Onkos noiden edellisten Guild Wars pelien kaikki ominaisuudet (esineet,questit,ukot) myös tuossa uusimmassa Guild Wars Nightfall pelissä? Eli ei tarvitse ruveta ostamaan noita edellisiä?
Jokaisella noista Guild Wars kampanjoista on omat questit, missionit, hahmot jne jne. GW-mannerten välinen hahmojen siirto onnistuu kyllä ja silloin voit pelata tehdä ko. kampanjan missionit, sekä tiettyjä questeja. Tässä tapauksessa tarvitset kuitenkin yhden muista kampanjoista, esim factions+nigtfall tai prophecies+nightfall. Esim. Et voi yksin nightfallissa pelata assasinilla koska se on factions-hahmo jonka voi tehdä vain factionsin omistavat. Tai et voi tehdä ritualist-hahmoa nightfallissa, koska pelattavat hahmot NF:ssa ovat core-hahmot (warrior, ranger, necromancer, elementalist, mesmer, monk) PLUS Dervish ja Paragon. Factionsissa taas on core-hahmot plus Assasin ja Ritualist. Suosittelisin kyllä lämpimästi hankkimaan kaikki osat. Näin saat itse pelikokonaisuudesta kaiken ilon irti ja pysyt koko tarinassa mukana.
.... sanoisinko että aika s**t*n*n alhainen. Sinnehän pääse hetkessä! mutta jos kerran on alhanen, varmaa kestääkin jonkun aikaa että tulee edes leveli...?
Prophecies-kampanjassa pääseminen tonne 20 asti kirjaimellisesti sanottuna kestää. Factions- ja Nightfall-kampanjoissa leveleitä kerätään 15-20 saakka suhteellisen nopeasti ENNEN kuin varsinainen pelaaminen alkaa. Syynä tuohon leveleiden keräämisen nopeuteen on se että Prophecies-kampanja on lähinnä ns. Tutorial-kampanja jossa pelin ominaisuudet ym kaikki sälä tulee tutuiksi. Factions- ja Nightfall-kampanjat on sitten suunnattu enemmän jo peliä enemmän pelanneille (nopea lvl 20 saavutus, pelaamisen aloittaminen). Viholliset näissä kahdessa jälkimmäisessä kampanjassa ovat vaikeampia kuin Prophecies-kampanjassa.
Niin, ja otetaan tosiaankin huomioon se asia että Guild Wars ei ole PvE-painotteinen (Player Vs. Environment) vaan itsensä pelin sydän löytyy PvP-pelaamisesta (Player Vs. Player) ja Arenanet ei luokittelekaan peliä MMORPG:iksi vaan COORPG:ksi (olikohan Competitive Online Role Playing Game). Levelirajoituksen alhaisuus liittyy syvästi pelimekaniikkaan ja tasapainotuksiin - pelissä olisi tarkoitus pärjätä taidolla eikä paremmuutta katsota sillä kuka on farmannut eniten jotta on saanut äkiten levelinsä täyteen ja parhaimmat kamppeet niskaan. Tästä viestii myös se, että kuka tahansa pelaaja pystyy tekemään käden käänteessä maksimitasoisen hahmon jolla pääsee heti pelaamaan toisia pelaajia vastaan. Toki PvE-sisältöä löytyy, esimerkiksi allekirjoittanut on syventynyt vasta juuri maailman tutkimiseen, eri hahmoluokkiin ja yksinkertaisesti pelin tunnelmaan sekä juonikoukeroihin yhden kampanjan verran ja pelattavaa on piisannut. Mutta tosiaan pelaajan taidot määrittävät pitkälti sen miten pärjäät, oli kyseessä PvE tai PvP.
Hmm... joten kuten kärryillä pysyn. mutta jos kerran on taidosta kiinni, niin miten voi otella muita vastaan? eihän tietokone ole sama kuin ps2. Hmm... pitää lukea vähän huolellisemmin tuo teksti... =)
Jos on GW-sivua uskominen, niin en kyllä tiedä yhtyäkö ANet:iin vai ei. Ainakaan tämän linkin takaa löytyvän kuvauksen perusteella (joka itseasiassa on Guild Wars:n sivu). Painotus on kyllä PvP:ssä enemmän kuin PvE:ssä, mutta kokonaisuudessaan tuo kuilu MMO:n ja CO:n välillä on todella kapea. Pelaaminen muita vastaan käy taasen eri areenoilla. Voit pelata muita pelaajia vastaan aloittamallasi PvE-hahmolla (suositeltu Lvl = 20) tai sitten voit tehdä puhtaan PvP-hahmon jolla et voi pelata RPG:tä ollenkaan, vaan pelkästään PvP:tä. Tässä hieman enemmän tuosta PvP:stä.
Asiaa tuutin täydeltä =) pitänee harkita ostoa. Mutta HUOM. MINUN mielestäni miinustaa tulee ton levelin pienuus. Muuten voisi olla hyvä peli =)
Ei pelissä levelit niinkään merkitse vaan se taito millä sä pelaat, ja sitä taitoa ei saa kuin pelaamalla.
Onhan siinä oltava jonkun verran leveleitä, en usko että heti ekalla levellillä tehään mitään uuberiskua tai -taikaa.
Levelit ei merkitse pelissä oikeastaan mitään, vaan niiden tuomat Attribute Points:t, joilla saat nostettua hyökkäystesi vahinko-määrää, parannustaikojesi tehoa, enemmän vahinkoa ja palamista tulella jne jne. Pelissä ei tarvitse olla lvl 20 saadakseen tehokkaan tappokoneen PvP:tä varten. Kysymys on vain siitä, millaista "buildia" aikoo käyttää. Täällä vielä vähän lisää noista Attribute pointseista, skilleistä. Lukekaa ja oppikaa.
Loppupeleissä se juttu kuitenkin menee niin että voit huoletta pelata PvP:tä alle 20 levelisenä ja silti voittaa 1-on-1 matseja tai pärjätä tiimi-matseissa. Ei ole kyse leveleiden määrästä, vaan taidosta, varusteista, skill bar:in sisällöstä. Niin ja tiimeissä tietysti tiimin pitää olla tasapainoinen ja jokaisen olla tietoinen omasta paikastaan ja tehtävästään tiimissä. Kaikki noi tulee jossain vaiheessa tutuiks. Itse en voi omien kokemusteni perusteella muuta kuin suositella peliä lämpimästi jokaiselle joka sitä harkitsee. Päivääkään en ole katunut siitä lähtien kun ostin pelin, ja olen varma että en tulekaan katumaan. Addiktoiva peli, kieltämättä.