Yritin etsiä apua vaikka mistä, mutten löytännä. Kun mulla oli Windows Vista Ultimate asennettuna koneella. Eilen päätin että se on ihan ***** ja päätin asentaa XP:n tilalle. Minulla on kovalevyinä kaksi SATA-kovoa. C: = 160gb ja T: = 250gb. formatoin C:n kokonaan, jossa vista oli. Asensin xp homen, koska pro ei jostain syystä käynnistynyt vaan heitti bluescreeniä. XP Home toimii nyt, mutta toista kovalevyä ei löydy. Menin Levynhallintaan ja katoin sieltä ja siellä lukee että C: on kunnossa jne., mutta T:n kohdalla lukee vain "Dynaaminen" ja "Vieras" ja kun valitsen että "Tee tästä peruslevy", tulee teksti että "Kaikki tiedot levyllä häviävät, jos muutat peruslevyksi, haluatko jatkaa? kyllä ja ei"... Ja kun siinä kovalevyllä on kaikki tiedot, jotka otin talteen, ennenkuin formatoin C:n kokonaan. Eli T:tä EN voi tyhjentää! Mitä mie teen?? Kaikki tärkeät tiedostot on siellä..
Niin vielä että voiko sillä olla jotain merkitystä, että käytän XP Home editionia enkä Professionalia? Olisiko joku niin viisas että tietäisi..?
ootko koittanu siirtää niitä tietoja sieltä väliaikaisesti c asemalle? saisit ne turvaan ja vaikka alustettua t levyn ja kamat sitten vasta takaisin. vistasta ei ole vielä henkilökohtaista kokemusta mitä koneelle tekee voit myös koittaa lukeeko joku muu kone t levyä normaalisti. jos lukee voi xp:n asennuksessa olla jotain häikkää. itse en usko että tuolla home/pro käyttiksellä on tuohon merkitystä.
En ole siirtänyt tiedostoja C:lle, koska XP ei rekisteröi kovalevyä minkäänlaisena käytettävänä kovalevynä, vaan ainoastaan levynhallinnassa näkyy, että sellainen on, muttei sitä voi käyttää. T: asemaa ei siis saa "avattua" millään. Levynhallinnassa tosiaan vain lukee "Vieras" T:-aseman kohdalla. :/ En oo myöskään kokeillut missään muussa koneessa toimiiko, koska ei ole toista konetta, joka tukisi SATA-levyjä. Ei naapureilla, vanhemmilla eikä kavereilla :/ Enkä minäkään usko että niillä paljon merkitystä olisi, mutta ajattelin vain.
Täällä tietoa vähän lisää: http://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-29604.html Tuon mukaan sillä olisi merkitystä onko XP Pro vai Home. Linkin casessa ongelma ratkesi XP Pron asentamisella ja sillä saatiin data talteen.
Piti eilen lähettää viesti, että jos tuo on totta ja toimii, niin palvon sinua oi Macj! Eilen menin kotiin, hankittuani Win XP Pro 64-bit käyttiksen, asensin sen ja Kaboom! T: is Back! Vähänkö olin iloinen, ettei tarvinnu lähteä asentaa vistaa uudelleen ja polttaa tiedot levylle ja takaisin XP:ksi.. kun sekään ei välttämättä olisi toiminut! :/ Ja.. koska tämä nyt toimi, niin palvon sinua oi Macj!