatteella että enpäs maksa tvlupamaksua, mutta vastaavasti hankin sen sijaan lisää sisältöä.
|
Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 09:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kanavapaketin voi hankkia ilman tv-luvan maksamista.
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 09:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JanneMasa: Kanavapaketin voi hankkia ilman tv-luvan maksamista.
Voihan sen hankkia, mutta jos katsot pakettiasi/sinulla on laite jolla voit katsoa kanavapakettiasi, pystyt vastaanottamaan tv-digi/analog. singaalia ja näin olet velvoitettu maksamaan TV-lupaa.
|
|
finbyte
Suspended permanently
|
15. toukokuuta 2007 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Täyttä potaskaa. En ole velvoitettu maksamaan tv-lupaa, koska en sitä vain maksa. En ole koskaan maksanut, enkä tule koskaan maksamaan. Näin se vain menee. Onneksi tv-luvan maksamatta jättävien määrä jatkuvasti kasvaa, eikä loppua näy. Niin minullakaan ei ole "televisiota" vaikka tottakai on mutta niin olen ilmoittanut TV-Maksu hallintoon :) Niin tekee todella moni, se on vain tyhmää maksaa mitään, kun ei ole pakko, eikä tarvi maksaa yhtään mitään. Sama koskee ware juttuja myös :) Tässäkin uutisessa mainittu maksukanavan olen maksanut formuloiden takia :) TV-luvan, jättää maksamatta jää +200 e muuhun rahaa vuodessa, niin sen voi käyttää vaikka maksukanaviin :) Olen organisoinut kampanjan, kun analogiset lähetykset loppuvat yli 100 000 lopettavat tv-luvan maksamisen. Tarkoitus saada 150 000 uutta, joilla ei ole muka televisiota/digi-boksia ja jotka eivät maksa tv-lupaa. Heillä on kuitenkin :) Hyvältä näyttää toistaiseksi 100 000 menee keveästi yli :) Yle joutuu korottamaan melkoisesti tv-maksuja ensivuonna. Tv-maksu on hyvinkin 250-350 euroa / vuosi vuonna 2008 :D. En tajua Ylen pelleilyä, jos itse olisin Jugner nostaisin tv-maksun ensivuodeksi 1000 euroon. Koko ajan nostavat maksua ja muutaman vuoden päästä maksaa +300 euroa. Nostaisivat saman tien kunnolla 500 euroon tai mieluiten 1000 euroon. Mitä korkeampi tv-maksu on ja kun se, joka vuosi nousee niin sitä enemmän me säästämme rahaa :) :D
-Finbytes Admin-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 11:05
|
Senior Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JanneMasa: Kanavapaketin voi hankkia ilman tv-luvan maksamista.
Voihan sen hankkia, mutta jos katsot pakettiasi/sinulla on laite jolla voit katsoa kanavapakettiasi, pystyt vastaanottamaan tv-digi/analog. singaalia ja näin olet velvoitettu maksamaan TV-lupaa.
Tuo yllämainittu kohta pitäisi poistaa välittämästi!! Jos ostan telkkarin ja digiboksin, tilaan siihen vielä pari maksukanava pakettia (johon ei sisälly YLE:n kanavia), olen jo maksanut riittävästi eikä TV-lupaa tarvitse maksaa.
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Sinä olet siis organisoinut n. 4-8% kaikista suomalaisista TV-talouksistasi omaan (turhaan) hankkeeseesi? Kuulostaa melko suurelta porukalta... Mistä olet näitä joukkojasi kerännyt? Ei toki ole pakko vastata, jos se saattaa sinut/hankkeesi "vaaraan". :)
Lainaus: jättää maksamatta jää +200 e muuhun rahaa vuodessa, niin sen voi käyttää vaikka maksukanaviin
Tuolla periaatteella maksukanavatkin "lakkautuu", sillä arvaappa meneekö TV-maksusta yhtään esim. valtion antenniverkoston ylläpitämiseen? Niimpä.
