Mors! Aattelin ostaa näytönohjaimen vanhan ATI Radeon 9600 tilalle. Tietokoneen RAM-muisti on 512 MB ja näytönohjaimen täytyy olla AGP-väylällä. Oon jo katsellu näytönohjaimia verkkokaupasta ja päädyin tähän tulokseen että ostaisin: Sapphire Radeon x1600pro:n AGP-liitännällä. Tarvitsisin pientä vinkkiä kannattaisiko ostaa tätä ohjainta ja mihin kannattaisi kiinnittää vielä huomiota näytönohjaimen ostossa .
kerro mikä prossu sulla on ettei tuu liian tehokasta näyttistä jonka pullonkaulaksi jäisi huono prossu
painat "oma tietokone" kuvaketta hiiren oikealla napilla ja siitä "ominaisuudet" niin pitäisi näkyä (esim. itselläni AMD athlon XP 2400+ 2.0ghz)
hmm noin vanhaan prosessoriin (silti uudempi kuin minun ) en osaa sanoa oikein hyvää näyttistä kamuksi.. täällä AD:ssa on paljon tyyppejä jotka varmaan osaisivat. joten odotellaan vastauksia heiltä
jeps jeps, haet varmaankin lisää pelitehoa koneesen, eikö vain? Kannattaa ostaa alle 100€ näytönohjain ja 512mb lisää muistia (ihan yleisen käytettävyydenkin parantamiseksi). GeForce 7600 GS näytönohjain lähtisi kaupasta n. 95€ ja siihen päälle tuo toinen muistikampa (alle 35€), niin matikka antaa tulokseksi n. 130€. Jos aioit paleta hieman uudempia pelejä, niin osta suosiolla uusi kone; mutta jos haluat vain buustausta vanhoihin peleihin niin yllä mainittu on hyvä ratkaisu. Tuota parempaa näytöohjainta ei kannata koneeseen ostaa; voi olla että halvempi/hitaampi näyttiskin kelpaisi. Itse ostaisin kuitenkin vain tuon muistikamman vanhaan koneeseen ja alkaisin katsella jo uutta konetta. Tuo kone on hyvä kakkos kone ilman näyttis päivitystä.
Muistia kannattaa joka tapauksessa hommata lisää, vaikka tuota 7600Gs-ohjainta et ostaisikaan. Ihan näin yleisen käytön kannalta tuo 1gb on huomattavasti mukavampi kuin 512mb.