Sata Kiintolevy ja Windows Xp Ongelma!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Daiwai 12.05.2007.

1. Daiwai

Daiwai Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin eli ostin tässä paripäivää sitten tollasen 320Gb:n Sata II kovon eikä windows nyt sitä omassa tietokoneessa tahdo näyttää(laite näkyy laitehallinnassa ja on otettu käyttöön)... Oon näitä ketjuja selaillu ja muutaman samaan aiheeseen liittyvän löytänyt mutta ei ollut apuja mulle. Kaikkea on tullu kokeiltua mutta ei mikää näytä auttavan. Nyt jotkut mua paljon viisaammat vois vähän auttaa jos viitis.
    Bios tunnistaa kovalevyn myös.

Tietoja koneesta:
    - ASRock 4COREDUAL-VSTA
    - 320GB, Barracuda 7200.10, 3.5", SATA II/300, 16MB, 7200RPM <-- Levy jota koitan lisätä
    - 160GB Sata II <-- Levy joka on koneessa ollut ja toimii

Viimeksi muokattu: 12.05.2007
  2.  
  3. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä levynhallinta näyttää tuon uuden kovon kohdalla? Klikkaa omaa tietokonetta hiiren kakkosella ja valitse "Hallitse". Avautuvasta ikkunasta alareunan tuntumasta "Levynhallinta" mikä näyttää tietoja kovalevyistä. Katso poikkeaako mikään tieto oleellisesti siitä toimivasta kovosta?

Sitten ihan perustarkistuksia, onhan piuhat varmasti kunnolla paikoillaan?

Onko tuo vanha kovalevy muuten myös varmasti SataII? Koska ainakin Asrockin sivuilta katsottuna tuon emolevysi Sata-portit ovat "vanhoja" SataI-paikkoja. Tämä voi olla yksi mahdollisuus, vaikka yleensäottaen noiden pitäisi olla "takaperin yhteensopivia".

4. Marko73

Marko73 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä vihje ratkaisi minun kiintolevyongelmani!
    Kiitos Irratium!

5. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Marko, jaa niin mikä? :D

Teethän muille foorumien selaajille palveluksen ja kerrot mikä itse asiassa oli se ratkaiseva tekijä ongelmasi ratkaisussa jotta samanlaisen probleeman eteen joutuvat tietävät mitä tehdä :)

Viimeksi muokattu: 12.05.2007
  6. Marko73

Marko73 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aiheesta on jo oma ketjunsa, jonka aloitin näin:

Tuli tuossa viikko sitten koottua tietokonepaketti ja kaikki näyttää toimivan niinkuin pitääkin. Paitsi western digital merkkinen kiintolevy... siinä pitäisi olla 250 gb tilaa, mutta windows xp, ei löytänyt kuin n.130 gb!

Kuinkahan saisi tuon koko kiintolevyn käyttöön?

Ajoin koneeseen service pack 2:sen ja senjälkeen löysin nuo ohjeet eli Valitse "hallinta", sitten "Levynhallinta" ja katsoin tietoja...
    Sieltähän sitten löytyikin sellainen 105 gb, ei formatoitua tilaa.

Mulle kun ei tuo Xp ole entuudestaan yhtään tuttu...

Jaa tämä sivu