Tuota 200+ summaa rahaa kun hetken miettii, niin eipä se pahalta tunnu. Saatpahan sillä katsella myös maksukanaviasikin; ellet sitten satelliitista katsele.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 11:10
|
|
finbyte
Suspended permanently
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Se mitä BlasterX kirjoitti on täyttä potaskaa ja propagandaa. Ei se pidä edes paikkaansa. Kukaan, joka ei maksa tv-maksua ei ole velvoitettu maksamaan yhtään mitään :) Ei kukaan tarkista onko sinulla tv-lupa maksettu vai ei, kun ostat maksukanavia. Näin on ollut aina, eikä siihen ole tulossa, eikä tule mitään muutoksia. Suosittelen edelleen jokaista, joka vastustaa Ylen monopolia ja Ylen rahastusta lopettamaan tv-maksun maksamisen. Ilmoituksen teet netissä 5 sekunnissa television käytön lopettamis-ilmoitus tästä linkistä http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html Ilmoitat vain ettei sinulla ole enää televisiota ja se siitä ei enää maksuja.
Blaster en välitä pätkääkään sinun kommenteistasi ja sinun moralisoinnista. Voit olla varma, että tulen tekemään kaikkeni, että mahdollisimman moni ei maksa tv-maksuja tulevaisuudessa. Määrä kasvaa koko ajan. Se miten olen onnistunut tulet näkemään siitä, kuinka paljon Yle joutuu korottamaan tv-maksua vuonna 2008 ja 2009. En varmasti maksa ikinä tv-lupaa ja varmistan, että jatkuvasti lisää ihmisiä liittyy joukkoon kasvavaan. :)
-Finbytes Admin-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 11:17
|
|
nuppi
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse liityin juuri Finbyten kampanjaan, ja lopetan tv-luvan maksamisen. Finbyte on noin 10 000 henkilön suuruisen trakkerin ylläpitäjä. Hän lähettää massa postituksen kaikille 10 000 henkilölle. Pyytää siinä, että he levittäisivät sanaa tv-luvan lopettamisesta kaikille tutuillensa. Eli 10 000 henkilöä levittää sanaa vaikkapa 20 kaverilleen tulee siitä jo 200 000 henkilöä jotka levittävät sitä eteenpäin. Eli todella helppo homma saada suuria massoja lopettamaan tv-luvan maksu. En enää ikinä maksa tv-maksua se on varma ja kiitos finbyten säästän +200 e / vuosi.
|
|
Akti
Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti finbyte: Blaster en välitä pätkääkään sinun kommenteistasi ja sinun moralisoinnista. Voit olla varma, että tulen tekemään kaikkeni, että mahdollisimman moni ei maksa tv-maksuja tulevaisuudessa. Määrä kasvaa koko ajan. Se miten olen onnistunut tulet näkemään siitä, kuinka paljon Yle joutuu korottamaan tv-maksua vuonna 2008 ja 2009. En varmasti maksa ikinä tv-lupaa ja varmistan, että jatkuvasti lisää ihmisiä liittyy joukkoon kasvavaan. :)
Kiva kun TV-maksu nousee sinun ansiostasi [insert hymiö tähän] Voisitko aloittaa vielä kamppanjan tuloveroja vastaan. En haluis niiq maxaa mitää.
HTPC
|
Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
finbyten kampanja kuulostaa hyvältä, mutta minun itse siihen ei kannata osallistua kun en
tv:tä katso :(
ja itse asiaan olis hyvä jos noita kanavia tulis lisääkin ja enemmän laatua
|
|
zya
Junior Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juuri niinkuin nuppi sanoi on todella helppo ja nopea saada suuria massoja lopettamaan tv-luvan maksu. Itse en ole koskaan maksanut tv-maksuja enkä tule koskaan maksamaan, vaikka tv onkin. Sana leviää netissä todella nopeasti. Samoin kuin tutuilta tutuille. Akti ei osaa ilmeisesti lukea? Finbytehän sanoi ja jokainen tietää, että Yle nostaa tv-maksua, joka vuosi riippumatta siitä mitä Finbyte tekee. Riippumatta siitä kuinka moni lopettaa tv-maksun maksamisen. Jugner on todennut eräässä lehti haastattelussa, että tv-maksu tulee nousemaan 10 vuoden ajan 10-20% joka vuosi. Eli on aivan turha syytellä niitä, jotka eivät maksa, koska maksut nousevat kuitenkin. Siksi onkin tärkeää, että tehdään ylelle selväksi, että emme suostu maksamaa yhtään mitään, emmekä maksa. Tarpeeksi moni, kun jättää maksamatta niin joutuu valtio maksamaan Ylelle, jotta se voi toimintaansa jatkaa. Mikä onkin asian ydin valtion pitääkin maksaa Ylen koko toiminta ei kansalaisten.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 11:45
|
|
tw1st
Junior Member
3 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Komeaa multiaccoilua finbytellä/nupilla, olisiko jäähyn paikka?
|
|
Akti
Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Zya ei osaa ilmeisesti laskea? Jos esim. 10 000 jättää maksamatta maksunsa, eikö tv-maksu nouse juuri tämän takia?
