Moi Minulla on HP:n joku 5000 kannettava, jonka päälle on kaatunut limsaa. Kone toimii muuten hyvin paitsi, että F1 on pohjassa koko ajan. Eli en pysty käytännössä tällä hetkellä tekemään koneella mitään, kun se aukaisee koko ajan ohjeita jolloin kone menee täysin jumiin, ja käynnistäessä piipittää. Kysymys onkin, että saako kannettavan oman näppäimistön jotenkin poistettua käytöstä, jolloin voisin käyttää vain ja pelkästään ulkoista näppäimistöä?
Biossista (System setup), saattaa löytyä kohta, mistä saa disabloitua tuon oman näppiksen. Käynnistäessä tulee näyttöön ohjeet mitä nappia painamalla biossiin pääsee, tavallisesti del tai jokin f-painike.
Kiitos vastauksesta mutta ei valitettavasti löytynyt. Revin jo aikoja sitten F1:n pois ja olen ruiskulla suihkuttanut vettä sinne saadakseni sokerit liukenemaan pois mutta ei apua. Tänään leikkasin myös nappia yhdistävät "nauhat" mutta silti vain piipittää boottaessa
Nyt olisi todella avun paikka. Sain Mapkeyboardilla F1:n pois toiminnasta, vaikka en boottaus tilanteessa, joten kokeilin poistaa device managerin kautta HP:n näppiksen ajurit. Mutta nyt ei toimi ulkoinenkaa näppäimistö. Pystynkö palauttamaan ajurit jotenkin? Olen jo bootannut koneen kahdesti poiston jälkeen.
CD -asemaa/USB -muistia? Jos lataat netin puolelta ajurit muistitikulle tai poltat ne CD -levylle niin sitä kautta ainakin saat. Siis jos hiiri toimii.. Ellei sitten sulla ole vielä tallessa sitä alkuperäistä ajurilevyä.