Olen vaihtamassa vanhan IDE-kovon uuteen 320GB:n SATA300 kovoon. Nyt pohdiskelen miten saan sen tehtyä kivuttomammin, kun käyttöjärjestelmäni on n. 3v vanha XP Home Edition ja sen jälkeen koneelleni on tullut vallan tavaton määrä Microsoftilta päivityksiä. Saako nuo päivitykset jotenkin "klimppinä" kerralla vai joudunko lataamaan ne uudelleen MS:n päivityssivulta? Montako osiota tuon kokoiseen kovoon on järkevä tehdä? Löytäähän käyttöjärjestelmä uuden kovon vai pitääkö BIOSiin tehdä jotain (IDE/SATA). Avusta etukäteen kiitellen!
Sun kannattaa hankkia diskettiasema sen varalta, että XP tarttee sen tunnistaakseen SATA-levyn. Ja sitten se on ihan sun päätettävissä miten osioit, itse jos pelkkä Windows tulee, niin laittaisin yhden 20Gb osion winukalle, ja toinen 300Gb osio sitten kaikille ohjelmille ja peleille yms. Tuosta sinun päivitysjutustas, niin laita automaattiset päivitykset päälle, niin se lataa parin päivän aikana kaikki päivitykset, näin ainakin mulla tekee. Toivottavasti oli apua ^^
Kovon tiedot pystyy tavallisesti ainakin kun vaihdetaa pata->pata levyyn kopioimaan suoraan toiselle levylle, jos ei windowsin asennus talkoisiin halua ryhtyä. Toki ei puhdas asennus pahaakaan tee, lähteepähän kaikki ylimääräinen sonta pois tilaa viemästä.