HTPC
|
|
s00174
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jos riittävän moni jättää luvan maksamatta ja YLE:n rahoitus siirtyy valtiolle suoraan (jota on ehdotettu muutenkin tehtäväksi), maksavat KAIKKI kansalaiset, riippumatta onko heillä tv ylen toiminnan. Koska maksut rahoitetaan verotuloista. Maksamattomuuden perusteet ovat mielestäni aika huonot ja koska tuolla manipulaatiolla vain varmistaa sen että jää vapaus valita maksaako vai ei. Itse maksan mielelläni koska Ylen tarjonta on aikas hyvää (kukaan ei varmaan seurannut viime viikonloppuna Ylen kanavia)ja haluan edelleenkin varmistaa sen etteivät isommat urheilutapahtumat yms siirry maksullisten kanavien tarjontaan. Toki ylehän on itsekin maksullinen (lupamaksujen kautta) mutta silti...
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Suosittelen edelleen jokaista, joka vastustaa Ylen monopolia
Paitsi että ylellä EI ole monopolia. Unohdit varmaan että suomessa näkyy muitakin kuin ylen kanavia.
Lainaus: Ei se pidä edes paikkaansa. Kukaan, joka ei maksa tv-maksua ei ole velvoitettu maksamaan yhtään mitään :)
Koska tv-luvan maksu on pakollinen niin kerroppa nyt oikea syy miksi sitä ei tarvisi maksaa?
Lainaus: Näin on ollut aina, eikä siihen ole tulossa, eikä tule mitään muutoksia.
Kannattaa suosiolla unohtaa nuo ei koskaan lauseet...
Lainaus: Olen organisoinut kampanjan, kun analogiset lähetykset loppuvat yli 100 000 lopettavat tv-luvan maksamisen.
Laita nyt oikeasti jotain faktaa... Kukaan ei usko sinua muuten.
Lukusi on vedetty sata varmasti hatusta...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 11:57
|
|
nuppi
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 11:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tw1st olen finbyten trakkerin käyttäjä ja osaan kyllä lukea kaikki YV:t, jotka tulevat ylläpidolta. Eli tommoinen kampanja on ajat sitten jo alkanut. Minusta on hienoa, että joku näkee vaivaa ja kampanjoi ylen monopolia ja rahastusta vastaan. Itse päätin liittyä kampanjaan mutta varsinaisesti lopetan tv-maksun maksamisen pian. Tuollainen uhkailu on kyllä naurettavaa vieläpä valheellisilla perusteilla, jotka olet omasta päästä keksinyt tw1st. Olen sitä mieltä, että olet vain katkera tv-luvan maksaja tw1st, jolla wituttaa suunnattomasti, kun muut eivät maksa.
|
|
finbyte
Suspended permanently
|
15. toukokuuta 2007 @ 12:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Koskaan tv-maksu ei ole ollut pakollinen, jos se olisi pakollinen niin ei kukaan jättäisi maksamatta sitä. Se on täysin, jokaisen päätettävissä maksaako vai eikö maksa eli vapaaehtoinen valinta. Nuppi trakkerin käyttäjänä onkin jo selitänyt miten trakkerin ylläpitäjänä olen vaikuttanut massiivisesti jopa 200 000 ihmiseen. Sana kun vielä leviää voin vaikuttaa jopa 400 000 ihmiseen :)
Lopetetaan paskan jauhanta. Osa maksaa aina, osa ei maksa ikinä tv-maksua. Näin se vain menee. Niiden, jotka eivät maksa tv-maksua määrä tosin jatkuvasti kasvaa ja niiden, jotka maksavat jatkuvasti vähenee. Oikea suuntaus. En vastaile enää tähän aiheeseen, yhtään mitään! Asia on minun kohdalta käsitelty piste!
-Finbytes Admin-
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. toukokuuta 2007 @ 12:08
|
|
Jonzzku
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zya: Tarpeeksi moni, kun jättää maksamatta niin joutuu valtio maksamaan Ylelle, jotta se voi toimintaansa jatkaa. Mikä onkin asian ydin valtion pitääkin maksaa Ylen koko toiminta ei kansalaisten.
