1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

dvd2one laatu

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pote79 11.09.2003.

  1. pote79

    pote79 Member

    Liittynyt:
    09.09.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuvitellaan, että käytössäsi on 7,7 Gb DVD elokuva, josta pitää ottaa varmuuskopio DVD-R:lle (4,7Gb).Ajattelin tehdä kyseisen operaation dvd2one ohjelmalla mukaan otetaan 1 tekstitykset ja 1 ääniraita ac3. Tuleeko tällä kyllin hyvää laatua. Aikaa dvd2one operaatiossa menee noin tunti, vai kannattaako alkaa väsäämään CCE yhdistelmällä aikaa menee huomattavasti enemmän. Saavutetaanko tuolla CCE yhdistelmällä todellista hyötyä eli ovatko erot katsottaessa havaittavissa?.
     
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Tuon kokoisiin leffoihin DVD2one ei ehkä ole se paras vaihtoehto.... tietty jos tykkää pikselimössöstä :O)

    Kyllä sen eron huomaa aika selkeästi. Esim CCE Basicin saa ~58 eurolla. Ei paha hinta...
     
  4. pote79

    pote79 Member

    Liittynyt:
    09.09.2003
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuosta pikselimössöstä olikin kysymys kun itse en sitä huomaa. Miten paljon parempaa kautta huonompaa laatua esim. verrattuna 2cd Xvid/Svcd rippiin tällä dvd2onella saa?.
     
  5. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. toukkaman

    toukkaman Guest

    Jos se koko levy on 7,7. elokuva on korkeintaan 6 gigaa. Tuon kun puristaa dvd2one ei todellakaan tule vielä pikseli mössöä. Parempi jälki tietysti tulee manuaalisesti, mutta normaali käyttäjille jälki varmasti riittää.
    Ja laatu on varmasti kuin xvid tai mpeg2.
     
  7. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käytän DVD2DVD-R + CCE, ja se on melkein yhtä helppoa kuin DVD2ONE:n käyttäminen, aikaa menee kauemmin mutta jälki on parasta mitä pakkaamalla saa. Itse en niin välitä tosta kestosta sillä jätän koneen yön yli aina raksuttamaan.
     
  8. bittipää

    bittipää Member

    Liittynyt:
    14.08.2003
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos tohon viimeksimainittuun yhdistelmään mitään opasta?
     
  9. toukkaman

    toukkaman Guest

    http://www.dvdrhelp.com
    Tsekkaa tuolta. Löytyy opas myös dvd2svcd ohjelman käyttämisestä dvd2dvd tarkoitukseen. Löytyy säätöjä vähän paremmin kuin dvd2dvd-r bunglessa.
     
  10. repotimo

    repotimo Member

    Liittynyt:
    18.04.2002
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täytyy tänne vielä itsekin kommentoida...

    Tein eilen ihan huvikseni DVD2one:lla (v.1.30) LOTR1:stä sekä menullisen (full) ja movie-only ripit.
    Koitin vertailla epätoivon vimmalla niitä kahta mutta eroa ei silmäni nähnyt.
    Sitten laitoin koneen aamulla tekemään DVD2DVDR-ohjelmalla (v.1.51) LOTRista myös rippiä vertailukohdaksi. Mutta ei silmä edelleenkään nähnyt mitään eroa :)

    Ainakin henk.koht olen kääntymässä nopean (~20min) ja IMHO erittäin hyvälaatuisen DVD2one:n puoleen jos pitäisi valita sen ja DVD2DVDR:n välillä. DVD2DVDR teki tota työtään tossa semmoset kaheksan tuntia ja risat ja silti silmäni eivät nähneet eroa :)

    Pitäsköhän hommata vahvemmat silmälasit :)
     
  11. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    oon koittanu Dvd2One, Dvd XCopy XPress, DvdShrink...ei noissa silmällä ihan heti mitään eroa ole huomannu. Päädyin Dvd2One ohjelmaan juuri nopeuden vuoksi
     
  12. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omasta mielestäni ero on melko selkeä DVD2DVD-r + CCE hyväksi, itse en ainakaan halua arkistoida mitään huonolaatuista kamaa, mutta makunsa kullakin...
     
  13. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    tosi huonolaatuista kamaa :)
    Dvd -> Dvd ja vaikka Level 3 pakkaus Dvd Shrinkillä. Tai ottaa pelkän leffan yhdellä ääniraidalla/tekstityksellä
     
  14. towelie

    towelie Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2003
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kuten oon jo muissakin sanonut niin saa sillä DVD2ONE:lla ihan hyvää laatua saa ja jos ei oo mikään hyvä telkkari niin eroa aitoon ei edes huomaa
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2003
  15. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuskin olet CCE:tä koittanut...
     
  16. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    TMPGEnc, CCE...kokeiltu on Vcd:tä / Dvd:tä väännettäessä ja saahan CCE:llä loistavaa jälkeä, ei siinä mitään. Mutta eipä sitä silmällä tahdo esim. Dvd2One ohjelman pakkauksesta erottaa. En tiä sit isommasta töllöstä katottuna, ku en omista mitään 32".
     
  17. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No okei, itse omistan juuri 32" laajakuvan ja siinä ero on raju CCE:n hyväksi, mutta eikö se olisi kiva jos joskus ostat paremman telkun et ne leffat olis siinäkin lähes alkuperäisessä laadussaan...
     
  18. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    hei, arvaa vaan onko sellasesta haaveiltu, mutta kun köyhä opiskelija vielä ollaan :(
     
  19. Adder_78

    Adder_78 Guest

    No jo on silmissä vikaa jos ei eroa huomaa kun pakkaa LOTR kokoista leffaa DVD2onella... hahhh noh tietty jos katsoo leffan jostain pikku telkusta niin silloin on ihan sama millä sen leffan puristaa. Sieltä ne pikselit ei niin herkästi hyppää silmille, mutta kun omistat "ison" laajakuva telkun esim 32":sen tai isomman niin kyllä alkaa eroja huomaamaan. Ja kyllä ne erot huomaa jo 28":sessa... :eek:)

     
  20. temexi

    temexi Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2003
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa mieltä, suosittelen käyttämään CCE:tä parhaan laadun ja parhaan elokuvaelämyksen takaamiseksi...
     
  21. toukkaman

    toukkaman Guest

    Edelleenkin väitän, että normaalille sukan kuluttajalle dvd2one laatu on norm pituisissa leffoissa ihan OK. Olen tehnyt yli 200 SVCD leffaa CCE:llä, mutta melkein kaikki DVD:t nykyisin dvd2one:lla. Se on niin mukavan nopea ja kuvan laatukin tyydyttää. Ainoastaan joskus olen huomannut täysin mustassa värissä "elämistä" mutta sitä on joskus originaaleissaskin. Itselläni on 32 wide ja kaverilla panasonicin uudehko tykki.
    Enkä ole kyllä huomannut norm. leffoissa pikselöitymistä, kun tekee pelkän leffan.
     

Jaa tämä sivu