Laitoin pari päivää sitten AVG:n ilmaisen virusohjelman, mutta harmaita hiuksia tuottaa, kun se skannaa koneen läpi joka kerta kun sen aukaisee. Ei sen nyt tarvitse joka kerta konetta tarkistaa. Skannaan sitten kun itse haluan. Olen yrittänyt löytää asetuksista valintaa, josta saisi skannauksen pois päältä, mutta en ole löytänyt. Miten sen saa pois päältä?
Tästä ilmeisesti kyse: AVG Free Edition v7.5.467 Eikä tästä: AVG Anti-Spyware v7.5.0.50 (Formerly Ewido) Onko näin?
Joo, se on kyseessä. Tuli huonosti tuo otsikko tehtyä. Ei ihme jos erehtyy. Kiusallista kun aina skannaa koneen avatessa, kun sen voi tehdä käsinkin.
joo no en tienny et oli kysessä eri versio. Mut asetuksista pitäs vaihtaa jostai active -> inactiveks..
Löytyihän se AVG Free Edition v7.5.467:n aloituskannauksen poisotto. Laitanpa ohjeet, jos muutkin tarvitsevat: Avaa AVG-virusohjelma. Paina oikealta "Control Center". Valitse avautuvasta ikkunasta oikealta puolelta "Scheduler" (menee siniseksi). Paina alapuolelta "Scheduled Taks". Valitse seuraavasta ikkunasta "Test plan in basic mode". Paina alapuolelta "Edit Schedule". Ruksi pois kohdasta "Periodically start scheduled antivirus test", ja paina OK.
Osaako joku neuvoa tämän samaisen ongelman kanssa kun kyseessä on versio 7.5.488 ja no yllä olevat ohjeet ei toimi, koska tässä versiossa nuo jutu ovat vähän erilaiset. Eli siis käynnistyksen yhteydessä alkava scanni pitäisi saada pois.
Mulla on myös versio 7.5.488 käytössä ja kyllä nuo ohjeet, jotka marlut antoi toimivat hyvin: http://www.aijaa.com/v.php?i=1040674.jpg
Noh, mulla on tuossa kohtaa, missä pitäisi olla tuo scheduled tasks, että Anti virus ja sen alla tiedot viimesimmästä päivityksestä sekä painikkeet update ja properties. Eli en saa siis tuota scheduled tasksia auki.
Heheh, juuh omaa huomaamattomuuttani, nyt siis toimii. Eipä ollut jutut oikein klikattuna, heh. Olin tosin jo saanutkin tuon raksin pois, kun tämä jostain syystä ilmoitti, että AVG on nyt asennettu (vaikka se on asennettu jo ajat sitten) Kiitos avusta.
Kysyn tässä, vaikka on jo pitkä aika edellisestä, kun liittyy juuri tähän softaan. Mitä eroa on näillä softilla? Ovatko molemmat virustorjuntaohjelmia ja riittävätkö yksinään virustorjuntaan? Kumpi kannattaa valita?
No esinnäkin molemmat on jo aikas vanhoja versioita eli kannattas päivittää uudempaan. ja tosta AVG Anti-Spyware v7.5.0.50 (Formerly Ewido) versiosta automaattinen päivitys ja taustasuojaus katoaa jollet osta koko versiota, mitkään muut ominaisuudet eivät katoa tämän 14-käyttöpäivänpäivän jälkeen. Eli se free edition on ilmainen ja ei häviä noi ominaisuudet.
Siis tämä ei sovellu ainoaksi virusturvaksi, kun taustasuojaus puuttuu. Näin ymmärsin. Tätä voi siis käyttää matoskannaukseen. Mutta koneeseen tarvitaan lisäksi palomuuri + virustorjuntaohjelma. AVG on asennettu ja näyttäisi, että "Resident shield not available" free versiossa.
Nimistä voi päätellä . Eli Anti-Virus on nimenomaan virustorjuntaohjelma, kun taas Anti-Spyware on tehty vakoilu/mainosohjelmien yms. saastan poistoon. Molempia ohjelmia voi (ja kannattaakin) käyttää rinnakkain, koska silloin saa parhaan suojan.
Hei! Minä latasin AVG 8.0v ja toimi täydellisesti kun pistin vain F-securen pois käytöstä. Sitten tietokone päivitti automaattiset päivitykset ja pyysi käynnistämään uudelleen. Noh, kun se oli käynnistynyt uudelleen se kirjautui työpöydälle, ja alkoi avaamaan google desktoppia, AVG:ta jne. ja PIM kone alkoi käynnistämään uudellen ja jatkaa samaa rataa niin kauan aikaa kunnes virran saanti lakkaa. Itse rupesin epäilemään että F-secure yrittää käynnistyä ja luulee AVG:ta virukseksi ja PIM... Ja sitten koitin myös mennä [ F8 ] :lla johonkin tilaan jossa voidaan käynnistää järjestelmä toimivilla asetuksilla, mutta kone junttaa aina siihen. Onko se jokin virus vai järjestelmä virhe? Jos on kokemuksia niin AUTTAKAA!!! Kiitos!