1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Aopen DTU USB2.0 DVB-T

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi vvmm 09.04.2007.

  1. vvmm

    vvmm Member

    Liittynyt:
    09.04.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuollainen tuli hommattua.
    Pienet pätkimiset vielä sietää, mutta ongelma on että tallentaa ohjelmat mpg-formaattiin, jota telkkariini liitetty dvd-soittimeni ei hyväksy. En siis voi nykysysteemeilläni tehdä tv:n parina olevassa digisoittimessa toimivia dvd-rw levyjä.

    Mistä parempi, ko. tikun kanssa toimivat DVG-T-ohjelmisto, jossa tallennus mpeg-2 formaattiin. Tietysti tulee olla FREEWARE, ilm,an trial periodeja.

    Mpeg-2 formaatin tallennus datana nerolla dvd-rw:lle kaiketi ok ja kait tulisi lopputuloksena levy joka toimisi didisoittimessa.

    Toinen vaihtoehto olisi convertoida mpg-tiedostot mpeg-2:ksi.
    Mistä siihen helppo ja hyvä sekä nopeatoiminen FREEWARE softa?
     
  2.  
  3. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    (.mpg = MPEG-2, lähes kaikki digi-tv kortit tallentaa siihen formaattiin kun ne lähetykset digitalta sellaisessa muodossa tulee, niin ei laatu kärsi muutoksessa.)

    Mulla on ollut sama ongelma eli digitelkkarilähetys tallentuu MPEG-2 formaattin (tiedostopääte on tietysti .mpg), mutta sitä ei voi suoraan polttaa levylle ainakaan helposti vaan kaikki ohjelmat vaativat tehtäväksi ainakin yhden koodauspyyhkäisyn. Siinä menee noin 30min + poltto ja laadussa ei näy kummoisia eroja.

    Esim Nero vision osaa hoitaa homman ja taitaa onnistua myös TMPGEnc DVD authorilla, mutta noi vaativat sen nopean koodauspyyhkäisyn.

    Olen itse tyytynyt siihen että annan ohjelman koodata ja polttaa sen levylle. Toimiipahan varmasti. Tosin joissain DIVX-DVD soittimissa toimii ne raa'at MPEG-2(.mpg) tiedostot sellaisenaan kun ladot levylle.

    Helpoin, kevyin ja ilmainen DVB-T softa on ehdottomasti ProgDVB, se tallentaa luotettavasti. Nopea ja helppokäyttöinen muutenkin..
     

Jaa tämä sivu