Illegal disc HL-DT-ST DVDRAM GSA-4040B\H1 T0 Could not perform end of Disc-at-once. Näin tuo Nero siis ilmoittaa koittaessani polttaa DVD -R, -RW:lle videota joko fileinä tai imagena. Ilmoitus tulee aivan lopussa Lead outin loppupuolella ja tuloksena tietenkin susi. Esim InstantCopylla kopiointi onnistuu. Neron versio 6.0.0.15 ja aspit uusia adaptecin. Rupeaa jo [bold]vähän[/bold] harmittamaan, löytyisikö vinkkiä.
Neron omilla aspeilla oma LG:ni polttelee ilman ongelmia. Nehän saat käyttöön Käynnistä-valikosta, Ahead kansio ja siellä oli joku settings tai vastaava (en nyt pysty tarkistamaan itse).
Neron wnaspi on Neron hakemistossa ja Adaptecin vastaava system32-hakemistossa. Mistään en kyllä löydä paikkaa, mistä voisin valita, kumpaa aspia Nero käyttäisi. Kopion kyllä tuon Neron wnaspin system32-hakemistoon ja disabloin sen alkuperäisen, mutta tilanne ei valitettavasti muuttunut. (eli sama virheilmoitus)
Mutta, Kun poistin kaikki aspit (wowpost.exe, winaspi.dll, wnaspi32.dll, winaspi.sys) windows-hakemistosta, nimesin neron wnaspi.dll joksikin muuksi, poistin kaiken nerosta ja asensin version 6.0.0.0 uudelleen, palautin adaptecin wnaspi.dll takaisin w\system32-hakemistoon, niin... johan toimi. Edelleen päivitin Neron 6.0.0.15, jolloin nero rupesikin kyselemään puuttuvia aspeja, joten ei muuta kuin palautin nuo adaptecin aspit takaisin ja käynnistin koneen uudelleen. Mikä siis lie ollut syynä, mutta nyt se toimii.
Päivitinpä tuon Neron versioon 6.0.0.19 ja vanha vaiva toistui. Siis tuo Could not perform... Nyt nimesin (=poistin) neron hakemistosta Neron sinne taas asentaman wnaspi32.dll. Sen jälkeen toimii hienosti.
Minulla sama virheilmoitus Plextorin PX-708A (firmware 1.01) aseman kanssa, käytössä Nero 5.5.10.50 ja yritän polttaa dataa Plextorin DVD+R levylle. Käyttis WinXP SP1 ja aspit on Forceaspin mukaiset (4.60) [bold]yvk,[/bold] ymmärsinkö oikein, näinkö sait toimimaan? - poistit kaikki aspit Windows ja Windows/system32 hakemistoista - poistit Neron wnaspin - poistit Neron - asensit uudelleen Nero 6.0.0.0 - asensit Adaptecin aspit Eli Adaptecin aspeilla toimii, Neron ei? Korjaa jos olen väärässä. Edit: Aspit oli Adaptecin 4.72a2
Mulla tuli tommonen "Could not perform end of Disc-at-once." ilmoitus necillä poltellessa, kun poltin UDF/ISO projektia. Vaihdon tuon DVD VIdeoksi ja poltto onnistui mukisematta. Näin siis minulla.
Virheilmoituksen syy vielä ratkaisematta, mutta "susitetun" DVD-levyn saa suljettua ainakin DVD-decrypterillä (hiiren oikeaa aseman kohdalla ja valitse close-track ja uudelleen close-session) jonka jälkeen ainakin minulla levyn sisältö on normaalisti käytettävissä.
yvk, ymmärsinkö oikein, näinkö sait toimimaan? - poistit kaikki aspit Windows ja Windows/system32 hakemistoista - poistit Neron wnaspin - poistit Neron - asensit uudelleen Nero 6.0.0.0 - asensit Adaptecin aspit Eli Adaptecin aspeilla toimii, Neron ei? Korjaa jos olen väärässä Tuon kaiken siis tein, mutta varmaankin turhaan, sillä päivittäessäni Neron virhe palasi. Nyt olin tarkempi ja [bold]ainoa[/bold], mitä tein oli, että poistin Neron omaan kansioonsa (minulla siis: D:\Program Files\Ahead\Nero\) asentaman wnaspi32.dll:n. Nero siis nähdäkseni käyttää oletusarvoisesti tuota tiedostoa, jos löytää sen omasta hakemistostaan. Jollei löydä sitä, nero etsinee system32 hakemistosta, jossa minulla on adaptecilta peröisin oleva wnaspi32.dll (koko 44k, versio 4.72)) Eli johtopäätöksesi Adaptecin aspeilla toimii, Neron ei? on aivan oikein ja varmuuden vuoksi hukkasin kaikki löytämäni neron wnaspi32.dll:t.
Ja juttu jatkuu... Lisäsin aikaisemmin tekemääni [bold]multisession[/bold] DVD data levyyn yhden tiedoston, polton lopussa sama virheilmoitus eikä DVD-decrypter suostu enää sulkemaan sessionia. Levyn TOC ei siis päivity eikä uutta tiedosta löydy sieltä. Kysymys 1: Voiko DVD data (ISO/UDF) levyä sulkea jollain toisella ohjelmalla? Kysymys 2: Pitäisikö DVD data (ISO/UDF) levyt kirjoittaa kerralla ilman [bold]multisessionia[/bold]?
En valitettavasti pysty vastaamaan itselleni, mutta poistin Nero 5:sen Clean toolilla http://www.nero.com/en/631938364095950.html , asensin Nero version [bold]6.0.0.19[/bold] ja poltin video-DVD:n TDK DVD-R levylle ja poltto meni läpi ilman virheilmoitusta. PowerDVD soitti levyn mainiosti. Eli yhden onnistuneen polton perusteella Neron asennus "puhtaalle pöydälle" ja päivitys näyttäisi korjaavan [bold]minun[/bold] ongelmani ;-)