Tässä joku aika sitten rupesi tuo servukoneena oleva vanha romu kiukuttelemaan. Eipä lähde enää millään käyntiin. Tai no tarkemmin ottaen käyntiin lähtee, mutta näytölle ei anna mitään signaalia. Olen kokeillut vaihtaa näytönohjainta, muisteja, kovalevyjä jne. CMOS on resetoitu patterin kannoista. Näyttö toimii ongelmitta läppärissä. Olen kokeillut sekä AGP- että PCI-väyläisillä näytönohjaimilla. Myös muistina olen kokeillut niin DDR- kuin SDRAM- kampoja, kun kumpikin kelpaa. Poweriakin on vaihdettu. Millään keinolla en saa näytölle signaalia. Onko aika heittaa Duroni mäkeen, vai tuleeko jollekkin vielä mieleen jotain vippas konsteja? Koneen speksit: AMD Duron 1.2GHz Jetway V226B-A Ati Radeon 9500 Pro DDR 512mb IDE kovo Korppuasema ja CD-asema Purin emon myös pois kotelosta ja kasasin kaiken roinan uudestaan, joten johtojen kiinnitys on varmistettu. Speaker ei sano mitään tai pitää tasaista hiljaista napsutusta. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan. Omat on lopussa.
Juu, ei ole tuohon toista lankkua. Missään ei mitään fyysistä vikaa näy. 2 konkkaa hajosi joskus aikasemmin, mutta ne vaihdoin uusiin, eivätkä ole sen jälkeen kiukutelleet. Muistelisin, että viimeisen kerran lähti käyntiin ennen kuin lisäsin koppaan toisen kovon. Jumpperit periaatteessa voisivat olla sekasin, mutta kumpaakin kovoa on käytetty slavena ja masterina tuloksetta. Lisäksi koneenhan pitäisi käynnistyä ilman kovojakin, jota on tullut kokeiltua.
Kahella powerilla on testattu ja tätä Energy Max:in poweria joka koneessa on kiinni, kokeilin toisessa koneessa ja se toimi. Alkaa oma epäilykseni kallistua kriittiseen emolevy vikaan tai Duronin leviämiseen. Kummassakin tapauksessa kaappini saa lisää täytettä, sillä socket-A:n rautaa en rupea rahalla hankkimaan.