Ei mikä v*tun dorka :D (anteeksi jo etukäteen raju kielenkäyttö) Valtio=kansalaiset, jos valtio maksaa Ylen toiminnan niin käytännössä me maksamme sen VEROINA.
|
|
nuppi
Newbie
|
15. toukokuuta 2007 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jonzzku aivan oikein valtion keräämistä verotuloista rahoitetaan ylen koko toiminta. Eli ei tarvitse enää maksella tv-maksuja, kun veroilla rahoitetaan koko toiminta. Eli se on juuri se asian ydin. Eli köyhät, jotka eivät maksa veroja ei tarvitse rahoittaa järjestelmää. Eli opiskelijat, työttömät ja sosiaaliturvalla elävät.
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 12:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlasterX: Tuolla periaatteella maksukanavatkin "lakkautuu", sillä arvaappa meneekö TV-maksusta yhtään esim. valtion antenniverkoston ylläpitämiseen? Niimpä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti finbyte: Se mitä BlasterX kirjoitti on täyttä potaskaa ja propagandaa. Ei se pidä edes paikkaansa.
Perustele nyt sentään kantasi...?
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Minusta on hienoa, että joku näkee vaivaa ja kampanjoi ylen monopolia ja rahastusta vastaan.
Ilmeisesti sinäkään et tajua mikä monopoli on. Hei, ylen kanavat eivät ole ainoita suomessa.
Lainaus: Koskaan tv-maksu ei ole ollut pakollinen, jos se olisi pakollinen niin ei kukaan jättäisi maksamatta sitä. Se on täysin, jokaisen päätettävissä maksaako vai eikö maksa eli vapaaehtoinen valinta.
TV-maksu on pakollinen. Jos se ei olisi niin sinä voisit ihan rauhassa ilmoittaa tv-lupahallintoon että sinulla on telkkari ja siihen perään sanoisit että et viitsi maksaa lupaa. Kokeile onneasi jos uskot omaan selitykseesi.
Lainaus: Nuppi trakkerin käyttäjänä onkin jo selitänyt miten trakkerin ylläpitäjänä olen vaikuttanut massiivisesti jopa 200 000 ihmiseen. Sana kun vielä leviää voin vaikuttaa jopa 400 000 ihmiseen :)
Eli kuten todettua, luvuillasi ei ole mitään todellisuus pohjaa ja puhut vaan lämpimiksesi. Samalla periaatteella minä voin olettaa että yli miljardi ihmistä tietää tästä minun kirjoituksesta kun yli 100 ihmistä näkee tämän ja kertoo kavereilleen ja taas siitä kavereilleen...
|
Member
2 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
finbyte: Lainaus: Sana kun vielä leviää voin vaikuttaa jopa 400 000 ihmiseen :)
Vaikutat tälläkin hetkellä. Mutta vaikutat ihmiseltä, jonka päässä viiraa pahemman kerran. Liekö mainoskanavat pilanneet aivosi viihteellä, jota et ole kyennyt ymmärtämään vain viihteeksi?
|
|
Raattis
Junior Member
|
15. toukokuuta 2007 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
finbyten :) palopuhe :) sai :) mut :) haluamaan :) maksaa :) TV-lupia, :) vaikka :) mulla :) ei :) ole :) telkkaria- :) kaan. :)
En kannata TV-lupia, koska se antaa Ylelle oikeudet tehdä mitä se haluaa, eikä kenenkään tarvitse pitää siitä. Toisaalta on aivan oikeasti positiivistä, että telkkarista tulee muutakin kuin Ooseetä ja Frendejen uusintoja. Ja pakkohan valtiolla on propaganda koneisto olla. Sitten ongelma alkaa kiteytyä, kun kanavia alkaa olla enemmän, ja kahdesta satunnaisesta kanavasta, joilla ei näy tekstitys, joutuu maksamaan 200e vuodessa.
|
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
15. toukokuuta 2007 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Viellä tarkentaakseni jartaria: Lainaus: TV-maksu on pakollinen. Jos se ei olisi niin sinä voisit ihan rauhassa ilmoittaa tv-lupahallintoon että sinulla on telkkari ja siihen perään sanoisit että et viitsi maksaa lupaa. Kokeile onneasi jos uskot omaan selitykseesi.
Suoraan http://www.tv-maksu.fi sivuilta kopioitua:
Lainaus: Q: Mitä seuraa, jos televisioilmoituksen jättää tekemättä?
A: Tuolloin joutuu maksamaan tarkastusmaksun 100 euroa sekä televisiomaksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jona televisiota on käytetty ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 euroa. Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta.
|