1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digiboxin takia tekstitykset vasemmassa laidassa

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Kiedis 10.05.2007.

  1. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaisiko joku neuvoa mitä voin tehdä, kun ostin Verkkokaupasta Kansalaisdigiboxi 2.0:n ja sen jälkeen kanavien tekstitys on siirtynyt liikaa vasempaan reunaan siten että reunimmaisesta kirjaimesta näkyy alle puolet. Sama ongelma joka kanavalla, mikä neuvoksi? En usko että johtuu digiboxin merkistä tai mallistakaan koska olen kuullut samaa ongelmaa muilta.
     
  2.  
  3. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hommasin mökille samaisen boxin ja sama ongelma. Huomasin, että kuva siirtyy pykälän oikealle kun vaihtaa asetuksista ulostulon s-videoksi(?)

    Eli: Järjestelmän asetukset -> Kuva-asetukset -> Videolähtö; CVBS+S-Video

    Kuvanlaatuhan tästä jonkin verran kärsii, mutta ainakin tekstitykset näkyy kunnolla.
    Omituiselta vialta tuntuu kyllä.
     
  4. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tai vika saattaa löytyä kuvasuhteesta. Jos televisiosi on 4:3 ja boksin asetuksissa se on 16:9, voi pala teksteistä lähteä pois ja niin myös kuvastakin.
     
  5. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyse ei onneksi ole näin yksinkertaisesta viasta, niitä olen jo kokeillut muuttaa sekä televisiosta, että digiboxista.
     
  6. OttoJ

    OttoJ Member

    Liittynyt:
    18.07.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos telkkarissasi on useampi scart, niin kokeile toista liitintä. Mulla oli vanhan Panasonicin putkitelkkarin ja Humaxin perusboksin kanssa sama juttu. Siirto AV1 --> AV2 korjasi asian.
     

Jaa tämä sivu