Hitto että on vaikeaa löytää hyviä dvd levyjä olen ostanut Sonyn dvd-r16x levyjä jotka oli tehty Intiassa onkohan tää Intian tehdas minkä laatuinen,kellään tietoa sitten luulin ostavani sentään Japanilaisia tai jostain siellä päin tehtyjä Verbatimin dvd+r levyjä niin eikös nekin ole jo Intiassa tehtyjä! tietysti ulkokuoressa ei lue valmistusmaata,vasta levyjen kotelossa se paljastuu mikä tää Intian tehdas nyt on sitten laatujaan? pitääks näitä laatulevyjä saalistaa sokkona,ja vasta oston jälkeen paljastuu totuus,rupee tuleen kalliiks :/
Siellähän ne tehdään Intiassa.Kiinassa.EteläKoreassa kaikki,tuskin missään euroopan maassa tehdä CD / DVD romppuja.Japanilaiset tuotevalmistajat ovat siirtäneet tuotantojaan EteläKoreaan ja Intiaan. Verbatim on Tuotemerkki valmistaja. Mitsubishi Chemical Corboration.
Taiwanissa, Intiassa tai Japanissa valmistettuja taitaa olla suurin osa minun käyttämistä DVD levyistä...Aba euroopassakin kyllä valmistetaan DVD:itä vielä muutamassa paikassa, mutta eipä ole tullut vielä yhtään E-Koreassa valmistettua levyä vastaan, vaikka kai sielläkin jotku valmistaa dvd:itä. Noista Sonyn levyistä en tiedä millaisia ovat...Tietenkin myös auttaisi jos tietäisi millä masiinalla noita pyrit käryttelemään. Verbatimit kyllä pitäisi olla ihan laatu levyjä, oli ne sitten Taiwanista, Intiasta, Singaporesta tai Japanista.
No itselläni on LG GSA-H12N,johon olen päivittänyt uusimman firmwaren Ja löysinhän sen made in Intia tekstin laatikon pohjasta,tyhmänä katselin vain lootan sivuilta kysyn vielä samaa että eiks ole mitään ohjelmaa millä testata niitä poltettuja levyjä jälkeenpäin,kun toi Neron levyn laatu ohjelma ei toimi LG:ssä joku sanoi että tolla siirtonopeustestillä vois testata,mutta saan aika erillaisia tuloksia välillä tulee pahoja piikkejä ja välillä testi näyttää täysin ok:ta samalla levyllä
Tuolta http://fusion.zejn.si/ löytyy cdcheck niminen ohjelma, jolla voi tarkistaa cd: kunnon. Tarkistaa tiedostojen luettavuuden tai vertaa rompun sisältöä kiintolevyllä olevaan lähdetiedostoon bitti kerrallaan.