1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus My Cinema-P7131 Hybrid probleema

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi metaani 08.04.2007.

  1. metaani

    metaani Member

    Liittynyt:
    08.04.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!
    Eli ongelmana on ettei paketin mukana tuleva ohjelmisto (power cinema) ei tunnista korttia. Ohjeiden mukaan asensin pci väylään kortin ja ajoin ajurit sisään. Kun asensin power cineman niin se vain valittaa " no tv tuner" Laitteisto hallinnassa digikortti näyttäisi toimivan ihan ok... Osaako joku mahdollisesti auttaa? Ja xp pro oli käyttis ja 64bit amd prossu. Jos näistä apua..
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Mielestäni tuo viesti "no tv turner" viitta siihen, ettei löydä BDA-ajureita.
     
  4. metaani

    metaani Member

    Liittynyt:
    08.04.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Just just, mitäs mun nyt pitäisi sitten tehdä? Ajella ajureita uudelleen tjsp? Vai voiko jotain muuta tehdä asian eteen?
     
  5. jake_h

    jake_h Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    406
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asus My Cinema-P7131 Hybrid

    miten saan tuon pci-kortin toimimaan ko ei näy digi-tv????
    mukana tulleet ohjelmat on asennettu mutta ei näy ko analoginen tv??
    koitin päivittää POWERCINEMAN 4 versioon mutta herjaa että pitää olla 3 versio ensin asennettu??
    mikähä versio tämä on mikä on tullu mukana ja mistä saan 3 version?
    TIETOA KELLÄÄN
     
    Viimeksi muokattu: 11.04.2007
  6. botia

    botia Member

    Liittynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro, itselläni on täsmälleen saman kortin kanssa täsmälleen sama ongelma. Juuri tällä hetkellä testaan korttia toisella koneella, siltä varalta, että olisikin yhteensopivuusongelma. Täytynee palauttaa kortti, jos ei toimi:(
     
  7. metaani

    metaani Member

    Liittynyt:
    08.04.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletkos saanut toimimaan?
     
  8. botia

    botia Member

    Liittynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, kerronpa nyt mitä hommassa kävi, eli näin.
    Sain tarmonpuuskan ja kolvasin itselleni rautalangasta erillisen antennin, kun oletin että kortti ei toimi talonyhtiön antennin kanssa. Yht'äkkiä kanavat alkoivat näkymään ilman skannausta. Skannasin kanavat ja voilá jo alkoi näkyä.. frame tai 2 minuuttia kohden, mutta kuitenkin. Menin sitten Clasohlsonille ja ostin 20 euron vahvistavan DVB-T antennin, ja aloin saamaan jo ihan miellyttävää kuvaa. TSSI-työkalu näytti edelleen 0:aa, mutta kuva näkyi vain hieman pätkien. Sitten löysin kaapistani 20 metriä pitkän (kyllä) antennipiuhan ja kiskaisin narun olkkarin pistokkeeseen, jonka jälkeen alkoi näkyä täydellisesti. Täytynee näemmä vaihtaa oma emolevyni HTPC-käyttöön, jos olisikin siitä kiinni. Pitänee vielä koittaa muutamaa muuta kikkaa, mutta näillä mennään näillä näkymin.

    Toinen syy saattaa edelleen olla toisessa koneessa olevan Windowsin päivittämättömyys aivan uusimpaan versioon. Kaikki muut päivitykset menevät, paitsi yksi tai kaksi vanhaa security updatea. Kun ne laittaa koneeseen, masiina lakkaa boottaamasta.
     
  9. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kokeilkaa ne , joilla on ,mahdollisuus käyttää talon omaa antennia, saatte kuvanne varmaan hyvä laatuisena. Pikkuantenien virittäjät päätyväyt yleensä heheikoimpiin ratkaisuihin.
     
  10. jake_h

    jake_h Regular member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    406
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oon kokeillu talonantennilla ko kävivät laittamassa digi hommat taloon mutta ei näy silti.oon kokeillu kolmella eri koneella.liikkeessä sanovat että voi itse tehdä antennin ja kokeilla.mistähän löytäs ohjeet semmoseen antenniin?

    koitan etsiä digi-kanavia mutta näyttää mustaaruutua vaan??
    antennin vahvistajatki on kokeiltu.
     
  11. botia

    botia Member

    Liittynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huomasinpa tässä muutaman jutun
    Sain kortin toimimaan toisellakin koneella kun sain sen vihdoin päivitettyä, SP2:een , ja DirectX:n versioon 9.0c.

    Aikaisemmin kone lakkasi boottaamasta kun asenteli päivityksiä, mutta kun laitoin auto updatesin päälle windowsissa, niin sain SP2:en vihdoin asentumaan (en tiedä miksi normaaliasennuksessa pisti koneen sekaisin)

    No SP2:n kanssa alkoi kanavat näkyä, ja 100 näyttää myös TSSI.
     
  12. jumpura

    jumpura Guest

    Ongelmallinen kortti tuo on ja niitä lienee vielä paria eri tyyppiä. Ainakin minulla on niin. Toiseen ei millään tahtonut saada ajureja ja parin päivän sinnikkään googletuksen perusteella löysin joltakin ranskankieliseltä palstalta oikeat ajurit.

    P.S. Tuo taloantennihomma riippuu myös sitä onko talossa kaapeli vai terestial systeemit.
     
  13. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on itsellä ollut sama kortti jo pitemmän aikaa eikä mitään ongelmaa.

    DVB-tekstityksenkin saa näkymään esim. ilmaisella ProgDVB:llä joka on paljon kevyempi kuin tuo mukana tuleva ohjelmisto ja kuvanlaatukin on progDVB:n elecard versiossa huomattavasti parempi. (tosin jos ei ole rekisteroitynyt ylänurkassa on pieni neliö, mutta sitä ei tule esim tallennuksiin.

    Eli itse asentaisin pelkät BDA-ajurit mukana tulleelta levyltä tai netsitä ja sitten ProgDVB:n Elecard editionin.
     
  14. jumpura

    jumpura Guest

    No juu.Minua kylläkiusa se että teksti tuossa ohjelmassa on hiukan iso ja er kohdassa kuin tavallisesi.
    Samoin joskain syystä kuvan ja äänen tahdistus on kiusallisesi pielessä.

    Onko näihin säätöjä?
     
  15. z3nz3

    z3nz3 Regular member

    Liittynyt:
    19.08.2004
    Viestejä:
    269
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni myös kyseinen tv-kortti. Toiminut moitteettomasti. Hankkikaa DVBviewer maksaa 15euroa, sillä ohjelmalla toimii tekstitys ja ääni ja kuva on syncassa. Myös ProgDVB:llä toimii minulla tekstit, ja ääni ja kuva on syncassa. Siellä on muistaakseni asetus äänen viiveelle.. mutta en ole varma!
     

Jaa tämä sivu